Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AfricanLady

Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 02:06

Ja een betere titel kon ik even niet bedenken |o

Laat ik het even beschrijven.
Ik heb net te horen gekregen dat mijn vriend waar ik sinds november samen mee ben, net onverwacht een videocal heeft gehad met zijn ex die 15 januari is bevallen van een meisje.
Hij wist niet dat ze zwanger was, dit heeft ze dus al die tijd verborgen voor hem gehouden.

Het is voor ons al vrij lastig elkaar te zien vooral nu in coronatijd en nu met die avondklok.
Aangezien hij in Limburg woont en ik in Friesland.
Ik studeer nog en hij werkt gewoon.

Onze relatie alles klopte gewoon en ik zat gewoon ergens op te wachten dat iets fout ging in onze relatie mischien stom maar alles in mijn leven gaat vaak nooit goed of loopt nooit lekker af.
Maar dit was het enige echt lichtpuntje.
En toen ik dit net hoorde was er alsof ik erop wachte.
Ik ben er kapot van, ookal waren we kort samen het ging goed tussen ons en waren al echt serieus en zagen echt al dingen in het vooruitzicht samen te plannen.
We wouden bieden kinderen, en nu heeft hij er een bij een ander en het doet zo pijn.
We willen elkaar niet kwijt en zitten te bedenken hoe we dit gaan doen.
Ik wil hem niet bij zijn dochter weghouden en hij wil graag bij zijn kind zijn en voelt zelf nik meer voor zijn ex.
Toch ben ik bang hem kwijt te raken

Zijn er meer in een soortgelijke situatie en hebben jullie tips?

Ik moest gewoon ook even mijn verhaal kwijt het is laat en heb niemand die ik nu even kan bellen.

Ps: sommige heb ik op fb etc maar ik hoop dat ik erop kan vetrouwen dat dit persoonlijk niet de wijde wereld etc in gaat.

Hutcherson

Re: Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 02:15

Wauw, hele vervelende situatie. Zo had je je nieuwe relatie niet voorgesteld.
Wat wil zijn ex? Want ze heeft de zwangerschap geheim gehouden en pas na de geboorte de drang gevoeld hem te video bellen. Hij heeft nog geen band met het kind alleen de wetenschap dat het er is en wss van hem is.
Ik denk dat jullie drieen (misschien haar nieuwe relatie ook als die er is) samen in kaart moeten brengen wat jullie wensen zijn. Dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is. Als het voor jou niet goed voelt om met een man samen te zijn die een onverwacht kind heeft bij zijn ex, dan zou ik overwegen de relatie te beeindigen. Als hij toegewijd is, is opzich positief, maar betekend wel dat niet alle aandacht bij het bouwen aan jullie relatie ligt maar ook deels bij zn kind en ex. En heel eerlijk: wie wil er nu niet zn gezin bij elkaar hebben als 1 loving family. Zou ook bang zijn dat ik er niet tegenop kan.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 02:15

Ik zou in dit geval vragen of je vriend een vaderschapstest wil laten doen. Dit is wel zo’n raar verhaal van z’n ex, de hele zwangerschap niks laten weten en als het kind er is even een videobelletje doen. Ik zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen met zo’n vaag verhaal.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 02:21

Jeetje wat schrikken... Inderdaad eerst maar eens testen of het zijn kind is zou ik zeggen.

En jullie zijn dan dus ook nog maar kort samen? In dat geval zou ik denken: niet aan beginnen zo'n man! Maar aan meningen heb je nu natuurlijk helemaal niks, het is aan jou.

Veel wijsheid gewenst TS :(:)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 02:22

BaileyMix schreef:
Jeetje wat schrikken... Inderdaad eerst maar eens testen of het zijn kind is zou ik zeggen.

En jullie zijn dan dus ook nog maar kort samen? In dat geval zou ik denken: niet aan beginnen zo'n man! Maar aan meningen heb je nu natuurlijk helemaal niks, het is aan jou.

Das een beetje kort door de bocht in deze situatie. Hoezo niet aan beginnen zo'n man? Wat doet ie verkeerd?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 02:26

Hutcherson schreef:
BaileyMix schreef:

Das een beetje kort door de bocht in deze situatie. Hoezo niet aan beginnen zo'n man? Wat doet ie verkeerd?

Rustig aan. Als je de keuze hebt, en je bent nog maar zo kort samen, haal je je nogal wat op de hals. Het is niet niks hè, een prille relatie met een man die net een baby heeft met een ander. En nu je er dan nog niet 10 jaar in geïnvesteerd hebt is het misschien wijs er eens goed over na te denken of je daar wel zin in hebt.

