dit kon ik financieren uit de overwaarde van mijn andere huis. Ik heb er dus niet voor hoeven sparen. Maar ... ik wil ook heel graag een andere keuken. Daar heb ik nu 5.750,- Euro voor ... maar dat moet minimaal 10.000 Euro worden. Eigenlijk 13.000 als ik alles wil laten doen wat ik eigenlijk zou willen
Ik ben nu 2 maanden aan het sparen / besparen. Vrij hopeloze tijd om te beginnen, de feestdagen, maar dankzij corona
waren de uitgaven toch wat beperkt en lukte het me 750 Euro te sparen tot nu toe (ik had 5000 apart gelegd, nu dus 5750
). Streven is elke maand 500 á 1000 Euro te gaan sparen. Zodat ik ergens eind dit jaar toch die nieuwe keuken in mijn huis kan laten zetten. Alleen tja, hoe dan
Mijn methodes tot nu toe zijn:
- extra uren werken
- minder uitgeven aan impulsieve aankopen
- minder / geen stomme dingen doen als bijv parkeer/verkeersboetes oplopen etc
- letten op mijn eetpatroon zodat ik gezond (en goedkoper?) boodschappen kan doen
- extra's als vakantie geld en belastingvoordeel naar mijn spaarrekening
Die extra uren werken kan omdat ik oa werk in de zorg.
Dat minder uitgeven aan impulsieve aankopen, geen idee hoe lang en hoe ik dat ga volhouden...
Het lijkt me leuk van anderen te horen hoe ze sparen voor iets. Wat je doel is (kan ook minder zijn dat dat mega bedrag van mij, misschien ook wel meer?) en hoe je het volhoudt... misschien kunnen we elkaar wat steunen in barre tijden
en elkaar tips & trics geven.
hij is nog niet helemaal af, (stickers zitten er nog op, plinten moeten nog etc.) maar was voor deze keuken totaal 4600 kwijt, inclusief apparatuur, afzuigkap, vaatwasser, koelkast nieuw. Miele combi oven en zo goed als nieuwe Pelgrim kookplaat kon ik gratis van iemand overnemen.