Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Matheno schreef:Allereerst, sterkte.
Ik denk dat je helaas dan toch particulier zult gaan moeten huren.
In welke omgeving zit je?
bambi schreef:Hoe lang heb je gehuurd? Kan je dit aantonen middels transacties?
Verder zou ik zo snel mogelijk contact opnemen met je gemeente. Als je niet in de randstad woont kunnen zij wellicht bemiddelen. Verder zijn er wel instanties maar dat ligt aan de plaats waar je woont.
S8903N schreef:Wat vervelend!
Van het urgentie verzoek zou ik inderdaad niet te veel verwachten, ik kreeg ook niks toen ik met baby en al op de stoep stond bij de woningbouw![]()
Heb je al gedacht aan anti-kraak? Denk dan aan Camelot, interveste en adhoc. Heb hier zelf ook weleens gebruik van gemaakt, bekijk een beetje wat de plannen van de gemeente met een bepaald pand zijn en dan kun je soms wel jaren blijven zitten.
Succes!
Daarom ook dat ik zoek naar andere opties, anti-kraak heb ik inderdaad ook naar gekeken hier ga ik ook nog verder achteraan. Helaas is ook daar vaak een huisdier niet toegestaan. Citaat:Op kamerverhuur is een proefperiode van negen maanden na ingang van de huurovereenkomst van toepassing. Gedurende deze proefperiode, aldus de eerste negen maanden van de huurovereenkomst, zijn de wettelijke bepalingen ter bescherming van de huurder niet, althans gedeeltelijk, van toepassing. U dient zich hier als huurder, maar ook als verhuurder, van bewust te zijn bij het aangaan van de huurovereenkomst. De verhuurder kan de huurovereenkomst tijdens deze proefperiode aldus zonder reden opzeggen en is daarbij niet gebonden aan de (dwingendrechtelijke) opzeggingsgronden welke voortvloeien uit de wet. De verhuurder kan de huurovereenkomst gedurende de eerste negen maanden dus heel gemakkelijk opzeggen, doch moet de verhuurder wel rekening houden met een opzegtermijn.
Dancer schreef:Misschien is het een optie om tijdelijk een vakantiewoning te huren?
leeslampje schreef:TS, wat een nare situatie. Ik zou vooral kijken naar dingen die al genoemd zijn:
- Antikraak (vaak geen huisdieren toegestaan)
- Lotingwoningen van woningbouw (mits je qua inkomen in aanmerking komt voor sociale huur)
- Particuliere huur van woningen, studio's of kamers. Bijvoorbeeld via Pararius, Funda en lokale makelaar. Of via Marktplaats en Kamernet, maar dat is soms wat onbetrouwbaar.
Urgentieregels verschillen per gemeente, misschien kom je daarvoor in aanmerking. Maar ik denk het niet.
Edit: de kat is lastig, veel particuliere verhuurders willen die inderdaad niet. Ik zou kijken wat je kansen met kat zijn. Maar als je daardoor voor veel woningen niet in aanmerking komt, misschien toch overwegen of je de kat tijdelijk elders onder kunt brengen. Een dak boven je hoofd lijkt me het belangrijkst. Ik zou mijn katten niet kunnen missen, maar als het alternatief is dat je geen woning hebt... Hopelijk vind je toch iets waar je kat gewoon mee kan
daffene schreef:Wat zou je financieel aankunnen per maand voor de huur TS?
Particulier huren is helaas vrij duur. Maar houdt bijvoorbeeld Marktplaats in de gaten, een vriend van mij heeft onlangs op die manier een mooi appartement kunnen krijgen. Betaal je wel 1000 euro, dus weet niet of dat een optie is?
Je zou in ieder geval tijdelijk een huisje of iets dergelijks kunnen huren op een camping of bungalowpark. In het slechtste geval zou je even tijdelijk een onderkomen voor de kat moeten zoeken.
Ik woon in dezelfde regio als jij, dus zal het aanbod in de gaten houden. Veel sterkte met de zoektocht!