Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
LaPluche schreef:Ben ik dan de enige die denkt; laat toch gaan?
Als ze talen leuk vindt is de app DuoLingo erg leuk, daar kan ze kiezen uit ontzettend veel talen.
Is er een instrument in huis dat ze zou kunnen leren spelen?
Mijn neefje en nichtje zijn hoogbegaafd, 6 en 4, en die zijn nu met engels bezig.
Waarbij mijn nichtje van 4 graag Russisch wil leren.
Ik ben al blij als ik staand mijn veter kan strikken!
Hutcherson schreef:Ik vraag me altijd af of de hersenen van hoog begaafde kinderen ook verder ontwikkeld zijn in de zin van zelfreflectie en sociale ontwikkeling. Kun je een kind leren om zelfreflectie te hebben op eigen handelen of om hem/haar bepaalde levenslessen te leren die mensen normaal gesproken pas later leren. Ik weet wel dat als ik eerder mogelijkheden had tot zelfreflectie en het geven en ontvangen van feedback dat mn leven een stuk makkelijker was geeweest :p
Hutcherson schreef:Ik vraag me altijd af of de hersenen van hoog begaafde kinderen ook verder ontwikkeld zijn in de zin van zelfreflectie en sociale ontwikkeling. Kun je een kind leren om zelfreflectie te hebben op eigen handelen of om hem/haar bepaalde levenslessen te leren die mensen normaal gesproken pas later leren. Ik weet wel dat als ik eerder mogelijkheden had tot zelfreflectie en het geven en ontvangen van feedback dat mn leven een stuk makkelijker was geeweest :p