Snoerloze stofzuigers, te veel keus!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

michelle___

Snoerloze stofzuigers, te veel keus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 13:13

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een snoerloze stofzuiger nadat onze trouwe Miele nu toch echt rijp is voor de prullenbak :') .

Maar er is echt zo veel keus! Ik kom er even niet meer uit.

Ik ben op zoek naar een snoerloze stofzuiger, die niet al te veel herrie maakt. Voor verschillende vloertypes. Beneden hebben wij namelijk tegels, de trappen zijn bekleed met tapijt en boven is het voornamelijk hout. :=
Ik wil niet 3 verschillende stofzuigers al lijkt het soms in de beschrijven dat een bepaalde stofzuiger maar voor 1 type vloer is bedoeld.

Brand los met jullie ervaringen :))

manonutjuh

Re: Snoerloze stofzuigers, te veel keus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:27

Ik heb een bosch, 8 serie geloof ik. Bevalt prima, al hebben we geen tapijt liggen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:30

Wij hebben een dyson, doet het op alle oppervlakken prima

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:34

Wij hebben een Dyson V10 Absolute. Heeft een opzetstuk voor gladde vloeren en voor tapijt. Maakt wel herrie maar doen ze dat niet allemaal? Niet op gelet eigenlijk.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:42

Ik heb ook gekeken naar draadloze stofzuigers. Heerlijk leek mij dat.
Maar ik bleef twijfelen over de accu duur.
Zolder vloerbedenking en zoldertrap vloerbedekking.
Met die katten ben ik dan best een poos bezig om alles haar vrij te krijgen.
Ik was te bang dat zn accu na een poos gebruiken steeds minder goed zou zijn.
En dat ik dan niet het hele huis in een keer kon doen.

Ik ben voor een bosch met een kabel van 9 meter gegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:49

Zijn die snoerloze niet ontzettend zwaar?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:51

Nielojram schreef:

Nee hoor helemaal niet. Ik vind dat met mn chronische vermoeidheid heerlijk. Ik trek m van de kant en ga lekker stofzuigen. Wij hebben ook de Dyson V10.
En ik ben niet bang voor de batterijduur want je bent echt veel sneller klaar omdat hij zo goed is. En die van ons heeft idd verschillende opzetstukken voor verschillende vloeren. Ik wil niks anders meer, het is zo makkelijk.
Grootste voordeel is, dat mn man ook steeds vaker gaat stofzuigen :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:53

Nielojram schreef:

Ja, ik krijg er een moeie arm van maar ik heb 0 spierballen. Het is een goed excuus om m’n man te laten stofzuigen :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:06

Wij hebben ook een Dyson, nooit meer anders, dat ding is heilig! <3

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:20

Earth schreef:
Nielojram schreef:

Nee hoor helemaal niet. Ik vind dat met mn chronische vermoeidheid heerlijk. Ik trek m van de kant en ga lekker stofzuigen. Wij hebben ook de Dyson V10.
En ik ben niet bang voor de batterijduur want je bent echt veel sneller klaar omdat hij zo goed is. En die van ons heeft idd verschillende opzetstukken voor verschillende vloeren. Ik wil niks anders meer, het is zo makkelijk.
Grootste voordeel is, dat mn man ook steeds vaker gaat stofzuigen :')

Die van mij is ook super goed.
Maar met een batterij van nog geen uur ga ik niet mijn hele huis van boven naar beneden kunnen doen.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:24

@daantjuh: hoe groot huis heb je als je dat niet redt?! Haha

Wij hebben een snoerloze steelstofzuiger van Dirt Devil. Echt een top ding! Was €169 en echt de beste aankoop ooit. Pakken hem ook veel sneller dan we deden met de gewone stofzuiger. Vrienden van ons hebben laatst een Philips in dezelfde prijsklasse gekocht, als onze DD ooit overlijdt ga ik voor die Philips. Daar zit licht in en dan zie je echt super goed waar je wel en niet bent geweest!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:25

