Werk, opleiding en zwanger...?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janny18

Werk, opleiding en zwanger...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 17:58

Ik ga het hier ook eens vragen.
Ik ben op de moment op zoek naar een leuke halftijdse job en doe een zaterdagopleiding hondentrimmen.
De bedoeling was dat ik een halftijdse job zou zoeken zodat ik bij een trimsalon al vrijwillige stage kan doen en om daarna in bijberoep te kunnen gaan.

Maar... ik word 26 over een paar maanden en wat betreft kindjes begint het al langere tijd heel hard te kriebelen. En nu vroeg ik me af... valt dit te combineren? Het is na dit jaar nog 1 jaar dat ik zou moeten doen. Maar dan is het zelfstandige beginnen met uitbaten... er is altijd wel iets en ik wil ook niet blijven wachten want een perfect moment zal er toch nooit zijn.

Zijn er mensen die dit gecombineerd hebben? Zou dit doenbaar zijn?

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:24

Janny18 schreef:
Ik ga het hier ook eens vragen.
Ik ben op de moment op zoek naar een leuke halftijdse job en doe een zaterdagopleiding hondentrimmen.
De bedoeling was dat ik een halftijdse job zou zoeken zodat ik bij een trimsalon al vrijwillige stage kan doen en om daarna in bijberoep te kunnen gaan.

Maar... ik word 26 over een paar maanden en wat betreft kindjes begint het al langere tijd heel hard te kriebelen. En nu vroeg ik me af... valt dit te combineren? Het is na dit jaar nog 1 jaar dat ik zou moeten doen. Maar dan is het zelfstandige beginnen met uitbaten... er is altijd wel iets en ik wil ook niet blijven wachten want een perfect moment zal er toch nooit zijn.

Zijn er mensen die dit gecombineerd hebben? Zou dit doenbaar zijn?

Zwangerschap is Russian roulette. Het kan zijn dat je er zo zonder problemen doorheen fietst. Het kan ook dat je al vanaf 6 weken met klachten thuis zit...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:40

Ik heb een leerling begeleid die ongepland zwanger raakte van nummer 4 ( je zou denken dat je dan wel weet hoe het werkt). Zij moest haar opleiding al combineren met werk en gezin met jonge kinderen. Ik kan zeggen, icm de zwangerschap ging dat niet meer. Buiten dat, ook als alles voorspoedig gaat lig je er een tijdje uit ivm verlof. Je gaat hoe dan ook vertraging oplopen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:43

Wie weet doe je er zo 1,5 jaar over om zwanger te worden.
Mijn zusje deed het. Was heel zwaar volgens haar. Maar zeker gelukt en geen spijt.

Volg je eigen gevoel daarin.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:51

Valt geen zinnig woord over te zeggen.
De een is met 14 weken al ziekgemeld en krijgt daarna een PPD, de ander werkt 150% tot een uur voor de geboorte.
Ik werkte gewoon tot 100% en was daarnaast zelfstandig zadelpasser. In de 8e maand zijn we ook nog verhuisd.

Hommage

Re: Werk, opleiding en zwanger...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:54

Ik doe dat momenteel en zit helaas dus al 9 weken in de ziektewet. Gaat wel om een arbeidscontract icm een opleidingscontract voor een wat groter aantal uren per week. Een zaterdagopleiding hondentrimmen is denk ik niet heel intensief, dus dat zou ik dan best aandurven. Waarschijnlijk kun je daar ook gewoon tussendoor even stoppen en de boel later weer voortzetten mocht dat nodig zijn.

Vanillia

Re: Werk, opleiding en zwanger...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:20

Afgezien van of het voor jou mogelijk is zou ik in jouw geval toch eerst mijn zaakjes op orde willen hebben qua opleiding en werk voordat ik aan kinderen begin. Kinderen zijn niet goedkoop.