Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70550
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 21:07

Herkenbaar, bij mij helpt het om de app af te sluiten en opnieuw op te starten. Of de koop niet verder te laten gaan, terug naar het artikel te gaan en opnieuw proberen te kopen. Dan staan er vaak meer verzend punten in de lijst.

KB12
Berichten: 516
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 21:22

_Lorette_ schreef:
Homerr is hier weer eens weg. Ga ik naar een dorp in de buurt, is ook daar Homerr gestopt, Nog weer een ander punt: winkel dicht. En ik stond er gewoon tijdens openingstijden voor de deur. Ook kloppend volgens het briefje op de deur, maar alles zat dicht. Uiteindelijk maar geannuleerd. Ik was er zo klaar mee!


Hier stopt ook elk homerr punt er weer mee. Soms is er weer even een nieuwe, maar die verdwijnen ook weer even snel als dat ze gekomen zijn. Er is er momenteel nog maar 1 in een straal van 12km, en ook hun zeggen te gaan stoppen.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 23:00

Hier gaat mijn vast punt binnen een week op verlof en daarom staan ze nu al nooit meer in de lijst.

Appeltje00

Berichten: 5013
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 13:19

HorsePassion schreef:
Het valt mij op dat niet altijd alle servicepunten worden aangegeven.
Ik kan wel naar Mondial 10 km verderop maar niet naar het punt wat dichterbij is. Ook niet als ik die plaats aangeef.
Heb dat al 2 keer gehad. Zo raar :?

Ik heb dat ook maar dan alleen vanuit Spanje en sommige deken van Italie.

maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 14:59

Hier nu een franse koper die een bundel shirtjes had gekocht. Viel haar toch tegen want de printjes waren iets gescheurd (niks overdrevens) en een vlekje. Dat klopt helemaal, maar was op de foto's ook overduidelijk, en was de prijs ook naar.. ik wacht haar reactie maar af..

maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 23:04

Nou het is vandaag de dag van de Fransen geloof ik.. -O- net een andere franse koopster van een bundel, die het "onverwacht niet op kan halen, familiaire omstandigheden dat ze weg moest, en niemand anders die het op kon halen." Was bij het kopen al een heel gedoe, omdat het te duur was. Nu laat ze het retour komen.. -O- pff..

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 07:08

Pfff dan belt ze het ophaalpunt om te vragen of die het wat langer vast willen houden? Of zou ze echt eeuwen niet in staat zijn het af te halen?

maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 10:07

Zaterdagavond pas zei ze, weet niet hoe snel het normaal terug wordt gestuurd, zit er zowat, ligt er nu 2 dagen. Ben benieuwd waar het op uitdraait..

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 10:22

Hoe lang het bewaard wordt op het punt, verschilt per vervoerder. Mondial Relay wel 14 dagen

maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 10:37

Inderdaad mondial. Heb haar vanochtend nog bericht gedaan, ik vermoed dat ze gewoon spijt heeft gezien het bij aankoop al moeilijk moeilijk was. We gaan het meemaken! Wel zwaar irritant.

havermout
Berichten: 854
Geregistreerd: 13-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 12:10

maessie schreef:
Inderdaad mondial. Heb haar vanochtend nog bericht gedaan, ik vermoed dat ze gewoon spijt heeft gezien het bij aankoop al moeilijk moeilijk was. We gaan het meemaken! Wel zwaar irritant.


Maar als ze het pakket niet ophaalt krijg jij je geld toch wel? Omdat dat dan haar fout is? Of werkt dit zo niet?

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 12:35

Hier zeggen ze op sommige punten dat ze het langer laten liggen dan officieel de bedoeling is, voordat ze het terugsturen. Zodat mensen langer de tijd hebben om hun pakje af te halen. Dus dat geeft de indruk dat een meewerkend punt dat straffeloos zou kunnen doen als je ze even opbelt om pakje vast te houden.

Je kan altijd de suggestie doen om dat te doen.

Ook wel weer 1 van de vervelendste dingen van dingen, dat een koper niet gestraft wordt voor het niet afhalen van een pakje....


Ik heb zelf ook weer een probleem. Domme fout gemaakt bij het inpakken. Niet goed gekeken blijkbaar en van 3 bestelde artikelen in een bundel, 1 verkeerd shirtje er in gedaan.... nog naar Italië ook natuurlijk, met de ddurste verzendkosten :x

Blijkbaar is het nog steeds geen optie om 1 artikel uit een bundel terug te laten sturen....

