Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 11:17

MyWishMax schreef:
Als koper heb ik juist heel graag dat verkopers zich op vakantiemodus zetten. Niks zo vervelend als iets kopen en dat het niet verzonden kan worden omdat iemand op vakantie is, maar niks aanpast.
Als je niet aan die binnen 5 werkdagen verzenden kan voldoen moet je je niet online laten staan.


Dit dus. Daarom doe ik het ook altijd. Ik denk ook dat ik stress krijg als iemand wat koopt en ik het niet weg kan brengen. Voelt toch als een gemiste kans om er dan vanaf te komen en vind het ook rot voor de koper.
Zou alleen leuk zijn als daarna niet alles op z’n gat valt. Maar goed nog genoeg op te ruimen hier dus komt straks vast wel weer een advertentie uit rollen.

Getup

Berichten: 8332
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 12:12

Ik probeer wat te kleine rijkleding te verkopen.
Kindermaat.

Pfff goede broeken zgan voor 15€ . Krijg alleen telkens een bod van 9€. Ja daaag....Dan willen ze er 2 voor 20€. Heb nog gezegd 2 voor 24. En dan hoor je niets meer.

Vind t nog niet zo simpel als verkoper.


Wel n paar air max voor m'n dochter gekocht voor n leuke prijs.

Maar ik wilde eigenlijk verkopen :')

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 12:42

Nou had wat gekocht binnen Nederland via Homer en Homer had het verkeerd bezorgd dus nu weer extra 4 dagen wachten pfff

tengeltje11
Berichten: 7165
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 13:24

Hier koop ik voor de kids altijd perfecte rijbroeken voor Max 5 euro/stuk.
Er staat zodanig veel op, keuze zag. Dus ik snap wel dat je lagere biedingen krijgt, of het zouden hele bijzondere merken moeten zijn.

Getup

Berichten: 8332
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 13:57

Dan maar eens nadenken...snap dat de prijs niet te hoog moet zijn, maar een amper gedragen rijbroek van ruim 50 euro voor 9 euro verkopen vind ik niet zo interessant...

tengeltje11
Berichten: 7165
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 14:17

Snap ik, maar als er 10 op staan voor 9 euro is het logisch dat ze dezelfde niet kopen voor 15 euro natuurlijk…

Bij iets wat ik te koop aanbied zoek ik altijd even op wat er gevraagd wordt voor hetzelfde bij andere verkopers. Zo zit je meer rond het gemiddelde.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 14:39

Ik denk dat het wel interessant kan zijn om beide broeken samen aan te bieden? Als mensen er wel 2 willen dan scheelt dat toch de bijkomende kosten van 2 losse broeken kopen :)

Tiahastrona

Berichten: 1535
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 14:52

Kunnen ze dan toch bundel van maken, heb je ook maar 1x verzendkosten. En vallen degene die maar 1 broek willen niet af.

Ik had nieuwe montar broek erop gezet, die uiteindelijk maar aan vriendin gegeven, wilden mensen nog geen 30,- voor geven

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 15:01

Ja hèhè.... maar als mensen door broeken heen scrollen dan zien ze meteen dat je er 2 hebt :)*

Dat kan aantrekkelijker zijn dan wanneer ze van elke aanbieder zouden moeten gaan checken of ze er nog 1 aanbieden.

Getup

Berichten: 8332
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 17:26

Bedankt voor de tips , zal er inderdaad een bundel van maken en van de wedstrijd set een foto van de hele set ipv per artikel

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 17:55

Mijn tactiek van weer wat plaatsen heeft gewerkt. Ineens zijn mijn items weer favoriet. Kopen zou nog fijner zijn maar het wordt iig weer gezien.

Als ik iets te koop zet kijk ik eerst wat anderen voor zelfde item willen hebben. Is het veel minder dan ik er voor wil hebben zet ik het wel voor mijn prijs er op. Als het dan na een tijdje niet verkocht is zak ik alsnog in prijs. Op deze manier toch al aardig wat verkocht voor mijn prijs.

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 22:31

Hier draait het weer op volle toeren na de tip om weer eens wat in mijn kast te plaatsen :-)

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 11:51

Hier ook weer iets van mijn oudste advertenties verkocht. Ik ben echt blij met elke verkoop. MINDER MEUK!

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:45

Ik had dit weekend ook weer wat: op vrijdag koopt iemand wat, verzenden via homer. Zaterdag met doos op het punt, zeggen ze daar dat deze te groot is (ook handig bij vinted: bij aanmaken label kan je allerlei info krijgen behalve hoe groot de doos mag zijn...). Dus koper bericht gedaan en verkoop geannuleerd. Ja, ze kan via mondial laten versturen, ze koopt het opnieuw en... kiest weer voor homerr.
Geannuleerd, gezegd dat ze echt manueel moet aanpassen (op het kaartje met verzendpunten kan je dan een ander punt en verzenddienst kiezen) en ja, op zondag ging het dan wel goed. Héhé!
Nu hebben we beiden een automatische negatieve review gehad, de tweede wist ik te vermijden door aan te geven dat het in onderling overleg ging (de eerste keer had ik gezegd dat de afmetingen van de doos niet klopten).

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 16:27

Hier mijn eerste bestelling binnen.
Was langer onderweg dan aangekondigd, zou tussen 28 februari en 1 maart op het ontvangspunt van Mondial Relay zijn, op 1 maart veranderde de status naar vertraagd, tussen 1 maart en 15 maart.
En zaterdag kreeg ik pas na sluitingstijd van de winkel een bericht dat het pakket al om 13.30 oid aangekomen was, het was inmiddels 18.30, dus kon het vandaag pas ophalen.

