Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiscoDipp

Berichten: 2883
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:26

Theadora: Wat vervelend! Is er wat gebeurd?

Ineke2 & Nicole_floor:

Ik heb inderdaad iemand die mij helpt en zelfs opstapt en mij vanuit daar weer verder helpt, maar als ik er zelf vanaf het begin op moet dan voel ik mij niet prettig nu. Terwijl een maand geleden toen ze op pension stond ik er gewoon opsprong en mijn rondje reed en zelfs buitenritjes heb gemaakt _O-

Inmiddels heb ik ook Noor Tanger gecontacteerd, via via gehoord dat zij hier ook goed mee om kan. Moet het toch zelf gaan doen.

Maar ja vreemd terrein, krijg al kippenvel als ik eraan denk. Het ergste is gewoon dat ponybeest gewoon braaf is alleen wat voorwaarts en als je er niets om geeft is er niets aan de hand maar ik ga niet graag snel :')

theadora99

Berichten: 3640
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:27

Bij mij is er niets gebeurd. Mijn instructrice van de manege is redelijk van ‘niet nadenken gewoon doen’ maar dat helpt dus niet haha. Wij rijden nu ook in de buitenbak (= auto’s die langsrijden enzo) en ik word daar zo zenuwachtig van :')

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:28

Misschien is het dan een optie om eerst te beginnen aan de longeerlijn? Alles om je eerst wat zekerheid te geven dat het echt goed zal gaan :)

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:29

theadora99 schreef:
Bij mij is er niets gebeurd. Mijn instructrice van de manege is redelijk van ‘niet nadenken gewoon doen’ maar dat helpt dus niet haha. Wij rijden nu ook in de buitenbak (= auto’s die langsrijden enzo) en ik word daar zo zenuwachtig van :')

Dat helpt inderdaad niet. Kun je tijdelijk misschien privé les nemen?

theadora99

Berichten: 3640
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:51

Dan is het nog erger omdat ik helemaal alleen ben haha. Ik ga het wel aangeven binnenkort en kijken of ik op een hele brave kan een keer.

DiscoDipp

Berichten: 2883
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:54

Ineke2 schreef:
Misschien is het dan een optie om eerst te beginnen aan de longeerlijn? Alles om je eerst wat zekerheid te geven dat het echt goed zal gaan :)



Dat hebben wij inderdaad al gedaan, maar zodra ze los is, voel ik mij weer onzeker.

Ach komt wel weer goed, voel mij dan alleen zo belachelijk, rij toch al zo’n 17 jaar en heb heel wat moeilijkere paarden gehad. Maar als de schrik er eenmaal in zit..

Zertab

Berichten: 12356
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:14

Twee jaar geleden ging mijn maatje dood en sindsdien niet meer paard gereden. Nu kriebelt het toch weer, maar jaa... Is het verstandig? Een verzorgpaard kost tijd. Heb ik voldoende tijd? Ga ik me weer niet super verplicht voelen om een x aantal keer te komen?
En ja, ik ben nu afgestudeerd en heb een baan. Dus na werk hoef ik geen huiswerk te maken oid. Maar toch... Tijd hebben is wel een voorwaarde.

En toen ging ik op marktplaats kijken en zag ik een heel leuk paard te koop :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:30

Zertab schreef:
Twee jaar geleden ging mijn maatje dood en sindsdien niet meer paard gereden. Nu kriebelt het toch weer, maar jaa... Is het verstandig? Een verzorgpaard kost tijd. Heb ik voldoende tijd? Ga ik me weer niet super verplicht voelen om een x aantal keer te komen?
En ja, ik ben nu afgestudeerd en heb een baan. Dus na werk hoef ik geen huiswerk te maken oid. Maar toch... Tijd hebben is wel een voorwaarde.

En toen ging ik op marktplaats kijken en zag ik een heel leuk paard te koop :+
Gewoon doen. :')
Ik ga dit jaar, als alles meezit, m'n eerste paard kopen en ik zit daar ook de hele tijd over na te denken: heb ik de tijd wel, kan ik nog wel andere dingen ernaast blijven doen etc. Tegelijkertijd mis ik de paarden zó ontzettend erg en wil ik ook niet meer de paarden van een ander rijden, en ik weet dat het me ook veel ontspanning geeft, zelfs als ik er niet op zit. := Dus dan maar een eigen paard. :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33871
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 00:05

Ter ere van alle pakket ergernissen. :=
Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 00:52

