Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70652
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 20:43

Anders haar een tikkie/betaalverzoek laten betalen en het dan terug sturen?

maessie

Berichten: 5760
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 22:05

Idd dan een tikkie doen, heb ik ook bij een gekochte bundel gehad, 1 artikel was er niet meer, daarvoor kreeg ik op die manier het geld terug. Moet t wel in nl zijn..

PSvanLot

Berichten: 10169
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 22:31

Nou dat zou ik ook zeker doen! Zo flauw om iets zo op te sturen en dan de koper kosten te laten betalen.

foxy80

Berichten: 7908
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 01:42

Nog simpeler, jij zet het te koop en zij koopt het van je terug, dan zijn jullie effen.

Tiahastrona

Berichten: 1534
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 09:10

Had ik laatst ook met koop. Vind dat als het schuld is van verkoper die het moet oplossen, nu dat bij ons moet laten ( dus wij hoeven niet te betalen voor terugsturen). Kost ons al weer tijd om het terug te brengen. Maar vinted deed bij mij ook niets meer, er is dan een oplossing. Ben hierdoor wel beetje klaar met vinted.

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 09:35

Nou verkoper klikte gisteren op dat ze het okee vond dat ik het terug zou sturen. Maar dan kon ik dus alleen maar kiezen tussen een verzendzegel aanmaken of zelf regelen. Ik heb aan verkoper gevraagd of zij de retourkosten wilde betalen, om bovenstaande redenen :j

Zij is akkoord, maar beiden kunnen we niks wijzigen ofzo. Ook nergens iets om helpdesk te kunnen contacteren. Enige opties die mij gegeven worden zijn het terugsturen in werking zetten, of alsnog akkoord gaan.

Ik heb flink gezocht naar een andere manier om de helpdesk in te schakelen, uiteindelijk een link gevonden onder algemene helpdesk met "mijn betaling wordt niet overgemaakt" ofzo, ik dacht als het gaat om het ontvangen van geld, dat houden ze vast wel goed bij :=

Heb nu bericht terug van de helpdesk dat ze willen helpen. Dus dat is wel fijn.
Minder veelbelovend is dat ze vragen naar de naam van de verkoper en een omschrijving van het artikel....terwijl ik de link naar het artikel erbij geplaatst heb.

Je zou toch hopen dat zij dat artikel wel kunnen zien via die link, net als ik.

Maargoed, even afwachten maar weer. Boel gedoe vind ik het maar. Zeker omdat dit al echt een pechweek is..... 2x een niet werkende laptop ontvangen van Coolblue met een boel gedoe om omgeruild te krijgen. Een nieuw telefoonkaartje van KPN gekocht dat defect blijkt en nu gedoe met nummer omzetten naar Odido.

Ik koop dingen die prima zouden moeten zijn, maar krijg kapotte zooi en het kost mij een berg gedoe, energie en stress. Baal als een stekker van dit soort dingen....

tengeltje11
Berichten: 7152
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 10:56

Ook een maal gehad, koper verkocht een sporttruitje van een beter merk, bij aankomst bleek het ali-meuk. Mocht het terugsturen en klikt ze aan op mijn kosten. Ja hallo!
Achteraf zei ze ook van ‘ok, ik wil de kosten op mij nemen’, maar viel niets meer aan te doen, contact opgenomen met vinden en die zeiden ook dat, eens gekozen, het niet meer aangepast kon worden…dus ik vrees dat je het buiten vinted om zal moeten regelen… of ze koopt het terug voor 1 euro en je steekt een euro in het pakje?

Tiahastrona

Berichten: 1534
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 13:10

Oh, mijn verkoper wilde ook kosten niet betalen. Terwijl ik ipv een donker blauwe broek zgan een zwarte kreeg die bijna door was op de kont

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 18:45

tengeltje11 schreef:
Ook een maal gehad, koper verkocht een sporttruitje van een beter merk, bij aankomst bleek het ali-meuk. Mocht het terugsturen en klikt ze aan op mijn kosten. Ja hallo!
Achteraf zei ze ook van ‘ok, ik wil de kosten op mij nemen’, maar viel niets meer aan te doen, contact opgenomen met vinden en die zeiden ook dat, eens gekozen, het niet meer aangepast kon worden…dus ik vrees dat je het buiten vinted om zal moeten regelen… of ze koopt het terug voor 1 euro en je steekt een euro in het pakje?

Dan had ik echt Vinted gemeld dat ze namaak verkocht. Dan mag je het product houden als je kan bewijzen dat het nep is en krijg je je geld terug..

HorsePassion
Berichten: 985
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 20:26

Ik heb iets naar Luxemburg verkocht.
Ik dacht dat we normaal niet naar Luxemburg konden verkopen.

zonnebloem18

Berichten: 24845
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:10

Uit Luxemburg kopen kan niet, verkopen dus blijkbaar wel.

roxiie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 22:56

Ik heb een boze verkoper.
In januari iets gekocht van een Franse, maar de maat op het label kwam niet overeen met de advertentie.

