vloer onder keuken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

vloer onder keuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 14:34

Wij hebben een aanbouw neergezet om een keuken en eethoek te plaatsen.

Alles ligt klaar voor een keuken met eiland.

Ik wilde een pvc vloer leggen in de gehele ruimte. Die is 5*8 en vooraan een hoekje 6,5*8.

Heb wat contact gehad met vloer bedrijven, welke geschikt is, welke kwaliteit we willen, welk type etc.

Nu geven ze aan dat je beter niet onder de keuken kan leggen. Dat voor het werken van de vloer.

In vorige huizen hebben we laminaat en plavuizen gehad en dan lag het inderdaad niet onder de keuken zelf, maar 10cm voorbij de plint.

Maar nu met een eiland vind ik dat wel lastig eigenlijk. Daarom dacht ik; leg gewoon de hele ruimte en klaar.

Wat hebben andere mensen gedaan??

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:40

Eerst keuken geplaatst en dan de vloer. Geen vloer onder de keuken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:42

Lizz schreef:
Eerst keuken geplaatst en dan de vloer. Geen vloer onder de keuken.

zo hebben wij het ook gedaan. Ook bij ons keuken (schier)eiland.

MarliesV

Re: vloer onder keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:45

Ga je qua pvc voor een klikvloer? Want dat zou ik er ook niet onder leggen, klikpvc kan gaan schotelen.

Als je gaat plakken is het een ander verhaal, dat kan prima. Maar normaal plaats je eerst de keuken en dan de vloer en niet andersom.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:51

Van mij enkel en alleen de tip dat als je geen vloer legt onder de keuken, dat je wel voldoende materiaal (laminaat, plavuizen, wat dan ook) besteld voor de gehele ruimte en dat wat je niet nodig hebt apart legt.

Mijn ouders kochten ooit een huis en gingen de keuken verplaatsen van de ene naar de andere wand. In de keuken lagen (en liggen) hele aparte natuurstenen tegels. Met heel veel moeite hebben ze dezelfde tegels erbij kunnen krijgen. Gelukkig maar, want anders had de hele vloer uitgebikt en nieuw aangelegd moeten worden. Dat was eigenlijk qua kosten niet bij het project inbegrepen.

Dus mocht je ooit nog je keuken anders willen inrichten, dat je in elk geval voldoende materiaal hebt en niet gelijk een geheel nieuwe vloer hoeft te leggen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 14:59

Normaal hadden we het ook niet, maar nu leek het me met een eiland wel makkelijk om gewoon door te leggen.
Je krijgt toch een open gat onder je eiland qua beweging. Het moet vrij liggen, maar dan ligt het wel heel erg vrij voor mijn gevoel.

We nemen click pvc.

Roodvos, ja, we hebben bewaard wat we tot nu toe hebben gebruikt, maar dit is een mega verbouwing en we gaan dat zelf niet meer veranderen in ons leven.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:05

Hier gelijmd pvc en door laten lopen onder de keuken, inderdaad voor als we ooit keuken nog aan gaan passen(ook al is die nu idd net nieuw).

Genoeg materiaal is sowieso handig, zelfs al zou het alleen maar zijn dat evt volgende bewoners die het aan willen passen niet voor problemen komen te staan.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:12

Hier hebben we kliklaminaat en dat hebben we ook onder de keuken en het eiland gelegd

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:13

Hier tegels en wel onder de keuken door laten leggen. Dat kon prima, tegels werken verder ook niet meer.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 16:08

Hier laminaat en we hebben dat wel onder de keuken door gelegd. Waarom kan ik je niet vertellen want dat weet ik niet.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 16:26

Wat voor ondervloer heb je? Hout of beton? Als je hout hebt zou ik hey er niet onder leggen. Houtenvloer werkt altijd. Wij hebben pvc gelijmd op een houten vloer, zelfs die werkt iets

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 16:33

Wij hebben ook plak pvc onder de keuken. Is nieuwbouw en de vloer kwam veel eerder dan de keuken. Is geplakt op beton. Volgens beide bedrijven geen probleem

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 16:39

Ik heb 2 bedrijven gesproken die zeggen als er dan iets is met je laminaat of click pvc dat het niet gedekt is voor garantie.
Zij geven van tevoren aan dat hij vrij moet liggen, dus als we het wel doen, is dat voor eigen risico.

Ik dacht eigenlijk dat pvc niet zo werkte meer na leggen. Merk er tot nu toe niks van.

Wij hebben houten ondergrond. Hebben het niet geplakt tot nu toe.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:09

Nee het pvc werkt niet, maar wel je houten ondervloer

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:54

Hier keramisch parket en bewust WEL onder de keuken laten leggen ivm mogelijk toekomstig wijzigen van plek van de keuken. We hebben een paar extra tegels op zolder achter het knieschot liggen mocht dat nodig zijn.
Met klik pvc zou ik het niet doen. Dan gewoon een extra pak kopen, die op zolder leggen mocht je het ooit nodig hebben. Verlijmd pvc zou ik wel onder de keuken door leggen.

