Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisitano

Berichten: 4945
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 08:46

Ik heb dat ook eens aan de hand gehad en verkoper heeft mijn kosten gewoon betaald :j

Alja

Berichten: 25659
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 08:59

elmiran schreef:
Wie betaald de retourkosten?.
Verkoper heeft een bericht gestuurd met dat ik het verkeerde pakket heb. Heb hem nog niet op kunnen halen. Hij was er pas vandaag. Ze heeft gevraagd of ik hem retour kan sturen, en degene die mijn jurk heeft stuurt hem ook terug naar haar.

Of gewoon niet ophalen dat het terug gestuurd wordt

tengeltje11
Berichten: 7168
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 09:10

Alja schreef:
elmiran schreef:
Wie betaald de retourkosten?.
Verkoper heeft een bericht gestuurd met dat ik het verkeerde pakket heb. Heb hem nog niet op kunnen halen. Hij was er pas vandaag. Ze heeft gevraagd of ik hem retour kan sturen, en degene die mijn jurk heeft stuurt hem ook terug naar haar.

Of gewoon niet ophalen dat het terug gestuurd wordt


Dan heb je het riSico dat je en pakje en centjes niet ziet

Alja

Berichten: 25659
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 09:37

Je bedoelt je geld?

Tallie1979
Berichten: 22783
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 11:39

Ik heb iets verkocht aan iemand die niet communiceert, niet aangeeft dat het pakket is ontvangen en kennelijk ook geen reviews plaatst. :')

Zag ik in haar reviews. Ik heb het gemerkt, want ik krijg ook geen reactie en ze heeft ook mijn pakket niet als ontvangen/oké gemeld (dat gaat Vinted vandaag automatisch doen)

Ik ga haar wel 5 sterren geven, maar denk ik toch een opmerking erbij plaatsen. Ben er nog niet over uit. Wat zouden jullie doen?

Alja

Berichten: 25659
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 12:08

Vinted de review laten doen

Tallie1979
Berichten: 22783
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 12:18

Ok, dus er zelf ook geen moeite voor doen, zogezegd? :P

Alja

Berichten: 25659
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 12:33

Ik doe alleen reviews geven als ik super tevreden ben of juist niet :+
Maar anders laat ik het vinted vaak doen, vind dat zelf prima

_Lorette_

Berichten: 12120
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 12:42

Eens met Alja, gewoon lekker zo laten en alles automatisch laten verlopen.

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 15:46

Ik laat Vinted automatisch een review geven in het geval van "heb je niks aardigs te zeggen, zeg dan niks" want mijn standaard review is gewoon "alles prima, bedankt!" Als iemand het netjes verzonden heeft is het minste dat je kan doen, even laten weten dat het prima is ontvangen, vind ik :)

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 17:24

Ik doen zelden een automatische review, in ieder geval niet als iemand niet zelf op oké klinkt. Dan is mijn beoordeling minder positief met een opmerking.

Jildau

Berichten: 9430
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 21:13

Ik heb nu alweer dat DHL niet tevoorschijn komt als ik iets wil kopen.. Gelukkig is de verkoopster zo lief om het voor me te reserveren. Kan ik iets doen waardoor het wel weer met DHL kan?

MuSLi

Berichten: 5279
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 21:19

Jildau schreef:
Ik heb nu alweer dat DHL niet tevoorschijn komt als ik iets wil kopen.. Gelukkig is de verkoopster zo lief om het voor me te reserveren. Kan ik iets doen waardoor het wel weer met DHL kan?

Morgenochtend opnieuw proberen.

Alja

Berichten: 25659
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 12:23

Esther_ schreef:
Ik doen zelden een automatische review, in ieder geval niet als iemand niet zelf op oké klinkt. Dan is mijn beoordeling minder positief met een opmerking.

Oprecht benieuwd waarom je dat hinderlijk vindt?

Jildau

Berichten: 9430
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 12:25

Ik vind het een kleine moeite om met één knop even te laten weten dat alles okee is eigenlijk..

