Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:51

Het zijn sprookjes en werkelijk waar ik denk bij al die sprookjes echt niet “ de prinsessen zijn verkracht” me too beweging etc...

Nee ik denk juist “ Liefde en wat zijn ze gelukkig en lief naar elkaar”

Moet je dan alles maar omgooien / verbieden omdat een kleine groep mensen daar anders over denkt?

black_kelpie

Berichten: 7844
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:52

De Toyota reclame waar ze Not An Addict van K's choice voor hebben gebruikt. Dat gaat over drugsverslaving lieve mensen, niet over frisse lucht :roll:

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:54

Omdat de prinsessen nu dus niet meer verkracht worden omdat er dus in het verleden mensen zeiden van: goh, past dit nog wel bij de tijdsgeest.
Mij kan het niet deren. Je moet het niet zin als iets negatiefs (alles wordt verboden), nee, alles wordt aangepast naar een veranderende tijdsgeest. Iets wat al gebeurt sinds het begin der mensentijd, maar waar we ons blijkbaar blijvend tegen afzetten. Een beetje de paradox van de mensheid. Alles is voortdurend in verandering, maar we houden niet van verandering.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:55

Captain schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik wilde vanmorgen gaan studeren. In plaats daarvan sliep ik tot 10uur en kijk ik nu filmpjes over rattengedrag. _O-


Kriebelt toch wel bij je he? :))

Ik moet opletten bij een meeting maar ik ben na 1,5u afgehaakt en ben ondertussen foto's aan het maken van de eekhoorntjes die door de tuin heen rennen. :')

Ja dat deed het al, maar wil er nu graag alles over leren zodat ik een goede keuze kan maken. _O-

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:57

Nee tegenwoordig maken we mekaar liever monddood via sociale media.

Laat mij dan toch maar liever naar het sprookje van sneeuwwitje en doornroosje kijken. Daar word ik nog altijd een stuk vrolijker van.

Marcella

Berichten: 36823
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:01

Roadrunner, Micky mouse, Tom & Jerry, enz. <3 <3 <3

Dat ik nog gratis lege flessen/potten moet ophalen, maar om de een of andere reden geen motivatie heb op dit moment. -O- En verwacht dat ik heel veel sap kan gaan maken komende zomer, maar ja dan moet ik wel genoeg potten/flessen hebben.

Loeky01
Berichten: 7318
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:06

Benauwd op zolder/mijn kantoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:07

Captain schreef:
He gatver!!! _O-

Onze schoonmaker gebruikt altijd 5 doekjes.. Geen idee waarom voor elke kamer een ander maar beter zo dan dat verhaal van Froukje.. Brrrrr!


Ik gebruik 1 doekje voor stof boven + trap. Doekje 2 is voor het afwassen van de kranen etc. Doekje 3 voor het opblinken van de kranen en dergelijke. Doekje 4 is voor alle spiegels, glazen etc met instanet (of als dat er niet is, dan is het een extra doekje om alle glazen en spiegels op te blinken.) Als laatste doe ik boven dan het toilet met het nat doekje en het doekje voor het opblinken. Beneden doe ik dan eerst het toilet zodat ik het nat doekje en opblink doekje nog eens kan gebruiken. Dit gaat dan bij de was en dan pak ik 3 nieuwe doekjes. 1 voor stof beneden, 1 voor af te wassen en 1 voor op te blinken. Bij mij gaan er 7 door :') Ik had ooit een klant die afkwam met 3 doekjes. Dat werkt bij mij dus niet. _O-

Marcella

Berichten: 36823
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:11

O en schijnbaar konden de kippen toch nog bij mijn bramen planten komen dus die zijn vakkundig kort gesnoeid. Dat gaat nog wat langer pad arrest worden, want de bomen en struiken beginnen juist nu een beetje bij te komen. Met dat ik twijfel om een rolletje fijne gaas te gaan halen om alle planten veilig te stellen, want zelfs de japanse wijnbes snoeien ze en die heeft gemene stekels.

