Opkikkertjes in de brievenbus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

koenlover

Opkikkertjes in de brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 11:37

Ik merk dat er in mijn omgeving veel mensen een beetje in een dip zitten. De corona maatregelen die alsmaar verlengd worden en de kou helpen daarbij ook niet mee. Ik vind het daarom leuk om vrienden, familie en kennissen een klein lichtpuntje te geven en omdat je natuurlijk niet bij elkaar op bezoek kunt doe ik dat steeds vaker in de vorm van een brievenbuspakketje. Zelf samen gesteld met bijvoorbeeld een leuk kaartje, wat lekkere theezakjes, chocolade en een maskertje of, en dat is natuurlijk nog veel makkelijker in de tijd dat je niet wil winkelen voor de lol, kant en klaar op internet besteld.

Dit topic open ik om inspiratie te vinden voor dergelijke pakketjes. Wie weet leuke adresjes waar je online leuke kleinigheidjes/brievenbuspakketjes kunt bestellen of heb je originele ideeën voor zelf samengestelde pakketjes? Ik hoor het graag!

Zelf heb ik al veel succes gehad met brownies via browniesperpost.nl en koekjes van vaneigendeeg.nl

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Opkikkertjes in de brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:42

Ik heb geen tips, maar ik volg wel mee! Heel leuk idee en heb ook een aantal mensen in de omgeving die het niet makkelijk hebben nu.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:42

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 11:48

Ooh nou dat is echt nog maar kort geleden :+ Niet goed gezocht van te voren. Sorry!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:52

Leukdoordebrievenbus.nl

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 11:57

Omdat daar vooral specifieke voorbeelden voor de TS gevraagd/genoemd worden hoop ik dat we hier toch verder mogen met algemene tips. Een tijdje terug zag ik brievenbustaart.nl op het nieuws. Nog geen eigen ervaring mee maar deze ga ik ook zeker proberen.

@ Goof, dat ziet er ook uit als leuke en betaalbare cadeautjes. Bedankt voor de tip!

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:18

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:58

ik stuur mijn oma een fotokaartje eens in de maand :) dit vind ik ook leuk voor andere

Montgri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:18

Aan het begin van de covid heb ik mijn vriendinnen een kaartje gestuurd en ben op internet opzoek gegaan naar Google/pinterest plaatjes/foto’s. Van bijvoorbeeld die ene acteur die ze hot vind. Of dat ene konijnen ras waar ze dol op is. Een grappige mop, tegelwijsheidje, schattige dierenfoto, mini kook of bakgerechtje. Dit uitgeprint en tussen de kaart gedaan. Wat ze met de plaatjes moeten, geen idee, niet geheel milieu bewust, maar iedere vriendin zij dat ze even genoten hadden en het super leuk vonden. Zijn toch weer 5 minuten vermaak. + zelf ben je langer bezig, dus als je je verveeld is dit een hele goeie hahaha.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:25

Ik stuur graag bloemen via bloompost.nl (Ook naar mezelf :') )
Blijven altijd lang goed, vooral de tulpen!

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:25

Sjaalmetverhaal.nl heeft een aantal verschillende brievenbuspakketjes met bijv een vilten poppetje of een leuke slinger. Zelfs letterlijk een opkikkertje :D. Ik heb goede ervaringen met deze shop, ze schrijven ook een kaartje voor je met persoonlijke boodschap als je dat wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:36

xSwanHeart schreef:
Ik stuur graag bloemen via bloompost.nl (Ook naar mezelf :') )
Blijven altijd lang goed, vooral de tulpen!

Jaaa! En hele nette service. Ik vind alleen de kaartjes niet zo geweldig, maar de tulpen zijn inderdaad super!

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:50

Bij ons bestellen mensen ook veel van dit soort pakketjes.
Ik heb het nog nooit actief gepromoot, maar ik zie zo nu en dan dat mensen invullen bij bedrijfsnaam; Openmaken op je verjaardag, of groetjes van X.

Vind het wel een tof idee, misschien eens wat actiever mee aan de slag gaan..

