Werk saai vinden wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CaptainJS

Werk saai vinden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 09:57

Ik werk sinds kort bij de McDonald’s. En iedere keer als ik weer moet werken heb ik absoluut geen zin om te gaan. Eenmaal op werk is het een soort van hersen saai zo noem ik het altijd. Het is daar ook heel saai en dat komt ook door corona en de avondklok maar, dit blijft nog een lange tijd doorgaan.

Ik weet alleen niet wat ik moet doen. Ontslag nemen? Of blijven werken.

Anoniem

Re: Werk saai vinden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 10:01

Is dit een bijbaan of je fulltime baan? In het eerste geval zou ik gewoon doorgaan. Bijbaantjes zijn zelden leuk. :+ In het tweede geval zou ik gewoon doorgaan en ondertussen op zoek gaan naar wat anders.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 10:01

Ik vind het altijd het belangrijkste dat ik plezier heb op mijn werk.
Als ik jou was zou ik eerst kijken of er een mogelijkheid is je werk leuker te maken, bijvoorbeeld overleggen met je leidinggevende of je misschien nieuwe werkzaamheden kan leren o.i.d.
Gaat het trouwens over een bijbaantje of vaste baan? Bij een vaste baan zou je kunnen kijken of er een mogelijkheid is tot een andere functie of interne opleiding.

Als je denkt geen plezier te gaan vinden in dit werk, zou ik eerst op zoek gaan naar een nieuwe baan voor ik ontslag zou nemen bij je huidige :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 10:03

Als je het geld niet nodig hebt zou ik gelijk stoppen.
Als je het geld wel nodig hebt zou ik kijken waar je ambities liggen om te kijken of je door kan groeien, of iets anders zoeken voor je ontslag neemt. Of een opleiding gaan volgen.

Is het een bijbaan of een vaste baan?

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 10:04

Het is een bijbaan. Nieuwe dingen leren is wel een ding daar want, ik sta al een tijdje bij het zelfde en iedere keer als ik moet werken geef ik aan dat ik graag andere dingen wil leren maar, dan toch sta ik de hele om merendeels van de tijd bij hetzelfde

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 10:06

Of het nu een bijbaan is of niet, werk is werk. Soms is even doorzetten ook niet verkeerd . Ga op zoek naar iets anders ( wat nog wel eens lastig kan zijn nu) er mee stoppen kan altijd nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 10:07

Je bent student, zie ik? Ik vond saaie baantjes als student wel fijn, dan kon ik mijn hersenen even rust geven tussen alle studiehectiek door :o Maar met tegenzin naar je werk is niet fijn.

Ik zou eens bij je leidinggevende vragen of je een andere functie kan krijgen die je leuker lijkt. Zelf zou ik er blijven werken en ondertussen op zoek gaan naar een baan die bij je opleiding past, denk ik. :)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 10:08

Je kan altijd opzoek gaan naar iets anders, maar de vraag is natuurlijk waar ben je precies naar opzoek. ‘Saaie’ baantjes kunnen wel heel leuk zijn door de collega’s, of je bent er heel blij mee omdat het bepaalde inkomsten oplevert. Of ben je opzoek naar werkzaamheden die echt aansluiten op wat je leuk vind? Misschien is dat belangrijk om eens op een rijtje te zetten om voor jezelf te bepalen wat de juiste keus is en waar je wel naar opzoek gaat.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 10:14

Mijn bijbaantjes waren ook geen uitdagende hoogstandjes. Van witlofkwekerij, pizzazaak tot Action. Het werk was niet leuk, maar uiteindelijk heb ik er altijd wel het beste van gemaakt en nooit echt een hekel aan mijn werk gehad. Ik denk ook dat je van bijbaantjes geen hoge verwachtingen moet hebben.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 10:25

Je kan toch altijd op zoek gaan naar iets anders? Je vervelen op het werk is gewoon heel vervelend! Je kunt zoveel kanten uit, je vind vast wel iets dat je beter ligt. Er rekening mee houdend dat studentenjobs meestal redelijk beperkt zijn maar het hoeft niet zo te zijn dat je de minuten ligt af te tellen. Ik had zelf een erg leuke studentenjob met veel wisselende taken, een erg leuke baas & collega. Ik kijk er ook met veel plezier naar terug en heb er zeker veel geleerd en kansen gekregen. Moest de zaak er nog zijn geweest had ik er zeker nu nog af en toe een handje gaan helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 10:48

CaptainJS schreef:
Het is een bijbaan. Nieuwe dingen leren is wel een ding daar want, ik sta al een tijdje bij het zelfde en iedere keer als ik moet werken geef ik aan dat ik graag andere dingen wil leren maar, dan toch sta ik de hele om merendeels van de tijd bij hetzelfde
Dit ga je waarschijnlijk bij andere bijbanen ook tegenkomen. Zelfs als je meer leert zit er wel een duidelijke max aan, dus als je je nu niet verveelt, dan over een paar weken wel. Het zijn vaak gewoon niet de meest uitdagende functies met een continue leercurve. En wat culaccino zegt: het is ook wel lekker om je hersenen wat rust te geven.

