Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 21:02

upendo schreef:
Kun je geen foto's sturen als je via de oorspronkelijke chat contact zoekt met Vinted? Op deze manier krijg jij geen gelijk namelijk.

Zojuist bericht gehad dat het geld in m’n portemonnee zit.
Hoewel ik hier gelezen had dat je eigenlijk foto’s moet maken dat uiteindelijk niet gedaan. Nou ja heel suf. Eerst ingepakt met foto’s. Uiteindelijk niet zoveel vertrouwen in dat pakket dus opnieuw ingepakt en vergeten foto’s te maken. Daarom ook uiteindelijk niet meer m’n best gedaan om contact op te nemen en m’n verlies maar genomen maar toch voor niets gelukkig.

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 18:48

Nou ik heb nu ook wat ik eerder in het topic voorbij zag komen en zo apart vond, dat verhaal van (zo goed als) nieuwe schoenen waarbij de zool kapot was. Had voor mijn man nieuwe MBT schoenen gekocht op Vinted. Vanmiddag opgehaald bij pakketpunt. Ik pak ze net uit, zien er super mooi uit.

Maar bij er uit pakken valt op dat er een heel gat in de zijkant van de zool zit -O-
Bij de andere schoen kon ik ook zo een gat er in duwen.

Heb het probleem gemeld en ben benieuwd hoe het nu verder gaat.

HorsePassion
Berichten: 974
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 20:27

Op Vinted zullen vast minder viezeriken zitten.
Ik heb een nieuw lingeriesetje te koop op Marktplaats en er hebben al 3 kerels gevraagd of ik de slip een dag wil dragen en foto's van mezelf wil maken dat ik het draag. Want dan ruikt het zo lekker.
En dan bieden ze als beloning ook nog boven de vraagprijs.
Echt bizar :r

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 20:32

HorsePassion schreef:
Op Vinted zullen vast minder viezeriken zitten.
Ik heb een nieuw lingeriesetje te koop op Marktplaats en er hebben al 3 kerels gevraagd of ik de slip een dag wil dragen en foto's van mezelf wil maken dat ik het draag. Want dan ruikt het zo lekker.
En dan bieden ze als beloning ook nog boven de vraagprijs.
Echt bizar :r


Oef -O-
In een ander topic las ik iemand die foto's van haar sokken / voeten had verkocht voor heel veel geld!
Daar zou ik dan weer minder moeite mee hebben :')

_Nadia_

Berichten: 2652
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 22:55

pmarena schreef:
Nou ik heb nu ook wat ik eerder in het topic voorbij zag komen en zo apart vond, dat verhaal van (zo goed als) nieuwe schoenen waarbij de zool kapot was. Had voor mijn man nieuwe MBT schoenen gekocht op Vinted. Vanmiddag opgehaald bij pakketpunt. Ik pak ze net uit, zien er super mooi uit.

Maar bij er uit pakken valt op dat er een heel gat in de zijkant van de zool zit -O-
Bij de andere schoen kon ik ook zo een gat er in duwen.

Heb het probleem gemeld en ben benieuwd hoe het nu verder gaat.


Wij verkopen bedrijfmatig tweedehands schoenen en krijgen ze in grote partijen binnen. Vorige maand hadden we 4 verschillende paren MBT schoenen, amper tot niet gedragen en bij allemaal was de zool aan t vergaan. Dat is dus geen merk dat wij nog verkopen, want nu zagen wij het maar als het nu goed is en na een maand of 2 verkoopt kan het zo maar zijn dat de koper ze aantrekt en t alsnog vergaan is.

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 23:11

Wat een viespeuken zeg :r Hier gelukkig op zowel marktplaats als Vinted nog niet van dit soort dingen gehad.

Hier wel een speelgoed stofzuiger te koop staan waar iemand op reageerde met de vraag of hij het nog goed doet. Dus ik “ ja hij maakt geluid en de piepschuim balletjes bewegen”. Daarna vroeg ze het nog een paar keer waarna ineens het kwartje viel en ze bedoelde of hij nog goed zuigt. Bleek ze op zoek naar een echte stofzuiger _O-
Stiekem had ik haar gezicht wel willen zien als ze hem opgestuurd had gekregen en een schaalmodel uitpakte :')

_Nadia_. Fijn dat jullie het gezien hebben! Als bedrijf bouw je helemaal een slechte naam op als je zulke schoenen verkoopt. Nu konden jullie het voor zijn

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 11:11

Ja dat is echt balen als dat gebeurt. Mijn verkoper reageerde heel heftig in hoofdletters en met uitroeptekens dat dit oplichting was en dit absoluut niet de verzonden schoenen waren want die waren in perfecte conditie. En de eis dat ik zou betalen want anders een aangifte wegens fraude!!!! - ofzo.