Vandaar ook dat ik zei 'ik zou dan denken' en 'aan meningen heb je natuurlijk niks, het is aan jou'.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 02:31

Hutcherson schreef:
BaileyMix schreef:

Het is helemaal niet raar om te overwegen zo’n prille relatie te beëindigen om deze reden. Als je dat wel denkt dan denk je misschien te licht over het hebben van (stief)kinderen. Er is altijd een derde persoon in het spel, en dan bedoel ik niet het kind maar de moeder. En dan kun je “goede afspraken” maken, maar dat doet half gescheiden Nederland en de praktijk is vaak toch minder rooskleurig.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 02:35

Ik die reden hebben jullie gelijk. Ik wilde eigenlijk voorkomen dat de jongen in deze situatie in een kwaad daglicht wordt gezegt omdat hij ineens een baby heeft. Hij doet een poging om zn verantwoordelijkheid te nemen en dat getuigd opzich van lef. Was makkelijk geweest als ie niks van zich zou laten horen en zo'n gast zou ik ook niet vertrouwen.

Ik denk dat ik ook wel zou twijfelen om het te beeindigen als het nog pril is. Maar niets ten nadelen van de jongen i guess.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 02:40

Jeetje, wat een lastige situatie.

Ook al voelt een relatie goed, hoe goed ken je elkaar nou echt? Ik vind dat zelf wel een ding en ben niet zo goed van vertrouwen.

Het is denk ik belangrijk dat ze zeker weten dat hij de vader is. Ook zou ik wel willen weten waarom ze het verborgen heeft gehouden? En was dat wel zo? Of heeft hij het naar jou verzwegen en dit verzonnen??
Laat ze eerst samen praten en misschien daarna met z'n 3en kennismaken en kijken wat het plan wordt.

Als hij een echte rol wil spelen in het leven van zijn kind, zal hij niet jouw kant op verhuizen bijvoorbeeld. Maar ze moeten wel dingen vastleggen als hij een rol wil spelen.

Het positieve vind ik, als hij eerlijk naar jouw is geweest, dat hij zijn verantwoordelijkheid neemt. Voor mij pleit het voor iemand, dat hij nu niet de moeder en het kind afwijst.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 07:53

Ik zou eerst zekerheid willen hebben. Dus vaderschapstest.

Dan moet je vriend/jullie bedenken wat hij wil en of dit met de moeder overeenkomt. En dan bekijken hoe dit vorm krijgt in jullie leven.

Veel succes met alles, is niet niks dit. Tjonge

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:17

O wow jeetje... Inderdaad eerst een test.

Mocht ik in deze situatie zitten zou ik de relatie beëindigen. Ik heb zelf geen kinderwens en zou al helemaal niet op die van anderen zitten te wachten. Maar kan me ook voorstellen dat als je wel een kinderwens hebt dat je dat helemaal 100% met hem zou willen ipv eens in de zoveel tijd er nog een stiefkind bij te hebben.

Daarnaast heb je altijd te maken met zijn ex...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:22

Weet je heel zeker dat hij het niet wist dat ze zwanger was of durfde hij het niet eerder te vertellen?

Moeilijke situatie TS. Zoals hierboven al werd gezegd zit je wel voor altijd ook aan zijn ex vast.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:36

Als je erop zat te wachten dat er iets mis ging met je relatie, heb je dan niet onbewust een soort gevoel dat er iets niet klopt aan die jongen?

Je hebt net drie maanden een relatie en ziet elkaar weinig, hoe goed ken je hem?

Ik vind het een gek verhaal en zou geen zin hebben in een driehoeksrelatie.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:57

Ik snap niet zo waarom er nu aan de betrouwbaarheid van haar vriend getwijfeld wordt.
Kind is toch verwekt in een andere relatie? En die relatie is over.

Ik denk dat jullie beiden even van de schrik moeten bekomen en het er dan goed over moeten hebben hoe hier mee om te gaan. Dat bepalen jullie, niet Bokt!

Ik snap dat je verdrietig bent. Neem geen overhaaste beslissingen. Soms moet je iets gewoon even de tijd geven om te kijken hoe het zich ontwikkeld.
Sterkte

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:03

Oh wat een lastig dilemma waar je voor staat. Allereerst zou ik willen weten of hij echt de vader is, want het is een raar verhaal dat hij niets geweten zou hebben en pas bij de geboorte een belletje heeft gekregen. Is hij wel de vader en zo ja, heeft hij dit echt niet geweten?

