Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 11:34

Ja, denk dat toch, want als koper krijg je alles terug en verkoper krijgt het pakje terug.

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 15:31

Ik heb nu dat een koper het pakketje niet afgehaald heeft. Als ik via de link op vinted kijk dan is het nog niet aangekomen maar via de dpd link ligt het al ruim een week daar. Had haar al bericht dat ik dacht dat het pakketje er al was en ze het na moest vragen. Toen kreeg ik terug dat het er nog niet was. En nu vanmorgen een mail in het frans dat het terug gestuurd word omdat de koper het niet afgehaald heeft. Beetje jammer weer

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 16:15

DPD met name naar Frankrijk is drama. Kopers krijgen inderdaad geen bericht en in Vinted wordt de status niet bijgewerkt.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 16:32

In Nederland precies zo, het is dat de tracking op dpd werkt maar vinted wordt niet bijgewerkt. Ik heb het daarom uitgezet als verzend optie.

HorsePassion
Berichten: 974
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:12

Ik zit ook te wachten op een pakketje van DPD.
Nog geen melding gehad dat het bij het servicepunt ligt maar ik kijk toevallig net bij DPD zelf en blijkt het dus daar wel gewoon geleverd te zijn.
Morgen maar eens ophalen voordat het terug wordt gestuurd.

maessie

Berichten: 5747
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:37

Ik heb de dpd app maar even gedownload, heb ik ze allemaal op een rijtje. Als is dpd zelf ook niet helemaal up to date de laatste tijd. Hier gelukkig een fijn punt, ze houdt mijn pakketjes apart.

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:31

Vinted werkt de DPD track en trace niet bij. Gelukkig kreeg ik een mail dat m'n pakketten klaar lagen anders had ik het gemist..

maessie

Berichten: 5747
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:56

Ik kreeg zelfs niks van dpd meer, dus bijna een pakketje gemist. Laatste 2 gelukkig wel weer :j

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:58

Dpd ging hier altijd prima maar nu dus niet meer. Jammer want er blijft weinig over dan qua verzenden. Ik heb MR al uit staan. Homerr en UPS hebben geen punt hier op het eiland, dus daar verzend ik niet mee en dat staan in mijn advertenties. Dan dus alleen DHL en Postnl. Nou dan word het weinig verkopen vrees ik

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 08:09

Ja echt suf dat dat track & Trace probleem met DPD inmiddels niet eens opgelost is...

Nou mijn Italiaanse met de bundel van 3 shirts waarvan ik per ongeluk 1 verkeerde heb gestuurd, direct excuses heb gemaakt, gevraagd hoe zij het graag opgelost zou willen zien en bij uitblijven van een antwoord daarop een paar opties heb voorgesteld..... als iemand wil weten hoe dat afgelopen is?

Ze hielp op geen enkele manier om tot een oplossing te komen. Ik heb gevraagd of ze de andere 2 artikelen wel wilde houden. Daar gaf ze geen reactie op. Ze wilde gewoon het goede shirtje. Ik stelde voor "koop anders het per ongeluk verzonden (zijden!!) shirtje voor 1 euro zodat ik in dat pakje het juiste shirtje van de bundel kan verzenden".

Maar daar reageerde ze alleen maar heel lelijk op want ze wilde dat andere shirtje niet, en wilde niet nogmaals verzendkosten betalen en blabla. Ik zei dat het idee was dat ze dan op die bestelling, het verkeerde shirtje op mijn kosten terug zou kunnen sturen. Of dat ze het zelfs mocht houden.

Maar mevrouw ging meteen los dat het niet eerlijk was dat ze dan moest betalen voor verzendkosten en bladiebla. Ik heb het nogmaals geprobeerd uit te leggen. Dat het volgens mij wel een goede optie was om het probleem op te lossen. Of dat we anders maar gewoon de hele bundel terug moeten sturen op mijn kosten. Weer alleen maar lelijk doen.

Heb toen gewoon 's ochtends nog steeds vriendelijk gestuurd dat ik open sta voor een andere oplossing, als zij iets weet om het beter op te lossen dat ik dat graag hoor, maar dat ik anders 's avond op "terugsturen op mijn kosten" ga klikken. Niks meer op gehoord. Nog gewacht tot de volgende ochtend en nog steeds geen reactie.

Toen dus op retour op mijn kosten geklikt. Geen reactie. En nu vanochtend zie ik ineens dat ze akkoord is gegaan met de ontvangen bundel, en weer in mijn mailbox het bericht:

Citaat:
"Het verzendkostenbedrag dat ik twee keer betaal, wordt niet terugbetaald!!! Ik vind het helemaal niet juist".