Ik maak zelf nog wel eens gebruik van brownies per post, vind ze vooral zelf erg lekker :9

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:16

Ik heb door dit topic net een browniebox verstuurd naar een goede vriendin. Heerlijk om op afstand iets kleins voor iemand te kunnen doen <3

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:33

8nnemiek schreef:
Toevallig was daar pas al een topic over, misschien kun je daar ook wat ideeën opdoen.
Duke @ [LZP] Brievenbus-cadeau-tips gevraagd

koenlover schreef:
Omdat daar vooral specifieke voorbeelden voor de TS gevraagd/genoemd worden hoop ik dat we hier toch verder mogen met algemene tips. Een tijdje terug zag ik brievenbustaart.nl op het nieuws. Nog geen eigen ervaring mee maar deze ga ik ook zeker proberen.

@ Goof, dat ziet er ook uit als leuke en betaalbare cadeautjes. Bedankt voor de tip!

Hahaha, ja, toevallig had ik dus hetzelfde idee, maar zocht nog leuke inspiratie.

Ik heb via deze site de douchegelletjes en gezichtsmaskers besteld, maar daar is nog veel meer te vinden:
https://www.plein.nl/

En van Tony Chocolony heb je nu dus paaseitjes, maar iemand in het topic wees mij ook op een gepersonaliseerde reep:
https://tonyschocolonely.com/nl/nl/choc ... gen-wikkel

En op deze site heb ik dus het groeipapier en nog wat mooi papier besteld:
https://www.papier-hier.nl/

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:34

Wij kregen in maart een geknipt visje door de deur met "hou vol" en laats weer een met "hou de 2de golf ook vol"
Dat vond ik wel grappig maar ik weet niet of dat iets is wat je bedoeld?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:53

Mijn moeder verstuurd veel kaartjes naar mensen in haar kenniskring door heel Europa. Wij krijgen er ook vaak een en dat is altijd een aangename verrassing. Iets heel kleins wat ze er onlangs bij gestoken had was een theezakje van het merk natural Temptation met ' a hug in a cup' voor een corona proof knuffel.

Iets heel kleins maar vond het een vreselijke leuk en lief gebaar. :)

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 13:34

Wat een leuke ideeën allemaal, en leuk ook dat mijn topic weer mensen inspireert om iets liefst te doen :)

Vandaag kwam ik bij de zoektocht naar een cadeautje voor een jarig neefje uit op kaartje2go.nl . Een soortgelijk idee als greetz.nl maar ze hebben veel leuke kleinigheidjes voor kleine prijsjes waar ik greetz.nl toch vaak meer van de grote ( en in verhouding ) dure cadeaus vind. De theezakjes die Judith_ hierboven noemt kan je ook meesturen met een kaartje, heel leuk gebaar inderdaad!

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:46

Ik wil graag naar een paar vriendinnen, die me afgelopen weken hebben gesteund na de dood van mijn ouders, een brievenbuspakket sturen.
Ik ga deze zelf samenstellen, met zeepjes en persoonlijke dingen.
Maar ik ben nu op zoek naar die doosjes die door de brievenbus passen.
Heeft iemand een idee waar ik deze kan kopen?
Als ik google moet ik er minimaal 50 aanschaffen.

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:55

Wij kregen laatst een appeltaart van https://brievenbustaart.nl. Was ontzettend lekker en leuk als verassing!
@Ikkeniet Ik kocht vroeger dit soort doosjes bij de winkels met verzendpunten, misschien dat dat nu met click&collect ook kan?

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:56

Bij PostNL punten verkopen ze vaak deze doosjes per stuk :j
(weet alleen niet of ze die nu ook verkopen, of het onder post valt, maar miss met click en collect wel)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:15

Wat een leuk topic. Geeft mij weer inspiratie. Goed te weten dat kaartje2go ook cadeautjes heeft die betaalbaar zijn. Afgelopen week nog een ballon naar een vriendje van mijn zoon verstuurd voor 20 euro. Binnenkort eens gluren bij kaartje2go en de andere adresjes.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:24

Ik heb de envelopdoosjes inderdaad bij een PostNl punt kunnen ophalen.