Ik heb koper voorgesteld om (als ze de andere 2 artikelen wel gewoon graag wil houden) het verkeerde shirtje voor 1 euro officieel te kopen. En dat ik dan in dat pakje het uit de bundel ontbrekende shirtje stop. En dat ze dan kan kiezen of ze alles houdt.

Of het verkeerde shirtje terug kan sturen op de bestelling van dat enkele shirtje. Op mijn kosten.
Dat lijkt me de netste optie die ik kan bedenken....?

Maar nu twijfel ik of ik mezelf daarmee niet in mijn vingers snij want wat nou als ze akkoord gaat, en gaat zitten wachten tot dat pakje bezorgd wordt, terwijl de bundel wel in het rood staat.... dan verloopt dat dalijk en mag ze die gratis houden. Daar zit ik ook niet op te wachten..... want er staat verder niks van info bij hoe lang die pauzering duurt voordat ik het haasje ben, en als ik niet op die knop druk van "stuur maar retour" lijkt het net alsof ik onwillig ben....

Ik heb mijn excuses aangeboden, het voorstel gedaan van het 2e shirtje kopen en eventueel daarmee retourneren. Of dat we anders toch maar gewoon de hele bundel moeten annuleren als we er samen niet uitkomen. Ik heb aangegeven dat ik vanavond anders maar gewoon op die knop ga klikken om de bundel op mijn kosten retour te sturen.

Er staat natuurlijk ook weer geen knopje bij om Vinted erbij te betrekken :x

HorsePassion
Berichten: 974
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 12:54

Appeltje00 schreef:
HorsePassion schreef:
Het valt mij op dat niet altijd alle servicepunten worden aangegeven.
Ik kan wel naar Mondial 10 km verderop maar niet naar het punt wat dichterbij is. Ook niet als ik die plaats aangeef.
Heb dat al 2 keer gehad. Zo raar :?

Ik heb dat ook maar dan alleen vanuit Spanje en sommige deken van Italie.

Moest idd uit Spanje komen. Wel raar toch.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 15:08

havermout schreef:
maessie schreef:
Inderdaad mondial. Heb haar vanochtend nog bericht gedaan, ik vermoed dat ze gewoon spijt heeft gezien het bij aankoop al moeilijk moeilijk was. We gaan het meemaken! Wel zwaar irritant.


Maar als ze het pakket niet ophaalt krijg jij je geld toch wel? Omdat dat dan haar fout is? Of werkt dit zo niet?

Nee dan gaat het pakket retour en krijgt de koper het geld terug
Ofwel: alle moeite voor jou als verkoper voor niets

havermout
Berichten: 854
Geregistreerd: 13-09-05

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 15:12

Jee dat wist ik niet! Wat belachelijk joh! Ik vind in zo’n situatie dat het pakket retour moet en dat je de betaling ook ontvangt als verkoper. Wat de koper is in gebreke toch!

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 15:26

Ja dat zou ik ook een gepaste straf vinden voor het niet afhalen van een pakket en de verkoper al die moeite laten doen. Of dat ze voor straf dan de helft niet terugkrijgen ofzo, zodat de verkoper nog iets van compensatie krijgt voor het hele gedoe.

Zou je als koper echt al je geld terugkrijgen als je het pakket niet afhaalt...? Dus je aankoopbedrag + betaalde verzendkosten...? Dat laatste toch niet zeker??

maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 16:09

Ja volgens mij krijgt de koper dan alles terug, en heb je als verkoper alleen maar veel gedoe. Ze gaf als reactie dat het top was dat het 2 weken bij de afhaal beschikbaar was. Ik ga het maar afwachten!

Voor de rest wel goede ervaringen gelukkig, en al wat leuk zomerspul voor zoonlief gekocht ook :j

Appeltje00

Berichten: 5013
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 16:38

pmarena schreef:
Ja dat zou ik ook een gepaste straf vinden voor het niet afhalen van een pakket en de verkoper al die moeite laten doen. Of dat ze voor straf dan de helft niet terugkrijgen ofzo, zodat de verkoper nog iets van compensatie krijgt voor het hele gedoe.

Zou je als koper echt al je geld terugkrijgen als je het pakket niet afhaalt...? Dus je aankoopbedrag + betaalde verzendkosten...? Dat laatste toch niet zeker??

Vorige week moest ik een pakket afhalen, maar mijn zoontje lag onverwachts een tijd ik het ziekenhuis. Ik kon een pakket niet afhalen en kreeg inderdaad alles terug. Het is echt niet zo dat het altijd een smoesje is. Ik had overigens best wat willen compenseren (opnieuw kopen en dan bijv wat duurder).