En giet en grind vloeren helemaal.
Toen wij op huizenjacht gingen zijn we de meest bijzondere dingen tegen gekomen :x
Vandaar ook onze keuze om het door te leggen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 01:48

Siersma schreef:
Nee het pvc werkt niet, maar wel je houten ondervloer

Zij weten niet waar we het op leggen. We vroegen alleen voor de keuken en dan geven ze dus aan dat als je doorlegt, ze geen garantie geven.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 01:51

Mri schreef:
Hier keramisch parket en bewust WEL onder de keuken laten leggen ivm mogelijk toekomstig wijzigen van plek van de keuken. We hebben een paar extra tegels op zolder achter het knieschot liggen mocht dat nodig zijn.
Met klik pvc zou ik het niet doen. Dan gewoon een extra pak kopen, die op zolder leggen mocht je het ooit nodig hebben. Verlijmd pvc zou ik wel onder de keuken door leggen.

En giet en grind vloeren helemaal.
Toen wij op huizenjacht gingen zijn we de meest bijzondere dingen tegen gekomen :x
Vandaar ook onze keuze om het door te leggen

Ja, in ons vorige huis met plavuizen, hadden we een vrijstaand gasfornuis en was het wel jammer dat er niks onder lag eerst. Maar zelf opgelost.

Huidige huis wordt alles verbouwd. Maar we gaan niet teveel rekening houden met als...........ooit..........Het is sowieso allemaal een grote verbetering op hoe het was/is. Tegen de tijd dat wij weg gaan, willen mensne toch weer wat anders.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 02:03

Ik neem aan dat jullie de keuken niet na een paar jaar vernieuwen. Laminaat of PVC zal waarschijnlijk eerder versleten zijn dan de keuken. En is gemakkelijker te vervangen.
Daarbij zal zo'n vloer waarschijnlijk kleurverschil hebben wanneer je de keuken na zoveel jaren weghaalt.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 08:08

senna21 schreef:
Ik neem aan dat jullie de keuken niet na een paar jaar vernieuwen. Laminaat of PVC zal waarschijnlijk eerder versleten zijn dan de keuken. En is gemakkelijker te vervangen.
Daarbij zal zo'n vloer waarschijnlijk kleurverschil hebben wanneer je de keuken na zoveel jaren weghaalt.

Dit inderdaad en als je dus ooit een nieuwe vloer wilt moet je alles verplaatsen/verbouwen om de vloer er onder vandaan te halen.
Ook als je bijvoorbeeld waterschade hebt en er een nieuwe vloer in moet.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 09:20

Zo'n houten ondervloer, dat zijn toch vaak platen? Die zijn volgens mij geperst en dat zou niet moeten werken. Lamelparket/multiplank werkt namelijk ook niet. Dat zijn planken met een toplaag van massief hout geperst op multiplex. Dus om die ondergrond zou ik me in elk geval geen zorgen maken.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 09:22

Wij gaan voor verlijmd PVC en dat kan gewoon onder de keuken

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 09:31

Wij hebben tegels en die leggen wij wel door onder de keuken met kookeiland.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 09:40

Rintah schreef:
Hier gelijmd pvc en door laten lopen onder de keuken, inderdaad voor als we ooit keuken nog aan gaan passen(ook al is die nu idd net nieuw).

Genoeg materiaal is sowieso handig, zelfs al zou het alleen maar zijn dat evt volgende bewoners die het aan willen passen niet voor problemen komen te staan.

Wij hebben hetzelfde.

Vrienden van ons hebben geen vloer onder de keuken en daar zie je allemaal lelijke randjes tegen de keuken aanzitten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 11:29

senna21 schreef:

Dat denk ik ook. Het kan natuurlijk zomaar dat we het opeens volgend jaar verkopen. Je weet nooit hoe dingen lopen. Maar dan is het belangrijk dat het netjes is.

mysa schreef:
Zo'n houten ondervloer, dat zijn toch vaak platen? Die zijn volgens mij geperst en dat zou niet moeten werken. Lamelparket/multiplank werkt namelijk ook niet. Dat zijn planken met een toplaag van massief hout geperst op multiplex. Dus om die ondergrond zou ik me in elk geval geen zorgen maken.

Het gaat de zaken puur om het werken van de vloer en zij raden dus af om onder de keuken te leggen. Als je dan problemen krijgt, vervalt de garantie.

milatje schreef:
Wij hebben tegels en die leggen wij wel door onder de keuken met kookeiland.

Ja, tegels is anders. Hebben lang tegels gehad, maar vind pvc heel fijn, dus geen tegels meer. Als je tegels goed hebt liggen, kan iemand daar overheen leggen.

In ons vorige huis hadden we plavuizen en de nieuwe keuken die wij hebben geplaatst had een andere indeling en afmetingen, maar hebben we wel netjes kunnen oplossen met plinten.

Ik ben zelf meer bang dat de pvc vloer te los ligt als je een open gat hebt onder het eiland. Ik dacht zelf bijv dan wel aan latjes voor de afstand. Dan ligt het in principe ook vast, maar kan niet verschuiven.