Wel irritant, gisteren 2 mails, vandaag 2, dat ik het wel echt op tijd op moest halen, anders ging het terug.
Ja hoe dan, het punt ging vandaag pas weer open en ik moest ook nog gewoon werken :+

Maar ik heb het binnen, en is helemaal zoals verwacht, dus direct bevestigd in de app en een goede review voor de verzender achter gelaten.

Ben benieuwd of ik zelf nog wat verkoop, het lijkt allemaal wat meer gezakt te zijn.
Anders eens zien of er zelf nieuwe producten opzetten nog wat reuring brengt, maar dat doe ik dan na mijn lang weekend weg, als ik zeker weet dat ik weer op tijd kan verzenden.

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 21:50

foxy80 schreef:
Ik had dit weekend ook weer wat: op vrijdag koopt iemand wat, verzenden via homer. Zaterdag met doos op het punt, zeggen ze daar dat deze te groot is (ook handig bij vinted: bij aanmaken label kan je allerlei info krijgen behalve hoe groot de doos mag zijn


Bij het aanmaken van advertentie kun je toch al zien hoe groot de doos mag zijn? En bij Homer is dat voor alle pakketformaten vrij klein.

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 22:24

Als ik mijn profiel maakte heb ik dat bekeken, maar ga dat niet advertentie per advertentie checken. Het ging hier over een stuk speelgoed dat ik niet meer kon demonteren zo bleek. Stomme is ook dat als je pakketformaat kiest, je de vereisten van de verschillende pakketdiensten niet te zien krijgt.

Saul

Berichten: 9665
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 22:53

Oh ik kan daar altijd op drukken volgens mij. Als ik klein middel of groot selecteer.
Dan kun je de afmetingen zien.

Homerr heeft volgens mij altijd max 40 bij 25 ofzo. Echt heel klein.

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 22:57

Mij vertelden ze 80cm op 30 cm op 30 cm, dat is de grootste maat

Saul

Berichten: 9665
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 23:30

Niet voor Homerr volgens mij?

Tenzij je in de categorie zit van 5kg of meer. Die afmetingen ken ik niet.

Tallie1979
Berichten: 22775
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:17

foxy80 schreef:
Trouwens, wat zijn de meest waanzinnige dingen die jullie reeds via Vinted verkochten? Bij mij sleutelhangers en een ovenwant.


Een My Child pop met doos. Gekocht voor €6, verkocht voor €220. :D

Ik had trouwens van de week een pakket binnen wat nog aangemerkt stond als “nog te verzenden”

Die had de dame in Frankrijk op dinsdag weggebracht en ik had hem op woensdag al binnen! Tracking was helemaal niet bijgewerkt

dalena

Berichten: 3142
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:36

Ik had iets verkocht op vinted. Koper heeft vinted op vakantie modus staan. Pakje opgestuurd, nog aangegeven dat het was verstuurd en al. En nu komt pakje na 2 weken liggen terug want is niet opgehaald. Ik kan alleen het pakketje niet tracken en heb dus geen idee waar en wanneer die klaarligt. Iemand ervaring mee?

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:10

Tallie1979 schreef:
foxy80 schreef:
Trouwens, wat zijn de meest waanzinnige dingen die jullie reeds via Vinted verkochten? Bij mij sleutelhangers en een ovenwant.


Een My Child pop met doos. Gekocht voor €6, verkocht voor €220. :D

Ik had trouwens van de week een pakket binnen wat nog aangemerkt stond als “nog te verzenden”

Die had de dame in Frankrijk op dinsdag weggebracht en ik had hem op woensdag al binnen! Tracking was helemaal niet bijgewerkt


Doe je goed _/-\o_

Ik had net hetzelfde. Pakje binnen gebracht zaterdag, kom dinsdag op het punt en zie die doos nog staan. Woensdagochtend opeens bezorgd! Ok, was maar 40 km, maar toch...

Ik heb nu een roze barbie (mensen)kam en mini-memory (echt mini: 6 duo plaatjes) verkocht. Heeft ooit begin jaren '90 ergens bij gezeten als extra maar kan me echt niet meer herinneren hoe of wat, maar toch had iemand er 3 euro voor veil. Idd in principe meuk, maar toch is er iemand blij mee :j

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:41

Zucht. Hier voor 8 euro een joggingbroek voor die kleine ontvangen....met een niet vermeld gat op de knie. Dat is ook niet een plek die je snel over het hoofd ziet als verkoper. Ik heb gemeld dat ik hem graag terug wil sturen op kosten van de verkoper. Ben benieuwd....

Wel een 5-sterren verkoper met meer dan 400 reviews.
In de afgelopen maand wel iemand met 1 ster die ook meldt dat er een "niet gerapporteerd gat" in iets zit.

Bij de omschrijving van de broek stond alleen maar "goede staat". En voor 8 euro verwacht je ook niet direct een gat....

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 19:50

Nou verkoper heeft geklikt op dat ik het terug mag sturen. Op mijn kosten... ik heb gezegd dat ik dat niet fair vind en dat ze als het goed is ook kon kiezen om het op haar kosten te doen? Ik moet al 2x voor jan doedel een 10km met de auto rijden voor die kapotte broek.....

Nu zegt ze dat het op haar kosten mag. Maar dat zij niks meer kan veranderen dus dat ik een nieuwe procedure moet beginnen. Maar het lijkt er op dat ik helemaal niks kan, zelfs geen contact opnemen met Vinted lijkt het. Dat terugsturen op mijn kosten nu de enige optie is.

Ik vind het maar gek...? Lijkt op geen 1 manier de helpdesk te kunnen bereiken nu.... :?