_Nadia_

Berichten: 2657
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 14:23

Omdat je dan nog langer moet wachten op je geld? Ik klik altijd direct op alles okay, pas dan wordt t geld vrijgegeven.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 15:29

Tallie1979 schreef:
Ik heb iets verkocht aan iemand die niet communiceert, niet aangeeft dat het pakket is ontvangen en kennelijk ook geen reviews plaatst. :')

Zag ik in haar reviews. Ik heb het gemerkt, want ik krijg ook geen reactie en ze heeft ook mijn pakket niet als ontvangen/oké gemeld (dat gaat Vinted vandaag automatisch doen)

Ik ga haar wel 5 sterren geven, maar denk ik toch een opmerking erbij plaatsen. Ben er nog niet over uit. Wat zouden jullie doen?


Ik zou daar dus 4 sterren op geven :o

zonnebloem18

Berichten: 24871
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 16:54

Iemand die helemaal niet communiceert dan zou ik zeker geen 5 sterren geven. Het duurt alleen maar langer voor jij je geld hebt omdat iemand te beroerd is om even een knopje in te toetsen.

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 17:24

Alja schreef:
Esther_ schreef:
Ik doen zelden een automatische review, in ieder geval niet als iemand niet zelf op oké klinkt. Dan is mijn beoordeling minder positief met een opmerking.

Oprecht benieuwd waarom je dat hinderlijk vindt?


Hmmm, ik moet langer wachten op mijn geld? Misschien bij kleine bedragen niet zo erg, maar een groot bedrag is het toch heel fijn om het te krijgen. Ik vind het gewoon een gebrek aan fatsoen.

Tallie1979
Berichten: 22783
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 17:46

Het ging in mijn geval om €78. Die dus nu wel zijn vrijgegeven, dankzij Vinted. :)

Ik heb geen review gegeven.

KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 20:04

Meten jullie ook echt alle goedkope kledingstukken op?

Granoek
Blogger

Berichten: 10488
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 20:06

Ik had een blazer verkocht en kreeg de reactie dat hij heel mooi was maar rook naar frituurvet.

Heel raar want ik heb geen friteuse thuis maar ik heb sorry gezegd, was me ook echt totaal niet opgevallen ofzo.
En toen gaf ze gewoon 5 sterren en een goede review en nu vraagt ze naar mijn paarden want die staan in mijn profielfoto :+

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 20:20

KB12 schreef:
Meten jullie ook echt alle goedkope kledingstukken op?


Ik meet eigenlijk niks op.
Wat een gezeik altijd zeg. Op 99/100 hoor je er nooit meer wat van.

Lepeltje23

Berichten: 157
Geregistreerd: 15-10-14
Woonplaats: Bij paal 29 aan zee

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 20:40

Heb een vraag over reviews op vinted. Sinds kort koop ik zo af en toe eens wat en tot nu toe altijd blij met de aankoop. Geef dan ook altijd 5 sterren met tekst voor een review. Nu vroeg ik mij af mocht dit een keer niet zo zijn en je geeft dan minder sterren kan de verkoper jou dan ook (veel) minder sterren geven omdat ze daar dan verbolgen over is? Kan je dus eerlijk zijn in een review zonder dat daar consequenties aan zitten?

_Lorette_

Berichten: 12120
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 20:56

Die consequentie kan er wel zijn. Voordeel is dat je kunt reageren op reviews. Via MP ontving ik eens beschermers met een groot gat aan de binnenzijde, precies zo gefotografeerd dat je het niet zag en niet benoemd in de tekst. Ze konden meteen door naar de afvalbak. Ik heb daar contact over opgenomen. Verkoper zag de fout er niet van in, want ik had er niet naar gevraagd. Toen heb ik haar 2 sterren gegeven. Ik kreeg er 1 ster voor terug, terwijl ik als koper altijd netjes had gecommuniceerd en ook heel vlot had betaald. En via MP kan je daar dus helemaal niks mee. Ik kon niet zeggen dat die 1 ster review voortkwam uit een geschil met de verkoper over een zwaar beschadigd product. In die zin zit Vinted beter in elkaar, omdat je alles kunt motiveren en je kunt reageren op reviews. Ik zou daarom wel een eerlijke review plaatsen. Daarvoor zijn ze.