Alsof ze nooit wat te eten krijgen gooide ze gisteren ook nog een voertoren om (zware metalen en heb er 2 staan voor 7 kippen). _-:(

Zebrastreep

Berichten: 9826
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:13

Weer een hele vervelende pijn in mijn linkerschouder van het mountainbiken... Ben lekker misselijk van de pijn :r

En dat ik nog steeds met een vriendin van mij na maanden nog niet heb gepraat. Ik wil het goedmaken tot in zoverre ik verwacht niks meer van haar maar ik wil gewoon sorry zeggen. Hoe ik dat aan ga pakken geen idee... Ik had gisteren een presentatie voor mijn stagebegeleidster en toen hadden we het over bepaald gedrag wat mensen met een klein hartje altijd hebben het weglopen van situaties en doen alsof ze je niet nodig zijn terwijl dat stiekem niet zo is. En ik denk dat dat het geval nu ook tussen haar en mij is. Ze wil doen alsof het haar niks uitmaakt , maar eigenlijk weet ik wel dat dat niet zo is. Ik hoop gewoon dat ze haar 'wapens' wat dat betreft even neerlegt. Er is wel een techniek voor maar die vindt ik nogal heftig en dat ga ik ook niet toepassen hoor :')

Ik kan haar wel ergens opzoeken maar mijn hoofd zit nogal in tweestrijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:22

Gini schreef:
Omdat de prinsessen nu dus niet meer verkracht worden omdat er dus in het verleden mensen zeiden van: goh, past dit nog wel bij de tijdsgeest.
Mij kan het niet deren. Je moet het niet zin als iets negatiefs (alles wordt verboden), nee, alles wordt aangepast naar een veranderende tijdsgeest. Iets wat al gebeurt sinds het begin der mensentijd, maar waar we ons blijkbaar blijvend tegen afzetten. Een beetje de paradox van de mensheid. Alles is voortdurend in verandering, maar we houden niet van verandering.
Zoiets is bijvoorbeeld al gebeurd bij enkele remakes (Jungle Book, Lion King o.a.) en dat vind ik terecht, maar mensen die nu kritiek gaan leveren op tekenfilms die 50-70 jaar geleden gemaakt zijn en ze het liefst van de aardbodem zien verdwijnen, daarvan denk ik: get a life. Net als dat ik ooit een review over 'Out of Africa' voorbij zag komen op Goodreads, waarin mensen kritiek leverden op de "racistische uitspraken": boek komt uit 1937, wat verwacht je? :roll: Je kunt dat soort werken gewoon niet langs de maatstaven van onze tijdgeest leggen en er met een anachronistische bril op reflecteren, tenzij je bezig bent aan een bewerking of remake o.i.d.

Luxorvalkje
Berichten: 1945
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:46

Daar erger ik me ook aan.
Je kunt helemaal opgaan in je 'woke' gedrag.
En bij een deel van die groep geldt dan ook nog: als je het niet 100% erkent snap je het niet.

Wat mij betreft moet je het in de tijdgeest plaatsen.
Disney geeft tegenwoordig een waarschuwing bij bijv. dumbo van wege de kraaien.
Helemaal prima. Maar film is een kunstvorm, en kunst is tijdgebonden.
Nog beter als je bij de suggesties een link zou zetten naar een docu die meer uitleg geeft over hoe er destijds tegen dingen werd aangekeken en hoe we dat nu doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:51

Maar dat is toch met alles? Mijn vriend en ik zagen onlangs een reclame blok en ik gaf de opmerking: En, hoeveel blanke gezinnen hebben wij nu gezien? Nou, die waren er al nauwelijks. En als ze er al waren was het al snel man-man/vrouw-vrouw. En daarmee zeg ik niet dat ik een probleem heb met mensen van een andere cultuur, andere seksualiteit etc. Verre van zelfs! Maar het lijkt wel alsof een man/vrouw/kind/blank gezin niet meer kan of mag. Er is zoveel protest geweest over het niet aanvaarden van culturen, huidskleuren, seksuele voorkeuren etc. Ze hadden gelijk, er moest meer aanvaarding komen. Maar ook dit begint door te slaan. Nog even en het man/vrouw/kind/blank gezin is niet meer te zien in reclames en dergelijke. Dat vind ik ook spijtig, want dit slaat nu door aan de andere kant.