Ja verdorie, stel dan zelf wat anders voor joh! Als review heb ik 1 ster gekregen en deze reactie:

Citaat:
"De verkoper heeft mij ongevraagd een artikel gestuurd, maar geen artikel waarvoor ik heb betaald. Zijn oplossing? Koop terug wat je al hebt betaald tegen een goede prijs!!! Belachelijk. Zonde"


Wat een zeiksnor joh.... ja het was stom dat ik per ongeluk het verkeerde zijden shirtje heb gestuurd.
Maarja ik deed mijn best om een oplossing te vinden. Wat had ze dan gewild??? De hele bundel van 3 zijden artikelen gratis zeker :x

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 10:39

Gewoon netjes jouw versie als reactie onder de 1 ster review en ook zelf een neg review en jouw versie bij haar neg review zetten.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 10:59

Afbeelding
Afbeelding

Ik kom even het topic binnenvallen. Heeft iemand dit al eens gehad/gezien bij de T&T?

De verkoper zegt dat ze het gisteren eerder op de dag heeft ingeleverd en ik weet dat het soms even kan duren voor die T&T aangepast word e.d. maar deze doet gewoon helemaal niks, nog steeds niet. Ook met dat retour erbij… heb dat nog niet eerder gezien. Benieuwd of iemand hier dus weet hoe of wat? Heb de verzender ook even een berichtje gedaan, of ze een verzendbewijs heeft ook bv.

Het gaat om een koop van 180e dus ik word hier lichtelijk nerveus van :') Ik weet dat Vinted normaliter wel redelijk netjes is met oplossen en geld terug, maar ik wil de spullen juist heel graag hebben dus ik hoop dat er niks mis is gegaan. Ik verkoop voornamelijk via Vinted, maar heb zelf als zender dit nog niet gezien. Verkoper in kwestie heeft 1000 reviews en van alle 916 leden die persoonlijk rating gaven een 5.0 bv dus ik ga er vanuit dat ze gewoon betrouwbaar is als verzender haha.

Het komt uit BE en ik heb ipv DHL punt gekozen om aan huis te laten leveren.
Op het label staat ook al iets van retour bovenin maar ik heb niet genoeg kennis van labels en misschien ook omdat het via BE is dat het anders is?

Eleentje
Berichten: 229
Geregistreerd: 02-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 11:27

cursebreaker schreef:
[ [url=m/Pro2wu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WDPeNR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kom even het topic binnenvallen. Heeft iemand dit al eens gehad/gezien bij de T&T?

De verkoper zegt dat ze het gisteren eerder op de dag heeft ingeleverd en ik weet dat het soms even kan duren voor die T&T aangepast word e.d. maar deze doet gewoon helemaal niks, nog steeds niet. Ook met dat retour erbij… heb dat nog niet eerder gezien. Benieuwd of iemand hier dus weet hoe of wat? Heb de verzender ook even een berichtje gedaan, of ze een verzendbewijs heeft ook bv.

Het gaat om een koop van 180e dus ik word hier lichtelijk nerveus van :') Ik weet dat Vinted normaliter wel redelijk netjes is met oplossen en geld terug, maar ik wil de spullen juist heel graag hebben dus ik hoop dat er niks mis is gegaan. Ik verkoop voornamelijk via Vinted, maar heb zelf als zender dit nog niet gezien. Verkoper in kwestie heeft 1000 reviews en van alle 916 leden die persoonlijk rating gaven een 5.0 bv dus ik ga er vanuit dat ze gewoon betrouwbaar is als verzender haha.

Het komt uit BE en ik heb ipv DHL punt gekozen om aan huis te laten leveren.
Op het label staat ook al iets van retour bovenin maar ik heb niet genoeg kennis van labels en misschien ook omdat het via BE is dat het anders is?


Ik heb exact het zelfde, verkoper ook Belgisch zegt het ook gisteren verstuurd te hebben en ik zie het zelfde in de app als jij.
Ben ook benieuwd of er mensen ervaring hebben met dit.

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 11:32

Ik vind het ook gek dat er al een retourlabel op het pakket lijkt te zitten. Dat is geen gewoon verzendlabel.
Storing van Vinted?

Helaas heb ik ooit eens een pakket verstuurd waar nog een verdwaalde streepjescode met mijn adres op stond en toen heb ik dat pakket dus per ongeluk aan mezelf gestuurd. :+ Maar wat jij nu laat zien via Vinted, dat ken ik niet.