Dan is het aan jou om te besluiten wat jij met deze relatie wil. Hou er rekening mee dat er altijd een derde persoon zal zijn die een stempel op jouw leven gaat drukken: zijn ex. Hoe goed de afspraken ook zijn, hou er rekening mee dat je vaker dan je misschien lief is je eigen gevoelens en belangen en opzij zult moeten schuiven omwille van de belangen van zijn ex en hun kind.

Het zou mijn keuze niet zijn, maar ik heb in de positie gestaan van ‘de vriendin van een vader met kinderen en ex’. En voor mij nooit meer.

Aan de andere kant, haal even diep en rustig adem. Je hoeft niet nu op stel en sprong een beslissing te maken. Wacht tot de rust in jezelf wat terug is gekeerd en misschien voel je dan wel heel duidelijk wat je zelf wilt.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:09

Oh jeetje zeg.. Vind ik wel heel sneu voor jou en je vriend. Je vriend heeft samen met jou een nieuwe start gemaakt en dan nu dit zo ineens. Klinkt als een raar verhaal. De gehele zwangerschap alles geheim houden en dan bij de geboorte pas aankloppen met oja je hebt trouwens een kind. Wat de andere zeggen, wellicht een dna test laten doen? Je vriend heeft hier ook niet voor gekozen uiteraard. Het is een vervelende situatie, waarin het verstandig is om achter hem te staan en hem te ondersteunen. Voor jullie beide niet gemakkelijk. Zij is niet voor niets zijn ex dus daar zou ik me niet druk over maken. Vooral geen ruzie hier over maken want het is ook niet zijn keus geweest. Wees voor jezelf ook duidelijk wat je wil. Wil je met hem verder? Ga er dan voor en steun hem.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:14

Ik heb een vriend met kinderen van ex. Zou daar niet opnieuw voor kiezen als ik alleen zou komen te staan. Gelukkig kunnen we er goed over praten en doe ik juist veel mn eigen ding als ze bij ons zijn. Ik neem dus bewust geen moederrol op me.

Overigens ben ik er wel duidelijk in dat we samen in 1 huis wonen en waak ik ervoor dat ik niet de huissloof ben. Er zijn wel huisregels zoals eigen troep opruimen, elkaar helpen, stukje beleefdheid naar elkaar etc.

Taken als naar school brengen, naar sport brengen, naar vriendinnetjes brengen, neem ik niet op me.
Mocht er sprake zijn van een noodgeval, dan is het natuurlijk anders en zal ik vanzelfsprekend bijspringen.

Ik denk dat als je verder gaat in je relatie je ook goed naar elkaar uit moet spreken wat jullie van elkaar verwachten. En daar ook een goed gevoel bij moeten hebben.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:16

Die roep om een vaderschapstest snap ik echt niet hoor. Dat is toch aan hem. En niet aan zijn nieuwe relatie. Om zijn vorige relatie in twijfel te trekken :n
Wat mij betreft is er maar 1 die daar op aan kan dringen bij twijfel. En dat is de 'vader'. Niet zijn nieuwe vlam. Maar goed, daar zitten verschillende mensen anders in zo te lezen.

TS: succes. Niet gemakkelijk. Maar niet per definitie het eind van jullie relatie. Gewoon iets waar je samen de komende maanden achter gaat komen. Sterkte.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:20

Wat een verhaal, daar zou ik ook even van schrikken.

Het lastige is inderdaad, is het wel van hem.

Daarnaast, jij in Friesland, hij in Limburg, zou jij bereid zijn te verhuizen voor hem? Want daar zal het wel op neerkomen. En bedenk je dat er echt een levensgroot verschil in cultuur is, dat jij de vreemde eend bent en lang zult blijven. (uit ervaring). Hij heeft er een heel leven, plus zijn kind met ex, jij zult zeker de eerste jaar /jaren vooral op hem een eventueel zijn familie leunen. Gaat jullie relatie dat aankunnen en red jij dat ook? Is er werk voor je te vinden in Limburg?

Ik heb ook geen kinderwens, dus voor mij zou dit sowieso een no go zijn. Ik raad je aan om vooral heel goed te kijken naar wat jij wil een daar rustig de tijd voor nemen. Misschien is hij de vent van je leven, maar misschien zijn er ook nog (veel) anderen waarmee je een mooi leven zou kunnen hebben. Volgens mij ben je nog niet zo oud :)

Sterkte ermee.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:24

boemel schreef:
Ik heb een vriend met kinderen van ex. Zou daar niet opnieuw voor kiezen als ik alleen zou komen te staan. Gelukkig kunnen we er goed over praten en doe ik juist veel mn eigen ding als ze bij ons zijn. Ik neem dus bewust geen moederrol op me.