Myfairytale schreef:
Mensen die letterlijk overal hun hond perse mee naar toe willen slepen. Ook als ze even op (verjaardags-)visite gaan en hun hond niet mee kan. Een volwassen hond van een paar jaar oud, die ze zelf vanaf pup al hebben, geen trauma's etc.
Dan biedt je ze aan dat de hond mee kan, dat ze hier in het bos eerst kunnen wandelen en de hond daarna in de verwarmde bijkeuken kan, is het nog niet goed. 8)7



Wij zouden dit vroeger ook nooit bedacht hebben maar ik merk dat veel mensen er nu anders in staan. Vrienden van ons brengen de hond eigenlijk ook altijd wel mee. Ze hebben dit in het begin gevraagd. Hij is heel braaf, ik vind het supergezellig en hij hoort er voor mijn gevoel ook gewoon bij. Apart steken zou ook echt niet lukken op een vreemde plaats vrees ik! Maar ik heb hier dus ook echt in moeten schakelen. Ken ook echt meer mensen die dit doen. De onze ging veel wandelen maar nooit mee op bezoek of zo.

Op stal vind ik het rot vervelend wel. Ik snap niet dat mensen dat een plek vinden om honden mee te brengen en al helemaal niet los.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 05:37

Op stal vind ik ( buiten een eventuele erfhond) horen geen honden en zeker niet los.

Caira
Berichten: 26083
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 05:40

Die vogels, pff die beginnen vroeg

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 06:45

Eng gedroomd en badend in het zweet wakker

Zertab

Berichten: 12356
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 08:50

Mkango schreef:
Zertab schreef:
Twee jaar geleden ging mijn maatje dood en sindsdien niet meer paard gereden. Nu kriebelt het toch weer, maar jaa... Is het verstandig? Een verzorgpaard kost tijd. Heb ik voldoende tijd? Ga ik me weer niet super verplicht voelen om een x aantal keer te komen?
En ja, ik ben nu afgestudeerd en heb een baan. Dus na werk hoef ik geen huiswerk te maken oid. Maar toch... Tijd hebben is wel een voorwaarde.

En toen ging ik op marktplaats kijken en zag ik een heel leuk paard te koop :+
Gewoon doen. :')
Ik ga dit jaar, als alles meezit, m'n eerste paard kopen en ik zit daar ook de hele tijd over na te denken: heb ik de tijd wel, kan ik nog wel andere dingen ernaast blijven doen etc. Tegelijkertijd mis ik de paarden zó ontzettend erg en wil ik ook niet meer de paarden van een ander rijden, en ik weet dat het me ook veel ontspanning geeft, zelfs als ik er niet op zit. := Dus dan maar een eigen paard. :')


Ja het is zeker ontspannend! Alleen woon ik nu nog thuis, en wil ooit op mijzelf... Dus kan ik het dan wel allemaal betalen?
En nu heb ik gewoon niet de stress etc van studie erbij. Dus mijn avonden en weekenden zijn gewoon vrij.

iirrssjjee

Berichten: 5957
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 10:06

Ik had een sprankje hoop voor onze Nieuw-Zeeland & Australië reis (was eigenlijk maart 2021) voor oktober 2021. En ik toen dit zag;

Afbeelding

Ik ben wel een beetje verdrietig nu ;(
En we weten dat de kans toch wel heel klein was e.d., maar dit bevestigd het en maakt het toch wel weer even moeilijk :(:)

Kookaburra

Berichten: 5433
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 10:16

iirrssjjee schreef:
Ik had een sprankje hoop voor onze Nieuw-Zeeland & Australië reis (was eigenlijk maart 2021) voor oktober 2021. En ik toen dit zag;

[ [url=m/eBReFw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben wel een beetje verdrietig nu ;(
En we weten dat de kans toch wel heel klein was e.d., maar dit bevestigd het en maakt het toch wel weer even moeilijk :(:)

Knuf!

Kookaburra

Berichten: 5433
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 10:22

Ergenis van gisteren

Een persoon zonder mondkapje in de winkel boog zich naar mij toe en zei stilletjes:'kijk, geen mondkapje'. En dan ook nog een glimlachje erbij.