Mijn reactie was dat ik begrijp dat het geen leuk bericht is, maar dat het echt de zojuist ontvangen schoenen zijn, ze er inderdaad perfect uitzien en ik erg ook verbaasd was over de verkruimelende zool.

Nog even gekeken in de advertentie of ik op die foto's kleine specifieke schrapjes op het leer zag staan ofzo, die ik ook op de foto kon zetten. Vond iets, zelf ook een foto van gemaakt. Rode cirkel om beide plekjes heen getekend. Op zoek naar nog meer herkenbare stukjes.....en toen kreeg ik al een bericht met excuses en werd het geld teruggestort.

Ik denk dat diegene ook online had gekeken ofzo en tegengekomen was dat dit inderdaad kan gebeuren.
Ik zie ook een reparatie-service waarbij ze dat stukje vergaand schuim voor 50 euro kunnen vervangen.

De schoenen zijn net iets te krap dus ik wil er geen geld meer in steken, maar vraag me af of niemand anders hier dan nog iets aan heeft want ze zijn verder echt perfect als nieuw.... ik vind het echt belachelijk om ze in de kliko te gooien.... -O-

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 19:09

Ik heb schoenen verkocht naar Frankrijk. Ze zijn exact als beschreven en daar klaagt de koper ook niet over, maar ze vraagt wel (netjes) wat de mogelijkheden zijn als de schoenen net niet lekker lopen/passen. Ik had dan liever voorafgaand aan de koop iets voor haar opgemeten of advies gegeven... Nu neig ik naar zelf doorverkopen als ze niet goed passen. Als ze niet waren zoals beschreven, dan zou ik het wel netjes willen oplossen. Wat vinden jullie? Het gaat om hoge hakken waarvan de hakhoogte ook beschreven was. Zo goed als nieuw en voor 1/8e van de nieuwprijs verkocht. Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om ze terug te nemen. Dit was één van de pakketten die ik bij uitzondering toch via Homerr heb verzonden, dus het was al een 'baalpakketje' voor me. :+

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 19:16

Dat is je eigen probleem en je eigen risico als je iets via Vinted koopt.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 19:18

De mogelijkheden zijn dat ze ze zelf via vinted doorverkoopt of aan iemand weggeeft die er wel op kan lopen.

Hoge hakken lopen per definitie toch niet lekker :+

Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 21:43

Jammer inderdaad..

Hier kneep ik hem. Via vinted een XCO buis nieuw voor 50 euro verkocht via iemand die ik via bokt ken omdat verzenden dan toch voordelig is. Kreeg ik maar geen verzendlabel na een paar dagen. Bleef staan dat ik hem moest versturen. Werd toch wel een beetje zenuwachtig want omdat ik de koper vertrouw geen dozen foto gemaakt. Stom. Maar krijg net bericht met ingescand.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 21:51

Ik neem ze niet terug. Tijd terug nieuwe new balance verkocht. Maat van mijn zoon blah blah blah. Uur na aankomst ze passen niet. Tsja dan moet je maar vooronderzoek doen qua model enz. Ben helemaal de grond in getrapt dat ik ze niet terugnam. Gezegd verkoop maar en zij hebben er even opgestaan

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 22:00

Ik vind dat ook gewoon flauw om daar over te zeuren.
Je maakt de keuze dat je goedkoper wil dan in de winkel dan moet je ook accepteren dat het niet terug kan zoals in een winkel.

Ik ben wel een zeikerd als het niet in de staat is als omschreven maar als het niet past, jammer dan!
Foto’s maken en zelf erop zetten

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 22:58

Idd, willen ze retouren moeten ze maar nieuw in de winkel de volle pot betalen.

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 08:02

Nou ik vind wel dat het tegen misleiding aanhangt als mensen niet vermelden dat iets erg groot of klein valt / er geen maten bij zetten als dat zo is. Niet iedereen weet het natuurlijk altijd van de spullen die hij/zij (ver)koopt.

Maar als je weet dat je iets verkoopt dat zeker een maat groter / kleiner valt dan gemiddeld, dan is het ook wel zo vriendelijk om dat te vermelden, en/of de afmetingen er bij te zetten, vind ik.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 09:47

Eens, hoor. Als een artikel anders valt zet ik het er duidelijk bij. Maar dat was hier niet aan de orde. Gelukkig zegt ze nu zelf al dat ze gaat doorverkopen.