Eerst gewoon een berichtje gedaan, geen reactie en toen toch maar een probleem gemeld.
Hier had ze twee weken de tijd om op te reageren, maar heeft ze niet gedaan. Toen is het opgepakt door Vinted, hierbij moest ik weer foto’s en onderbouwing aanleveren en hiermee gingen zij de verkoper benaderen (ze had 48 uur de tijd om op Vinted te reageren.) maar ook hierop heeft ze nooit een reactie gegeven.
Vinted heeft 20 februari besloten dat ik in t gelijk gesteld word en mn geld terug krijg en niks hoef terug te sturen…

Vandaag krijg ik ineens een bericht van de verkoper dat ze niet snapt waarom de transactie ie geannuleerd. Want nu heeft ze geen geld en geen item. Ik ben een dief, aldus de verkoopster…

foxy80

Berichten: 7908
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 23:32

Hahaha, 2 maanden geen reactie en dan dit? Laten jammeren zou ik zeggen, ze kan toch zelf de correspondentie nalezen? Echt, haar nalatigheid, haar issue.

prugelpiet

Berichten: 12578
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 23:46

Ik val even binnen. Ik heb een bundel gekocht bij iemand, maar niet gecontroleerd welk afhaalpunt geselecteerd stond. Kan ik dit zelf ergens controleren? Het zal niet de eerste keer zijn dat ik het ergens naar toe stuur waar ik normaliter niet (meer) kom :+

Het is nog niet verstuurd, maar de verkoper heeft geen idee waar het naar toe gaat zegt ze.

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 00:23

Dat kan de verkoper toch gewoon aan het verzendlabel of QR mail zien?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70652
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 08:01

Ik denk dat alleen de verkoper dat kan zien aangezien je het zelf pas met de tracking ziet. In de e-mail staat de afleveradres niet.

Hier een Fransoos die moeilijk doet over een bundel terwijl ik al het laagst ben met de prijs voor deze artikelen en ik niet lager kan gaan met verzenden ivm gewicht. Dat haalt de plezier van verkopen wel weg.

roxiie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 08:46

foxy80 schreef:
Hahaha, 2 maanden geen reactie en dan dit? Laten jammeren zou ik zeggen, ze kan toch zelf de correspondentie nalezen? Echt, haar nalatigheid, haar issue.



Ze zegt dat ze geen berichten heeft..
Dus zowel mijn berichten, als het probleen en de berichten van Vinted heeft ze niet.

Ze zegt dat als ik het niet ‘eens’ ben met het artikel en m’n geld terugvraag, ik het gewoon terug had moeten sturen. Ja en waarheen dan precies?

Artimes

Berichten: 496
Geregistreerd: 21-02-15

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 08:48

Dat is niet jouw probleem dat ze geen berichten zou hebben gehad, moet ze maar contact opnemen met Vinted.

Ik heb de laatste tijd vaak dat mensen niet versturen en ook niet reageren, echt irritant

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:56

Ja jeetje, dat is haar eigen verantwoordelijkheid hoor als ze niet oplet op berichten of deze om 1 of andere reden niet ontvangt. Wat je nog zou kunnen aanbieden (als je het artikel nog hebt?) is om deze aan haar terug te verkopen voor een klein prijsje...?

roxiie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:51

Ja, ik heb het artikel nog en wil het ook best terugsturen. Maar wil er geen kosten en/of extra gezeik meer aan hebben.

K heb nu m’n eigen items van Vinted afgehaald omdat ze dreigt mijn spullen te kopen en dan een probleem te melden zodat ik geen geld krijg.

_Lorette_

Berichten: 12111
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:58

Jeetje, wat vervelend. Kan je zoiets rapporteren?

Artimes

Berichten: 496
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 11:04

roxiie schreef:
Ja, ik heb het artikel nog en wil het ook best terugsturen. Maar wil er geen kosten en/of extra gezeik meer aan hebben.

K heb nu m’n eigen items van Vinted afgehaald omdat ze dreigt mijn spullen te kopen en dan een probleem te melden zodat ik geen geld krijg.


Oh wauw wat irritant zeg, ik zou het haar lekker laten uitzoeken, kun je haar niet blokkeren oid?

roxiie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 11:06

_Lorette_ schreef:
Jeetje, wat vervelend. Kan je zoiets rapporteren?



Ik hen Vinted er wel een bericht over gestuurd.
Dus hoop dat ik daar nog een reactie op krijg.

Dat blokken, dan ziet ze ook niks meer van mij?

foxy80

Berichten: 7908
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 11:33

roxiie schreef:
_Lorette_ schreef:
Jeetje, wat vervelend. Kan je zoiets rapporteren?



Ik hen Vinted er wel een bericht over gestuurd.
Dus hoop dat ik daar nog een reactie op krijg.

Dat blokken, dan ziet ze ook niks meer van mij?


Volgens mij wel, dan is het compleet onzichtbaar vanop haar account. Tenzij ze natuurlijk een ander account aanmaakt. En anders laat je haar even begaan voor je haar blokt. Als ze iets van je koopt na dit dreigement, kan je altijd koop zelf annuleren en dan heb je nog meer bewijs richting vinted van 'pestgedrag'.

Leuk is anders zeg, zo'n trol. Regels niet begrijpen/naleven en dan boel maar saboteren. Triest gewoon.

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 11:48

Als je van het gezeik af wilt dan zou ik gewoon het artikel aan haar te koop aanbieden voor een klein bedrag. Je hebt je geld terug dus hebt het artikel gratis zeg maar. Als je de kosten van het naar het pakketpunt er uit haalt door de vraagprijs, dan kan je het afsluiten.

Ik kan het overigens prima begrijpen wanneer iemand zeg: ja doei dikke pech, iemand die zo idioot doet ga ik niet belonen door haar tegemoet te komen. Maar van het gezeik af zijn is voor jezelf ook wat waard. Ik ben erg benieuwd hoe Vinted er op reageert....

Heb je je artikelen echt helemaal verwijderd...? Waren het er veel...?