Sodemieter gewoon op.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 10:50

iirrssjjee schreef:
Ik had een sprankje hoop voor onze Nieuw-Zeeland & Australië reis (was eigenlijk maart 2021) voor oktober 2021. En ik toen dit zag;

[ [url=m/eBReFw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben wel een beetje verdrietig nu ;(
En we weten dat de kans toch wel heel klein was e.d., maar dit bevestigd het en maakt het toch wel weer even moeilijk :(:)


Stom he. Wij hopen februari 2023 naar NZ te kunnen, maar van dit soort berichten word ik niet heel positief.

marley93

Berichten: 6048
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 10:53

Telpeva schreef:
marley93 schreef:
Elk ander mens:

Absoluut ieder ander mens op aarde:

Mijn brein:
Uitpakken en fel kleurtje? Fruitellas. Stop in je mond.

[ [url=m/Cs0ZZn.jpg]Afbeelding[/url] ]

>;) |o

:') oke jij wint, ik steek alleen uiteindes van penselen in mijn mond om dan te vergeten waar ik mijn penseel heb gelaten.

Nu ben ik toch nieuwsgierig, waar smaken ze naar? :')


Oh ik heb ook wel eens een slok verfwater genomen nadat ik blind mijn penseel in de thee stak. :')
Smaakt een beetje gelijk daaraan eigenlijk. _O-

Ergernis van vandaag: moe. Gelukkig nul plannen behalve beetje schilderen.

Marcella

Berichten: 36866
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:24

Kookaburra schreef:
Ergenis van gisteren

Een persoon zonder mondkapje in de winkel boog zich naar mij toe en zei stilletjes:'kijk, geen mondkapje'. En dan ook nog een glimlachje erbij.

Sodemieter gewoon op.

Hhhmm weet niet wat ik zou doen, maar eerste wat in mijn opkom is schrikken en mijn elleboog vol midden in zijn gezicht laten belanden. Maar kan je eigenlijk ook weer niet maken, want je weet niet waarom zonder.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... d=msedgdhp
Eigen schuld dikke bult. }:) 25 Jaar en al zo stom zijn. 8)7

Hoofdpijn en vermoed dat het weer uit mijn nek kom. En doe al bewust in etappes straten (ook omdat een deel opgehoogd moet worden). |o

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:34

Vriend heeft schoonzus er net op aangesproken, ivm mijn vrijgezellen. Een hoop flut excuses later die kant nog wal slaan met wat leugens erbij. Rond op mens _-:(

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:35

Ik kom ook weer eens buurten.
Ik zit er he-le-maal doorheen. |o En daar erger ik me suf aan.

fleurtjeuh
Berichten: 10383
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:36

Mijn gewicht -:(-
Heb een nieuw record gehaald, en niet op een goede manier... :(

Zebrastreep

Berichten: 9844
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:37

Kookaburra schreef:
Ergenis van gisteren

Een persoon zonder mondkapje in de winkel boog zich naar mij toe en zei stilletjes:'kijk, geen mondkapje'. En dan ook nog een glimlachje erbij.

Sodemieter gewoon op.


Oeps sorry mijn elleboog schoot uit vol tegen je kop :')

Ik had het gedaan denk ik :')

taartjee
Berichten: 2597
Geregistreerd: 10-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:38

Ik moet me er niet aan ergeren, we hebben het al een soort van opgelost, maar toch blijf ik me eraan ergeren.

Ik werk in een groep van 4 inclusief mijzelf samen om een les over een "probleem" wat wereldwijd gaande is te verwerken in een leuke les en deze dan te geven aan onze eigen klas. Er moet wat theorie in zitten, een opdracht en een discussie, maar we moeten ook de klas een beetje bij ons onderwerp betrekken.
Nu zit ik met 2 andere meiden en een jongen in het groepje, en de meiden en ik hebben alles gedaan. De jongen zegt niets, doet niets en is gewoon verdwenen van de aardbodem. We hebben de docent al op de hoogte gesteld en toestemming om alles zelf te doen, maar toch irriteert het me gigantisch dat die lapzwans gewoon nergens op reageert en ons gewoon zo laat zitten. Het is een groepsopdracht. Als je van te voren al weet dat je niets gaat doen, zeg dat dan gewoon. Nu zaten wij heel lang op hem te wachten met dingen en hebben we hem maar een soort van uit de groep gegooid, maar nog steeds is het voor mij echt een puntje van irritatie.

Ik moet me er gewoon overheen zetten, maar vind het zo moeilijk. We hebben zo'n ontzettend leuk en interessant onderwerp, leuke indeling van de les en ben echt wel trots op wat we met z'n drietjes hebben neer gezet. Dus daar hou ik me maar aan vast