Overigens ben ik er wel duidelijk in dat we samen in 1 huis wonen en waak ik ervoor dat ik niet de huissloof ben. Er zijn wel huisregels zoals eigen troep opruimen, elkaar helpen, stukje beleefdheid naar elkaar etc.

Taken als naar school brengen, naar sport brengen, naar vriendinnetjes brengen, neem ik niet op me.
Mocht er sprake zijn van een noodgeval, dan is het natuurlijk anders en zal ik vanzelfsprekend bijspringen.

Ik denk dat als je verder gaat in je relatie je ook goed naar elkaar uit moet spreken wat jullie van elkaar verwachten. En daar ook een goed gevoel bij moeten hebben.

Mijn complimenten. Naar mij idee (nouja, ervaring van kindzijde) het beste dat je kunt doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:30

Wat wilt je vriend zelf eigenlijk?

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:31

Jeetje zeg, wat heftig..
Ook heel naar van zijn ex dat ze zoiets verborgen heeft.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:15

Wat een hoop negatieve reacties zeg aangaande kinderen van je partner. Ik heb sinds 2,5 jaar een relatie met een man met 3 kinderen, sinds oktober getrouwd. We hebben al het nodige te stellen gehad met de ex o.a verhuizing naar de andere kant van het land. Maar ik zou zo weer voor ze kiezen, voor mijn man en de kinderen. Ja het kan pittig zijn, nee het zullen nooit echt mijn kids zijn ze hebben een echte mama. Maar als je investeerd is het heus te doen

Dan over de vaderschapstest en waarom ze niks gemeld heeft tot na een bevalling, misschien was haar idee om het allemaal alleen te doen maar heeft ze zich bedacht, gunt ze hem ook het geluk wat ze voelt?

Ts, ik zou het er met je vriend rustig over hebben wat hij denkt en wil. Ik zou ook willen weten wat de motivatie van de ex is, wil ze hem een kans op contact geven met zijn kind , hoopt ze hem terug te winnen, is het puur financieel

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:34

Wat rot voor je AL. :(:) Ik kan me voorstellen dat dit niet is wat je in gedachten had toen jullie samen je toekomst aan het uitstippelen waren de afgelopen maanden, voor hem net zo goed heel vervelend.

Het lijkt mij belangrijk om met elkaar te praten en je zorgen uitspreken. (Die hij ongetwijfeld ook zal hebben)

Ik ben heel benieuwd wat de ex precies van jouw vriend gaat verwachten nu. Blijf met elkaar communiceren zodat het niet tussen jullie in kan gaan staan. Weet je ook hoe je vriend er over denkt of zijn jullie de eerste shock nog niet te boven?

Veel sterkte, het is hoe dan ook een rot situatie waar niemand om gevraagd heeft.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:38

trustHim schreef:
Wat een hoop negatieve reacties zeg aangaande kinderen van je partner. Ik heb sinds 2,5 jaar een relatie met een man met 3 kinderen, sinds oktober getrouwd. We hebben al het nodige te stellen gehad met de ex o.a verhuizing naar de andere kant van het land. Maar ik zou zo weer voor ze kiezen, voor mijn man en de kinderen. Ja het kan pittig zijn, nee het zullen nooit echt mijn kids zijn ze hebben een echte mama. Maar als je investeerd is het heus te doen

Dan over de vaderschapstest en waarom ze niks gemeld heeft tot na een bevalling, misschien was haar idee om het allemaal alleen te doen maar heeft ze zich bedacht, gunt ze hem ook het geluk wat ze voelt?

Ts, ik zou het er met je vriend rustig over hebben wat hij denkt en wil. Ik zou ook willen weten wat de motivatie van de ex is, wil ze hem een kans op contact geven met zijn kind , hoopt ze hem terug te winnen, is het puur financieel

Kinderen willen vanaf een bepaalde leeftijd vaak weten wie hun vader is. Als de ouders niet gehuwd waren,is de vader dan ook verplicht tot een financiele bijdrage? Dit soort situaties komt heel veel voor, ook bij koningshuizen en dan wordt het breed uitgemeten in de pers. Laatst was er toch zoiets in Belgie meen ik?