Hulp bij puntje in sollicitatiebrief gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Taucha

Hulp bij puntje in sollicitatiebrief gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 18:44

Ik ga solliciteren en vraag Bokt hulp, wie had dat ooit bedacht? Maar goed, er loopt een hoop kennis hier rond, zonde om daar geen gebruik van te maken. Zeker nu ik twijfel over een kwestie waarin ik nog niet eerder gezeten heb. Solliciteren op de vacature na een vertrekkende collega. (ik ben op uitzendbasis, functie vd vacature is vast)

De brief is in het engels, maar even voor het makkelijke het deel waar het om gaat in het NL gezet (mbv google :') dus de vertaling is niet helemaal jippy)

...
Ik ga nieuwe uitdagingen aan en stel hoge doelen. Dit komt tot uiting in het snel oppakken van taken die ik uitvoer in de huidige functie van X Support. *1 Daarom heb ik er vertrouwen in om taak RR snel opnieuw toe te kunnen voegen aan het pakket van functie X en de taken CR en VP snel onder de knie te hebben*2.
...

Wat wil ik weten;

*1 de huidige taken in functie X Support behoren tot het zelfde takenpakket als functie X. Dat weet de baas natuurlijk ook en hij weet ook wat ik doe op dit moment. Het is te veel om in de brief te noemen. Echter, ik vind 2x verwijzen naar het CV zelf te veel. Onderaan de brief staat natuurlijk de "standaard" verwijzing; zie mijn cv voor alle opleidingen en ervaring.
Maar als blijkt dat het beter is om dat op deze plek wel te doen, dan wil ik dat graag van jullie horen.

(taak RR heb ik in een vorige baan bij ander bedrijf al uitgevoerd, taak VP wordt als enige nieuwe aan het pakket toegevoegd wanneer ik functie X kan gaan bekleden)

*2Daarnaast zoek ik nog een mooie vertaling in het engels van het stuk: "snel onder de knie te hebben"

janouk

Re: Hulp bij puntje in sollicitatiebrief gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:49

Ik begrijp dat je alw erkt in het bedrijf. Je hebt alle ingangen voor het oprapen.
. Waarom dan een sollicitatie brief schrijven? Kan je niet gewoon een gesprek aanvragen?
Dat werkt sneller en directer. Je kan meteen je toelichting geven.
In mijn ogen is een brief alleen om uitgenodigd te worden voor een gesprek

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:53

Wat heb je nu in het Engels staan? Dat maakt het makkelijker, want anders eindig je straks met allemaal dingen die heel anders zijn dan je eigen taalgebruik.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 18:55

Vreesde al dat het in het Nl niet duidelijk genoeg zou zijn.

Hier in het engels:

...., I take on new challenges and set higher goals. This is reflected in the swift pick-up of tasks I perform in the current X Support position. Therefore, I feel confident to quickly re-assign RR to my duties and achieve experience of CR and VP.

...., I take on new challenges and set higher goals. This is reflected in the swift pick-up of tasks I perform in the current X Support position, see CV. Therefore, I feel confident to quickly re-assign RR to my duties and achieve experience of CR and VP.

janouk schreef:
Ik begrijp dat je alw erkt in het bedrijf. Je hebt alle ingangen voor het oprapen.
. Waarom dan een sollicitatie brief schrijven? Kan je niet gewoon een gesprek aanvragen?
Dat werkt sneller en directer. Je kan meteen je toelichting geven.
In mijn ogen is een brief alleen om uitgenodigd te worden voor een gesprek

Succes

Omdat ik op uitzendbasis binnen ben moet ik via de externe procedure solliciteren. Ik had inderdaad veel liever mijn brief gewoon 'even' op het bureau van mijn baas gedropt, maar dat is helaas niet mogelijk.
Laatst bijgewerkt door Taucha op 31-01-21 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:59

Onder de knie krijgen: will be able to master...

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:05

mysa schreef:

Of in iets persoonlijkere vorm "be able to make it my own".. Zou ik dan gebruiken.

Succes in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:35

I'm always on the lookout for new challenges and set high goals, which is reflected in my proactive approach to taking on and executing tasks in my current position as X Support. Therefore, I am confident that I'll be able to easily pick up RR again as part of position X whilst quickly acquiring the necessary skills for CR and VP.

Dat ze je werkervaring in je cv kunnen vinden, is logisch. Gewoon verwijzen naar de functie moet voldoende zijn als je aan het begin of aan het eind van je brief iets zet in de trant van 'I have enclosed my cv for your review'.

_l_amanda_l_ schreef:
mysa schreef:

Of in iets persoonlijkere vorm "be able to make it my own".. Zou ik dan gebruiken.

Succes in ieder geval!
Ik niet, want dat is in deze context Dunglish.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 22:37

Super, jullie hulp!
MKango tnx voor het redigeren van het hele stuk!

Brief is 'gepost', althans, het e-apply systeem in geschoten. kan nu alleen nog maar duimen draaien en ongeduldig afwachten.

Overigens een hele dikke knuffel aan jullie allemaal van mijn vriend. +:)+ Die begint Bokt en de hulp die hier vandaan geleverd wordt echt super te waarderen. (wordt hij minder lastig gevallen met gefrustreerde vragen, waar hij geen goed antwoord op kan geven :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:55

No worries! Ik zal duimen dat je de baan krijgt! :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 08:27

Citaat:
Omdat ik op uitzendbasis binnen ben moet ik via de externe procedure solliciteren. Ik had inderdaad veel liever mijn brief gewoon 'even' op het bureau van mijn baas gedropt, maar dat is helaas niet mogelijk

Een brutaal mens heeft de halve wereld......
Dus ik zou zeker ook een kopie van je brief zelf droppen bij je manager en hem persoonlijk toelichten....... Heb je in ieder geval extra ijzer in het vuur.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 21:19

Brief komt automatisch bij mijn manager terecht omdat hij degene is die de selectie gaat doen. Wat dat betreft idd no worries. Dat rustig afwachten gaat me minder makkelijk af <<) :):) :)ddd :? :x