Eleentje
Berichten: 229
Geregistreerd: 02-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 11:40

Afbeelding

Bij mij staat het ook als retour label

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 11:47

Voor mij is dit idd ook nieuw. Ik koop niet snel via Vinted maar verkoop wel veel en heb dit idd nog nooit gezien/gehad. Maar als jij het ook hebt Eleentje zal het misschien met BE te maken hebben en wel normaal kunnen zijn Of dat er idd een storing is/iets fout gaat op grotere schaal, wat ik echt niet hoop :’)

_Lorette_
Ja, heel vreemd met dat retour erop. De namen staan dan wel op de juiste plek overal. Vreemd :')

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 11:53

Ik heb wel vaker dan eens gehad dat pakket niet ingeleverd was. En dan ineens wel - maar dat dan het bericht kwam dat hij retour gestuurd zou worden. Op 1 of andere manier was dat pakket met het inleveren op het pakketpunt dan niet geregistreerd als "ingeleverd" maar als "gaat retour". Heel maf.

Dat bleef ook zo. Maar ik ontving het wel. Gelukkig! Gewoon af en toe bij punt vragen of het pakje er is en aan verkoper ook vragen om af en toe te checken of het toch teruggegkomen is :j

En natuurlijk voor de zekerheid de directe TT van DHL zelf in de gaten houden.

Tengeltje: ja ik heb meteen reactie op haar review er onder geplaatst. Dat dat geen eerlijke weergave van de feiten is. Heb zelf geen review onder haar account geplaatst want om nou een trap na te geven vind ik ook weer niet nodig.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 11:55

Heb ik een paar keer gehad, pakketten werden gewoon bij mij als koper bezorgd. Ze kijken alleen naar het bezorg adres, niet of het retour gaat.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 12:02

pmarena,
Ik check sowieso altijd de T&T op de site van het post bedrijf zelf ja, Vinted is sowieso niet betrouwbaar met updates idd maar daarom dat ik het idd vreemd vond dat het na 24u nog niks gedaan had. Ik heb een label gekocht om thuis te laten leveren, dus weet niet of punt checken bij mij nut heeft maar kan ik evt wel doen mocht er geen verdere update komen - je weet maar nooit of het idd niet alsnog naar een punt gaat.

OF… ze heeft het nog niet ingeleverd en gezegd dat ze dat wel heeft gedaan. Kan uiteraard ook. :')

C_arola,
werd bij jou de T&T wel geüpdatet tussendoor of bleef dat ook blanco en was het er opeens dan bv?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 12:23

@Melissa, Het laatste, het werd pas bij bezorging geupdate.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 12:38

Maar even afwachten nu - iets anders kan ik toch niet haha.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 14:06

Ik heb van die Vintie Verkoopster nog een uitgebreide update en logische uitleg gekregen net.

Aangezien BE geen DHL heeft, heeft ze het pakket ingeleverd bij Bpost. Zij werken met DHL samen en zijn dus een tussen ‘persoon'. Dus Bpost brengt het naar DHL hier en dan komt het mijn kant op. Dus dan is het idd wel logisch dat de DHL tracking aangeeft dat het pakket inderdaad nog niet in handen is bij hen ja :'). Logisch dus wel en had ik misschien zelf ook wel kunnen bedenken maar ja :') Ik ga dan in full-out panic mode & logisch nadenken vliegt de deur uit haha.

Ze stuurde me nog een print screen waarop de Bpost tracking te zien was (en heeft me de tracking link nog gestuurd zodat ik zelf ook daar nog kan kijken) en deze gaf aan dat ze het wel al overgedragen hebben aan DHL vandaag om 12:36 dus ik ben eens benieuwd hoelang het nu nog gaat duren voor het er is. *\o/* Maar wel een fijne update zo, ben ik gerustgesteld haha.

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 14:56

Oooh, daar was ik ook niet opgekomen. Fijn dat het goed lijkt te komen!

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 15:11

Zo werkt dat idd ja. Heb eens hele boze koper gehad omdat tracking niks deed terwijl ik het wel ingeleverd had.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 15:44

Je moet het net weten inderdaad. Je zou dan ook als verkoper zijnde de t&t van in dit geval Bpost dan even kunnen doorgeven nog bv. Heeft de verkoopster bij mij dan nu gedaan ook uiteindelijk. Nu ik het weet dat dit zo werkt met BE en als je in NL dan voor DHL kiest, is het ook prima verder, maar had er idd niet bij stil gestaan dat Bpost nog ertussen kwam haha en dan doet de DHL tracking idd logischerwijs niks.

Valt en staat ook een beetje met communicatie. Die verkoopster bij mij nu nam wel netjes de tijd om het me uit te leggen ipv me te negeren bv. wat ze ook had kunnen doen, dus daar ben ik wel blij mee :)

Dat mensen meteen zo duidelijk boos worden in woorden is wel jammer ook. Soms krijg je ook geeneens de kans om iets te doen/zeggen en hebben ze al besloten dat alles fout en poedersuiker is ongeacht wat haha :')