Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 14:49

Wie kan mij helpen?

Wanneer ik mijn eigen telefoonnummer invul krijg ik een foutmelding.

Vanavond eens proberen met iemand anders zijn telefoonnummer?

Afbeelding

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:08

Wat voor foutmelding?

Ik zou zeker niet met een ander telefoonnr werken want vaak wordt daar een verificatiecode heen gestuurd en die moet je dan ingeven. Niet handig. Of het moet de foon van je partner zijn en dan nog.

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:31

foxy80 schreef:
Wat voor foutmelding?

Ik zou zeker niet met een ander telefoonnr werken want vaak wordt daar een verificatiecode heen gestuurd en die moet je dan ingeven. Niet handig. Of het moet de foon van je partner zijn en dan nog.


Dat mijn nummer niet ingegeven kan worden.

Maar vanavond idd met mijn vriend zijn nummer proberen. Als ik er weer in kan pas ik t aan.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:38

foxy80 schreef:
pmarena schreef:
Als ik teveel van iets heb / denk dat iets waarschijnlijk gaat blijven liggen, maar het wèl heel leuk vind, dan zet ik het er ook op. Voor een goede prijs. Met het idee dat iemand die het ècht graag wil, het dan wel koopt. En dat het dan goed terecht komt zeg maar.


Ik deel je mening compleet: je wil iemand iets gunnen, dus je zet het te koop, maar wel voor een prijs dat je zeker bent die de koper het gaat waarderen en dragen. Als mensen hun kledingberg gedachtenloos willen ophogen, moeten ze maar naar de primark.


Nou voor mij ook gewoon psychisch hoor, dat ik er voor een goed bedrag makkelijker afscheid van kan nemen. Vooral ook wel dan omdat ik weet dat die koper er meer plezier van gaat hebben dan wij waarschijnlijk...maar toch. Je wilt het "het heeft zo moeten zijn" ook niet al teveel helpen als het je echt aan het hart gaat :=

Zo heb ik ook nog wat wollen vestjes liggen uit de baby / peutertijd waar ik dan wel eens aan twijfel... maar het gaat toch niet genoeg opleveren om er afscheid van te kunnen nemen, kom ik elke keer tot de conclusie als ik de kasten weer eens opruim :=

Want het is toch wel leuk om nog iets te bewaren. En wie weet kan er ooit nog eens een kleinkind in voor een foto ofzo...? :=

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:41

Ik kom even inbreken, want heb begin deze week mijn eerste spullen op Vinted gezet.
Wat doen jullie als je ziet dat er iemand een artikel als favoriet heeft aangeduid? Sturen jullie dan altijd een berichtje, of wachten jullie gewoon af?

Alja

Berichten: 25651
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:42

Ik stuur vaak een lager bod of ik doe niks….

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:43

Verschillend. Ik ga mensen niet lastig vallen. Als het gaat om een artikel dat er al langer op staat, dan wil ik wel eens een bod doen.

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:50

Ik doe niks. Als ze het willen kopen, komt er wel reactie van hun kant. Ik zorg echter wel dat ik regelmatig iets nieuw online zet, zodat men ziet dat je actief bent.

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:51

Ik heb nog nooit gereageerd op iemand die mijn artikel als favoriet heeft aangemerkt.

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:55

Ik ben net 2 weken actief op Vinted en ik heb nog niemand een bericht gestuurd als ze mijn artikel aanmerken als favoriet.

Als ze het willen hebben mogen ze het kopen of een realistisch tegenbod doen.
En als ze een voor mij niet haalbaar tegenbod doen, reageer ik ook niet.

Ik ga niet als ik ergens 7,50 voor wil hebben, energie steken in iemand die het voor 3 euro wel wil overnemen.
Voor 3 euro kan ik niet naar de andere kant van de stad fietsen om een pakketje weg te brengen, dan laat ik het nog liever liggen, of het gaat tzt mee naar een inleverpunt van het Leger des Heils.

Ik gebruik Vinted nu echt om mijn schoenenkast op te ruimen en heb al heel scherpe prijzen staan, zeker voor de staat waarin de schoenen verkeren.

Dus wat mij betreft is het take it of leave it, ik wil er niet al teveel moeite voor hoeven doen :+

HorsePassion
Berichten: 995
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 16:23

Ik stuur nooit iemand een bericht als ze mijn artikelen bij hun favorieten zetten.
Ik ga er vanuit dat ze zelf wel een bericht sturen als ze het willen hebben. Ik ga niet lopen leuren met mijn artikelen.
Als iemand mij een berichtje zou sturen en ik ben echt geïnteresseerd dan zou ik het gevoel hebben dat ze er wel erg graag vanaf willen en zou dan een lager tegenbod sturen.

KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 18:32

_Lorette_ schreef:
Ik had ook een sloot jurkjes en rokken online gezet. Er kwamen echt véél meer biedingen op dan normaal. Van de minimale prijs tot 1 euro onder de vraagprijs. Allemaal leuk geprobeerd, maar er is dan vanzelf iemand die het gewoon koopt. Vervolgens krijg ik heel veel teleurgestelde reacties. Zou dit komen doordat je nu vaker kunt bieden? Ik moet bekennen dat ik sommige items iets hoger heb geprijsd dan ik anders zou doen, maar dat is omdat ik nog niet weet of ik het wel kwijt wil. Moet echt minderen, maar soms vind ik het kledingstuk nog heel leuk als ik het aantrek voor de foto. :') Wordt het gekocht voor de prijs, dan moest het zo zijn, anders blijft het.