Ik heb een Rowenta, maar zou een volgende keer toch voor een ander merk denk ik. Dit werd door de verkoper aangeraden omdat de Dyson uitverkocht was. Maar ben wel fan van het concept van de draadloze stofzuiger! En ik vind het ook heel handig dat je er direct een kruimeldief bij hebt.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:26

Ik heb een Bosch. Zuigt zowel het laminaat, de koeienhuid als de droogloopmatten heel prima :). Ook is de stofzuiger qua geluid goed te doen. Ik ben er erg blij mee.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:03

Denise_Storm schreef:

Wij hebben een snoerloze steelstofzuiger van Dirt Devil. Echt een top ding! Was €169 en echt de beste aankoop ooit. Pakken hem ook veel sneller dan we deden met de gewone stofzuiger. Vrienden van ons hebben laatst een Philips in dezelfde prijsklasse gekocht, als onze DD ooit overlijdt ga ik voor die Philips. Daar zit licht in en dan zie je echt super goed waar je wel en niet bent geweest!

Een eengezinswoning. Maar boven nog met vloerbedekking hoogpolig donkerbruin. En dat met 2 katten waarvan 1 met lang haar. (Beide lichte haar kleur) Dat kost gewoon iets meer tijd. Ook al werkt mijn stofzuiger prima. De stofzuiger die ik hiervoor had kon het echt niet aan. Dan zat ik op mijn knieën met een borstel er bij

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:39

daantjuhhh schreef:
Denise_Storm schreef:

Een eengezinswoning. Maar boven nog met vloerbedekking hoogpolig donkerbruin. En dat met 2 katten waarvan 1 met lang haar. (Beide lichte haar kleur) Dat kost gewoon iets meer tijd. Ook al werkt mijn stofzuiger prima. De stofzuiger die ik hiervoor had kon het echt niet aan. Dan zat ik op mijn knieën met een borstel er bij

Dan is een steelstofzuiger misschien juist een optie. Onze heeft een “boost”’ modus. Dan gaat de borstel draaien en dat is echt ideaal voor ons vloerkleed (hoogpolig) en de trap (vloerbedekking). Scheelt echt mega!

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:43

Ik heb er een tweede accu bij en een snellader.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:06

Nielojram schreef:

Ik ben erg blij met mijn Dyson V10, maar als ik artrose oid in mijn handen zou hebben, dan zou ik het een heel vervelend apparaat vinden. Het apparaat zelf is niet zwaar, maar het indrukken van de knop kost mij wel moeite.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:30

Nielojram schreef:

Dat -O- ....

Ik heb al 20 jaar een Bosch met snoer en die komt dus nog uit de tijd dat je stofzuigers kon kopen met 2500 watt. Dat kleine gele ding trekt op standje voluit de plinten van de wand. Maar vriendlief heeft altijd ruzie met het snoer wat resulteert in een loeiende stofzuiger en en loeiende kerel :') . Kom ik op een dag thuis staat er zo’n dyson in de woonkamer. Hij helemaal trots dat we (let op, we) hem mogen testen en als we dan een review schrijven dan mogen we hem overnemen tegen gereduceerd tarief. Ik vroeg me al af wie ‘we’ was in deze want stofzuigen is zeg maar echt mijn ding in het huishouden >;) .

Niet te doen! Het ding was loeizwaar (als in mijn eigen stofzuigertje heeft een aluminium stangetje en nu moet ik de motor ook vasthouden) en je moet die knop steeds ingeknepen houden. Met mijn artrose duim niet te doen. Daarnaast vond ik de zuigkracht waardeloos (oké, ik ben gewend dat je de vloerbedekking mee kunt zuigen) en was hij op standje turbo na een kwartier leeg.

Vriendlief mocht kiezen: of dat ding de deur uit en ik doe het stofzuigen, of hij mocht zijn begeerde dyson houden maar ik doe niets meer in het huishouden. Het moge duidelijk zijn dat we nog altijd met een 20 jaar oude stofzuiger werken....