Loeky01
Berichten: 7318
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:59

Ik heb een half jaar eerder mijn afstuderen gedaan omdat ik (dacht) dat ik een tof project kon doen. Dat viel vies tegen, maargoed mijn verslag heb ik dus gehaald en ben nu bezig met mijn minor. Maar de andere studenten die op de 'normale' route hun afstuderen doen, zijn nu bezig met hun verslag. En ik krijg hele dagen berichtjes van mensen die ik eigenlijk al minstens twee jaar niet gesproken heb, of ze mijn verslag mogen inzien en hoe spannend ze het wel niet vinden. Terwijl, ik had ook geen voorbeelden. We waren de eerste lichting van het nieuwe afstuderen. Erg lastig.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:01

Ik kan met er niet aan ergeren dat het ‘doorslaat’. En idd met oude films: ik vind een disclaimer erbij prima. Niet wegstoppen en geschiedenis verstoppen maar juist met een open blik erop reflecteren. Daar leren we het meeste van toch?

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:14

Mkango schreef:
Gini schreef:
Omdat de prinsessen nu dus niet meer verkracht worden omdat er dus in het verleden mensen zeiden van: goh, past dit nog wel bij de tijdsgeest.
Mij kan het niet deren. Je moet het niet zin als iets negatiefs (alles wordt verboden), nee, alles wordt aangepast naar een veranderende tijdsgeest. Iets wat al gebeurt sinds het begin der mensentijd, maar waar we ons blijkbaar blijvend tegen afzetten. Een beetje de paradox van de mensheid. Alles is voortdurend in verandering, maar we houden niet van verandering.
Zoiets is bijvoorbeeld al gebeurd bij enkele remakes (Jungle Book, Lion King o.a.) en dat vind ik terecht, maar mensen die nu kritiek gaan leveren op tekenfilms die 50-70 jaar geleden gemaakt zijn en ze het liefst van de aardbodem zien verdwijnen, daarvan denk ik: get a life. Net als dat ik ooit een review over 'Out of Africa' voorbij zag komen op Goodreads, waarin mensen kritiek leverden op de "racistische uitspraken": boek komt uit 1937, wat verwacht je? :roll: Je kunt dat soort werken gewoon niet langs de maatstaven van onze tijdgeest leggen en er met een anachronistische bril op reflecteren, tenzij je bezig bent aan een bewerking of remake o.i.d.


Ja tuurlijk, snap ik wel. Van mij moet ook niet alles wat er op social media gezegd wordt meteen uitgevoerd worden. Maar je zou je daar eigenlijk niet zo in moeten opjagen (tenzij het je persoonlijk aangaat natuurlijk). Wanneer maar een kleine minderheid iets vindt, zal het waarschijnlijk ook zo een vaart niet lopen dat het effectief veranderd wordt. Wanneer er daadwerkelijk iets verandert, zal dat waarschijnlijk het gevolg zijn van een algemeen veranderende tijdsgeest. Vaak denken we ook altijd iets te verliezen wanneer iets verandert, maar in principe is dat niet. Toen we van een Doornroosje die verkracht werd overstapten naar een romantisch Disney-verhaal, zullen de mensen die toen leefden vast ook gedacht hebben: he he, straks mag niets meer. Terwijl wij heel erg blij zijn met de Disney-versie van Doornroosje en die op repeat zetten. :D Dat wilt niet zeggen dat je je nooit meer iets mag aantrekken, maar het is soms wel eens een leuke (zelf)reflectie om te zien dat de eerste reactie bij verandering eigenlijk heel erg vaak een 'vind ik niet leuk, wil ik niet' is. Bij mij ook hoor, ben ook maar een mens. :D

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:21

Migrainevlekken. Hou op.