Ik heb hier heel veel mensen die in een privebericht gaan bieden omdat ze nog lager dan die 40% bieden.

_Nadia_

Berichten: 2657
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 19:10

Oh die had ik ook, dan doe ik een tegenbod van 40% boven de vraagprijs, doeiii

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 19:16

Ik negeer die berichten gewoon.

Ik ga geen moeite in een reactie steken, als iemand mij niet serieus neemt.

c_alsemgeest

Berichten: 20706
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 19:44

Mijn ongebruikte philips föhn borstel met opzetstukken mocht niet, omdat hij niet nieuw zou zijn, (verpakking is er af) maar ik zie wel 80 totaal misbruikte dyson airwraps er op staan en ook neppers :+ had protest aangetekend, maar kreeg een vaag antwoord terug, dus nu maar op marktplaats gegooid.

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 20:57

foxy80 schreef:
Populaire lange jurk met print in XL van Zara te koop, voor 15 euro want (onopvallende) vlek, binnen het uur 77 views, 16 likes en 2 man die 10 euro biedt en 2 man die 12 euro biedt + nog een paar die maten en details willen weten. Ik leun achterover tot iemand "koop nu" doet.


Achterover leunen heeft prima gewerkt! Verkocht zonder gedoe voor vraagprijs.

Caira
Berichten: 26078
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 08:06

Noh wat ik net had: ik had een bundel met wat leuke artikelen, en zo veel dat er ook 50% korting af ging. Toen ik bestellen klikte kreeg ik een berichtje van haar dat 1 ding weg was maar dat ze nog meer van hetzelfde had: dus prima daar op gewacht. Toen ging er wat fout met reserveren en had ze voor mij de reservering eraf gehaald. Ging ik net kijken, heeft ze alles wat ik wilde gewoon 1-5 euro duurder gemaakt en de korting van 50 naar 30% gedaan. Dus ik heb haar een bericht gestuurd dat ik ervan af zie omdat ze de prijzen veranderd heeft. Maar serieus, dat doe je toch niet als je al een deal hebt?

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:25

Caira schreef:
Noh wat ik net had: ik had een bundel met wat leuke artikelen, en zo veel dat er ook 50% korting af ging. Toen ik bestellen klikte kreeg ik een berichtje van haar dat 1 ding weg was maar dat ze nog meer van hetzelfde had: dus prima daar op gewacht. Toen ging er wat fout met reserveren en had ze voor mij de reservering eraf gehaald. Ging ik net kijken, heeft ze alles wat ik wilde gewoon 1-5 euro duurder gemaakt en de korting van 50 naar 30% gedaan. Dus ik heb haar een bericht gestuurd dat ik ervan af zie omdat ze de prijzen veranderd heeft. Maar serieus, dat doe je toch niet als je al een deal hebt?


:oo :D := Niet meer gekocht neem ik aan.

Ik zou willen dat Vinted een minimale leeftijd van 18+ of zo zou hanteren,
hoeveel 12 jarige mij wel niet een bericht sturen is echt vreselijk :roll: :o

Ze vragen mij van alles te doen, en daarna vertellen ze hun leeftijd, en krijg ik
bericht dat ze het niet passen :+ Lees dan :D :))

*zucht*

Alja

Berichten: 25651
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:38

Ik vind 10/12 jarige op marktplaats hinderlijker dan op vinted.
Op vinted krijg je je geld terug als iemand niet opstuurt, op marktplaats moet je er zelf achteraan

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:57

Alja schreef:
Ik vind 10/12 jarige op marktplaats hinderlijker dan op vinted.
Op vinted krijg je je geld terug als iemand niet opstuurt, op marktplaats moet je er zelf achteraan


:D Zo ver is het dus nog niet gekomen, ze blijven maar berichten sturen, en
vaak gaat het over de maat of dat je nog meer foto's moet maken, bloed irritant!

Alja

Berichten: 25651
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:58

Ik heb drie rijkeggings gekocht voor 18 euro
Kan niet wachten tot ze binnen komen :)

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 12:00

Ik heb er een dure handtas op staan, krijg natuurlijk de meest uiteenlopende boden. Ik wil een tegenbod doen op mijn telefoon, tot mijn grote schrik typ ik toch een 0 te weinig! De enige manier om dit gelijk op te lossen, is het artikel verwijderen. Zet ik het er opnieuw op, met dezelfde foto' s, wordt het geweigerd omdat ik meer foto' s moet toevoegen met echtheidsbewijs, terwijl die er al tussen zitten! Raagh, kan ik dat ding weer gaan uitpakken.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 12:18

Ow dat heb ik ook wel eens gehad met zo'n bod! Maar lukt het dan niet op direct een ander tegenbod te doen en daarmee het eerdere tegenbod te overrulen...?

Corelli

Berichten: 9997
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 12:33

Dat inderdaad, gewoon een nieuw bod doen dat klopt
Of , mocht de koper toch kopen, de boel annuleren

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 13:27

pmarena schreef:
Ow dat heb ik ook wel eens gehad met zo'n bod! Maar lukt het dan niet op direct een ander tegenbod te doen en daarmee het eerdere tegenbod te overrulen...?


Dat kon ik niet direct zien, dat ik weer een bod kon afgeven. In paniek advertentie verwijderd, maar had ook gewoon koop kunnen annuleren. Nu staat ie er gelukkig weer op met geheel nieuwe advertentie