Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
praatje met collega's).
Zo geniet ik in ieder geval wel echt van de dingen die ik wel doe, juist omdat ik geen volgepropte agenda heb. Rocamor schreef:ja hoor, ik herken het, met uitzondering van de sociale contacten. Ik ben geen aso, maar echt veel sociale contacten heb ik ook niet. Ik moet er niet aan denken om van verjaardag, naar feest, naar afspraak, naar .... te gaan.
. Puntje bij paaltje vermaak ik me dan altijd wel, maar een commitment moeten afgeven of ik kom of niet en waarom dan..., zeker omdat ik geen idee heb hoe ik me voel die dag en of ik er wel zin in heb... gedoe. Er zijn maar een paar mensen waarbij ik dat helemaal niet heb, maar als ik die eens per maand zie is het veel. 
Ik zal daarin echt moeten acclimatiseren. We gaan tegen die tijd maar eens beginnen met een halve dag. Als mensen dat niet zint, pech dan. Maar ik zie er wel tegen op. Goof schreef:Dit heeft niks te maken met 'terug naar normaal', maar alles met het bewaken van je eigen grenzen. Zeg gewoon vaker nee, pak je rust, ga je eigen leven leiden. Je hoeft helemaal niks als straks alles weer normaal is, lekker je eigen ding doen en genieten.
En als antwoord op je vraag; nee, ik herken het niet. Kan niet wachten tot de horeca weer open is en ik weer normaal kan werken enzo.
Maar ik ben dus iemand die sowieso al zijn grenzen bewaakt en zich niet laat leiden door drukte en sociale dingen.
mystery1980 schreef:nou simpel je eigen grenzen bewaken en vaker nee zeggen is het niet alleen!
het thuiswerken bijvoorbeeld wordt nu getolereerd maar als straks alles weer in orde is zal mijn baas echt niet meer akkoord gaan met thuiswerken, eveneens wordt toch wel verwacht dat je naar bedrijfsfeestjes, kerstborrels en etentjes komt. Zeker tijdens werktijd zijn dat verplichtingen waar je dan niet meer onder uit komt. Ik snap de mensen wel die die sociale prikkel missen als kiespijn.
Shiloh schreef:“Geef je uiterlijk voor... aan of je erbij bent” ... ja weet ik veel! Ligt eraan hoe de wind waait die dag. Maar leg dat maar eens uit, mensen willen toch een antwoord. Dat vind ik dus stressvol.
Shiloh schreef:Vind het zo makkelijk iedereen die zegt “grenzen bewaken”. Ik bewaak mijn grenzen heel goed. Beter dan de meeste mensen waarschijnlijk.
Maar ik vind dat constant afwegen en dat bewaken zelf ontzettend gedoe en stressvol. Dat mis ik dus niet en zie er ontzettend tegenop dat straks wel weer te moeten.
“Geef je uiterlijk voor... aan of je erbij bent” ... ja weet ik veel! Ligt eraan hoe de wind waait die dag. Maar leg dat maar eens uit, mensen willen toch een antwoord. Dat vind ik dus stressvol.
Daarom zei ik al. Ben vooral benieuwd naar mensen die het wel herkennen. Voor de rest “ja leuk, maar niet echt de bedoeling van dit topic”