Reiskostenvergoeding contract

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Reiskostenvergoeding contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:52

Hi allemaal,

Ik ben deze maand begonnen met een nieuwe baan. Destijds hebben we via de mail onderhandeld over salaris, vrije dagen en reiskosten. Reiskosten zouden 19 cent per kilometer zijn. Echter blijkt nu dat de CAO 10 cent per kilometer is tot een max van 30km enkele reis. In mijn contract staat helemaal niets opgenomen over de reiskosten, enkel een alinea voor reiskosten buiten de standplaats.

Kan ik nu aanspraak maken op onze afspraak per mail van 19 cent per kilometer? Verschil is toch bijna 70 euro per maand, dus ik vind het wel de moeite om hier nog even achteraan te gaan.

AnoukWelsh

Re: Reiskostenvergoeding contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:53

Jazeker, misschien zijn ze het vergeten aan te passen?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:11

Dat is een voordeel van onderhandelen via de mail, je hebt het bewijs. Heb je je eerste salaris al gehad? Misschien staat er in het cao wat anders maar staat het straks wel goed in je salarisstrook. Ik zou alleen wel verwachten dat dit in je contract was opgenomen, ik had het dan aangekaart voor het tekenen, maar misschien zijn ze het inderdaad gewoon vergeten. Het lijkt me niet gek om erover te beginnen in ieder geval.

Anoniem

Re: Reiskostenvergoeding contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:13

Ja ik heb mijn 1e salaris gehad en toen kwam ik aan het rekenen, ben ik gaan vragen en kwam ik erachter dat de CAO zo was. De man waarmee ik heb onderhandeld werkt hier ook nog niet zo lang, dus ik denk eerder dat hij niet op de hoogte was van de CAO :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:16

Er mag afgeweken worden van de cao als het in jouw voordeel is dus ik zou het zeker bespreken.