Ik weet niet wat je studeert en in welk jaar je zit, maar je kunt natuurlijk altijd je ogen openhouden voor een meer relevante bijbaan, of denken aan iets als bijles of huiswerkbegeleiding. Betaalt vaak ook een stuk beter. :P

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:08

Toen ik bij McDonald’s werkte ben ik op een gegeven moment blijven zeuren elke keer dat ik werkte dat ik de keuken wilde leren. Ik stond vanaf het begin alleen kassa. Ook leuk, maar ik vond het ook saai worden en wilde variatie. Uiteindelijk werd ik ermee verrast toen ik onverwachts de keuken in werd gegooid en toen ging het snel. Werd ik ook crewtrainer, leerde ik de shakemachine uit elkaar halen en schoonmaken... Maar voor ik andere werkzaamheden ging leren duurde het wel tussen een half jaar en jaar helaas.

Hoe kort werk je er al? En wat voor mij verschil maakte, is er een mcdrive? Zo ja, zijn t gelijk 2 posities extra die je kan leren. En zijn je collega’s gezellig? Dat scheelt ook een hoop.

Je kan altijd kijken naar een andere baan maar ik zou dit niet weggooien tot je iets anders hebt. Extra geld is altijd wel fijn.

Als dat zeuren (wel netjes blijven) niet werkt zou ik wel een keer aangeven dat je anders twijfelt of je wel wilt blijven want je hebt die uitdaging nodig. Wellicht is het besef er niet dat sommige medewerkers ècht graag willen leren en de afwisseling echt nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:15

Stoppen als je het geld niet nodig hebt of anders andere baan zoeken en dan later deze opzeggen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:18

Ik denk dat iedereen dit wel heeft, vooral in corona tijd.
Ik vind mijn werk ook niet meer leuk op het moment maar ik moet een huis betalen en rekeningen.

Kijk het gewoon aan nu, vooral in deze tijd is alles anders.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:47

Ik was vroeger afwasser in een restaurant... ‘Geld verzoet de arbeid’ kreeg ik altijd te horen. Als student heb ik aan lopende banden gestaan, hemden en onderbroeken gevouwen, satés geregen, vakken gevuld, kranten gesorteerd... de meest onuitdagende banen dus. Maar deze ervaringen neem je mee de rest van je leven. Dus of je zoekt uitdagend werk of je zet je tanden op elkaar en denkt aan het salaris.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:12

Hoihoi, jammer om te horen dat je het niet naar je zin hebt.

Ik ben zelf inmiddels manager bij de McDonald’s, maar ben ook heel lang crew geweest. Welk station sta je meestal?

Ik heb zelf eerst 1 jaar bij 1 filiaal gewerkt waar ik altijd alleen maar kassa of drankjes mocht staan. Toen ben ik naar een ander filiaal gegaan waar ik in notime allround was (service en keuken) en ik moet zeggen dat maakt het echt 10x leuker.

Wie is er bij jullie trainingsmanager/verantwoordelijk voor wie waar getraind wordt? Vraag dat eens na en kijk of je met hem/haar in gesprek kan. Geef aan dat je het saai vind waar je staat en kijk samen naar waar je evt wel kan staan. In mijn ervaring wordt daar vaak wel naar geluisterd, maar je moet wel bij de juiste persoon zijn. En als ze er niet naar luisteren lekker iets zoeken waar ze je wel serieus nemen!

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 12:33

Ik sta altijd bij de friet. En dit is niet het fijnste station. Op mijn eerste werkdag ben ik zelf bijna flauw gevallen van de hitte. Er is geen mcdrive aanwezig en die gaat er ook niet komen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:38

Aiii...ja dat vond ik ook altijd verschrikkelijk. Maar moet ook zeggen, in de stores waar ik gewerkt hebt was dit ook geen apart station eigenlijk maar werd er gewoon friet gegooid door de kassa of door raam 2 voor de drive. Alleen tijdens de avondrush stond er wel iemand.

Dan zou ik zeker de tip van Renee opvolgen. Ik vond het altijd super leuk toen ik meer mocht dan alleen kassa dus het kan zeker helpen. (Zo leuk dat ik er 5 jaar heb gewerkt en nu bij de concurrent zit en inmiddels manager :P )

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:45

Ik vond het nooit zo erg om de frietjes te bakken. Had je ook het gezeur niet bij de wat irritante bestellingen.

Ik ben ook manager geweest bij de Mac en denk dat Renee je een goede tip geeft! Probeer ook goed om je heen te kijken en stel vragen als het wat rustiger is, zo maak je ook al weer stappen naar de service of keuken. :D

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:14

Ik denk dat je bij een leidinggevende best aan kunt geven dat je wat uitdaging zoekt en graag ervaring opdoet in anderentaken of verantwoodelijkheden. Ik zou het woord saai niet gebruiken in een gesprek.
Succes.