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 17:08

Ok schiet mij maar in een kerstboom:

Ik heb op vinted een boek over haken gekocht, prima verlopen, boek in huis maar toch niet mijn smaak dus weer te koop gezet. Nu is mijn advertentie verwijderd omdat het in strijd is met de richtlijnen. Dus ik heb een chat geopend, de chat medewerker zegt dat boeken niet de focus hebben van vinted en dat je die daar dus niet mag verkopen. Ik snap hier dus echt helemaal niets van, ik koop bergen boeken op vinted, er zijn zelfs categorieën voor boeken 8)7

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 17:28

Typisch vinted. Er staat bergen paardenspullen op. Zodra ik er iets op zet dan wordt het verwijderd

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 17:43

caro29 schreef:
Typisch vinted. Er staat bergen paardenspullen op. Zodra ik er iets op zet dan wordt het verwijderd

Dat dus :+

Esther_

Berichten: 3997
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 18:09

caro29 schreef:
Typisch vinted. Er staat bergen paardenspullen op. Zodra ik er iets op zet dan wordt het verwijderd

Dat snap ik nog, want paardenspullen zijn niet toegestaan, wil niet zeggen dat het sommige het wel lukt om het erop te zetten

Caira schreef:
Ok schiet mij maar in een kerstboom:

Ik heb op vinted een boek over haken gekocht, prima verlopen, boek in huis maar toch niet mijn smaak dus weer te koop gezet. Nu is mijn advertentie verwijderd omdat het in strijd is met de richtlijnen. Dus ik heb een chat geopend, de chat medewerker zegt dat boeken niet de focus hebben van vinted en dat je die daar dus niet mag verkopen. Ik snap hier dus echt helemaal niets van, ik koop bergen boeken op vinted, er zijn zelfs categorieën voor boeken 8)7

Dat is wel raar, alleen E-books, luisterboeken, e-readers en boeken zonder ISBN-codes zijn niet toegestaan. Misschien de helpdesk verwijzen naar hun eigen catalogusvoorwaarde verwijzen.

KB12
Berichten: 516
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 23:51

Caira schreef:
Ok schiet mij maar in een kerstboom:

Ik heb op vinted een boek over haken gekocht, prima verlopen, boek in huis maar toch niet mijn smaak dus weer te koop gezet. Nu is mijn advertentie verwijderd omdat het in strijd is met de richtlijnen. Dus ik heb een chat geopend, de chat medewerker zegt dat boeken niet de focus hebben van vinted en dat je die daar dus niet mag verkopen. Ik snap hier dus echt helemaal niets van, ik koop bergen boeken op vinted, er zijn zelfs categorieën voor boeken 8)7


Ik had vandaag meedere parfumminiaturen te koop gezet. Nieuw inclusief verpakking. Plotseling werden ze allemaal verwijderd omdat ik ervan verdacht werd gebruikte cosmetica te verkopen. Ik heb toen contact gezocht met een medewerker en die zei dat er een fout vanuit hun kant was gemaakt. Hij heeft de advertenties ook weer hersteld. Ik vond dit ook een beetje vreemd.

AnnoNiemand

Berichten: 885
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 10:59

Weten jullie hoeveel tijd een verkoper heeft om te reageren wanneer iets niet ok is? Ik heb een bundel ontvangen met als staat 'heel goed' maar nu hebben meerdere kledingstukken daaruit helaas mankementen (gaten en vlekken).Nu heb ik op niet ok geklikt en foto's geupload. De koper heeft alleen nog niet gereageerd.

Ik wil eigenlijk geld terug (of iig deels) en zit niet te wachten op retour sturen op eigen kosten. Op die manier kost het mij alsnog geld en heb ik niks dus lijd ik verlies voor een ander zijn fout. -O-

Esther_

Berichten: 3997
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 12:29

Volgens mij heeft de koper 48 uur om te reageren. Binnen deze termijn reageert Vinted meestal ook.

Linnie050

Berichten: 11804
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 11:30

Toevallig heb ik 1 pakketje wat ook niet klopt.
Maat L stond in de advertentie.
1 jurk is maat M staat ook in de label en de broeken vallen als Maat M ipv Maat L
En 1 rits gaat niet dicht.

Melden jullie dan gelijk een probleem of stuur je eerst de verkoopster een berichtje?

Echt balen waren echt leuke zomerse items. Mooie kleuren.

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 11:38

Balen zeg.... ik stuur in zo'n geval een vriendelijk berichtje naar de verkoper. Met daarin de vermelding dat de broeken helaas een maat kleiner zijn (en dat 1 rits ook niet werkt) en dat ze daarom niet passen omdat je echt een maat L broek zocht, zoals ze geadverteerd stonden. Dat je deze dus helaas niet kan gebruiken en er niets mee kan. En dan de vraag "wat nu?".

In de hoop dat diegene dan zelf aanbiedt om ze terug te sturen (of ze te houden en een terugstorting laat doen).

Direct in dat berichtje meld ik wel dat ik op de rode knop ga drukken omdat de spullen dus niet okee zijn, dus dat ze daar niet van moeten schrikken ;)