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 17:10

Oh maar ik zal ook echt niet zeggen dat het altijd een smoesje is, er kan altijd iets van een onverwachte situatie over je heen denderen waardoor je echt dat pakje niet kan halen.

Maar de verkoper kan er al helemáál niks doen dat de koper het niet voor elkaar krijgt om het pakje af te (laten) halen, dus die zou niet alleen met alle schade moeten zitten zeg maar :(:)

Het zou het mooiste zijn als koper er wel een boete voor krijgt op 1 of andere manier.
Nog mooier zou zijn als koper kan kiezen: de boete betalen en deze gewoon kwijt zijn. Of de boete betalen en dat dit bedrag gebruikt wordt om er ergens in het verzendtraject een nieuwe sticker op te plakken zodat de verkoper het niet terug krijgt en het pakje nogmaals naar koper gaat zodat die een nieuwe kans krijgt om af te halen.

Maar dat zal logistiek wel weer enorm problematisch zijn....

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 17:32

Ik heb ook zoiets, iemand had na 5 dagen nog niks opgehaald, ik stuur dan vaak even een berichtje.

Ze zou het de volgende dag ophalen, maar nog steeds niks opgehaald.
Krijg ik bericht dat het terug wordt gestuurd en tegelijkertijd geeft zij de koop akkoord.

Nu dacht ze dat ze het had opgehaald maar er had wat anders in het pakje gezeten dus nu staat de status ook op terug gestuurd maar ik heb het geld wel ontvangen dus.
Maar ik zou niet weten waar het pakje is…
Hoe moet ik daar nu mee aan?

Maaaarije

Berichten: 1762
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 19:46

Iemand die weet of je ook ergens kan zien waarom verkoper heeft geannuleerd?

Ik had iets gekocht, stond net op Vinted. Werd vrij snel geannuleerd met melding dat het via marktplaats verkocht was.
Oké kan gebeuren, jammer.
Echter stond het artikel er een dag later gewoon weer op voor een hogere prijs. Maar verkoper heeft geen negatieve review gekregen voor het annuleren. Dus vermoed “in overleg met koper”?

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 08:10

Geen idee?

Weet iemand hoe het zit als je iets retour stuurt. Stel, je koopt een artikel voor 10 euro. Er komt 5 euro bij voor verzending enzo. Dan heb je dus 15 euro betaald. Het komt aan, is totaal fout en verkoper gaat akkoord dat het op zijn / haar kosten retour gestuurd wordt. Krijg je dan 10 euro terug? Of 15 euro? Of 10 euro + verzendkosten minus de Vinted verzekering?

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 10:02

Je krijgt sowieso alles terug van je eerste koop. Als de verkoper instaat voor de retour, koopt die een verzendlabel en krijg je dat, als je zelf in staat voor de retourkosten, worden die afgetrokken van het volledige aankoopbedrag(dus van die 15 euro)

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 10:27

Als je koper een pakje niet ophaalt kan je als verkoper geloof ik wel zeggen dat je het nooit retour hebt ontvangen. Ik was een keer (onterecht) geblokkeerd op vinted, kon mijn pakje niet ophalen want ik wist niet waar ik moest zijn en dat werd retour gestuurd. Er stond toch dat ik de bestelling ontvangen had en omdat ik geblokkeerd was kon ik geen probleem melden. Pakje is nooit teruggekomen bij de verkoper maar de betaling wel vrijgegeven. Heb dit toen met meerdere pakjes tegelijk gehad en ze waren toevallig allemaal niet teruggekomen bij de verkoper. Kan natuurlijk, maar wel heel toevallig.
Is natuurlijk niet helemaal netjes om aan te geven dat je het niet ontvangen hebt als dat wel zo is, maar ik vind het ook wel slecht dat vinted hier de verkopers niet beschermt of op zn minst niet ophalende kopers 1 ster geeft. Als je als verkoper alles goed doet en je wordt alsnog genaaid dat begrijp ik op zich wel als iemand soms een handje helpt met compensatie krijgen van vinted :o

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 10:45

tengeltje11 schreef:
Je krijgt sowieso alles terug van je eerste koop. Als de verkoper instaat voor de retour, koopt die een verzendlabel en krijg je dat, als je zelf in staat voor de retourkosten, worden die afgetrokken van het volledige aankoopbedrag(dus van die 15 euro)


Okee, dus als verkoper de retour betaalt, krijgt koper de hele voor de aankoop betaalde totaal 15 euro terug. Maar wie betaalt dan de eerste verzending van het pakje? Van verkoper naar koper zeg maar?

Neemt Vinted die kosten dan op zich via de aankoopverzekering?