Kairos
Berichten: 2728
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:18

Dat ik moet werken tot sluit en er letterlijk niks te doen is. Met deze vooruitgang ben ik voor mijn avondpauze klaar met alles en dan moet je nog 2,5 uur daarna :')

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:30

Moestuin schreef:
Maar dat is toch met alles? Mijn vriend en ik zagen onlangs een reclame blok en ik gaf de opmerking: En, hoeveel blanke gezinnen hebben wij nu gezien? Nou, die waren er al nauwelijks. En als ze er al waren was het al snel man-man/vrouw-vrouw. En daarmee zeg ik niet dat ik een probleem heb met mensen van een andere cultuur, andere seksualiteit etc. Verre van zelfs! Maar het lijkt wel alsof een man/vrouw/kind/blank gezin niet meer kan of mag. Er is zoveel protest geweest over het niet aanvaarden van culturen, huidskleuren, seksuele voorkeuren etc. Ze hadden gelijk, er moest meer aanvaarding komen. Maar ook dit begint door te slaan. Nog even en het man/vrouw/kind/blank gezin is niet meer te zien in reclames en dergelijke. Dat vind ik ook spijtig, want dit slaat nu door aan de andere kant.


In Nederland is dat niet zo heftig, het Jumbo gezin is hetero en wit. Ik vind de diversiteit trouwens meer dan prima, maar ik woon in de stad en mijn partner en ik zijn 1 van de weinige witte stellen in onze buurt.

Waarom slaat het volgens jou door? Ik vind het ook wel bijzonder dat het je blijkbaar bezig houdt.

Ik vond Dumbo trouwens een vreselijk racistische film, ik ben niet opgegroeid met Disney dus wist ik veel. Disclaimer is leuk maar mijn peuter leest niet.

taartjee
Berichten: 2596
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:35

Wederom groepsgenoot die niets uitvoert en zich ook nergens in betrekt. Docent gemaild dat we hem een soort van uit onze groep hebben gezet. We hebben alles gedaan zonder hem en gaan de les dan ook geven zonder hem omdat hij totaal geen bijdrage heeft geleverd aan ook maar iets. Zijn deel hebben we ook maar gedaan en alles verdeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:37

Het houd mij niet bezig maar het viel mij wel op. Wij hebben de reclame toen even terug gekeken en omgerekend kwamen wij op 15% dat nog hetero en blank was. Dat is echt al een flinke minderheid. Diversiteit is inderdaad prima, maar het wegstoppen van hetero en blanke gezinnen vind ik ook niet ok.

hahahatsjoe

Berichten: 2399
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:38

Wat een onzin, Dumbo racistisch. Je moet het zien voor wat het is, een mooi positief kinderverhaal waaruit kinderen leren dat je in principe alles kunt als je er maar in gelooft.

Foaly

Berichten: 4939
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:47

Tja van 100% naar 15% is natuurlijk wel even slikken. Maar vroeger was het percentage 'diversiteit' in reclames echt geen 15%. En ja, nu merk je zelf ook even hoe vervelend dat is, als je jezelf opeens iets minder terugziet. Maar om dan meteen over 'wegstoppen' te spreken, dat gaat mij dan weer te ver :+

In dat kader van diversiteit, ik erger me aan mezelf: Kinki Kappers heeft de optie 'non-binair' toegevoegd bij het maken van een afspraak en ik merk dat ik toch nerveus ben om daarop te klikken. Al kom ik nu al anderhalf jaar bij die salon en zijn ze superchill, het voelt toch een beetje eng :')

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:54

Luxorvalkje schreef:
Daar erger ik me ook aan.
Je kunt helemaal opgaan in je 'woke' gedrag.
En bij een deel van die groep geldt dan ook nog: als je het niet 100% erkent snap je het niet.


Wat betekend woke?

Kleine ergernis dit: blijkbaar ben ik zo oud dat ik ineens niet meer weet wat sommige woorden zijn.

Arethe
Berichten: 2562
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:59

Dat ik vandaag voor het eerst in 9 jaar van m’n paard ben gedonderd en nog lomp ook. Meteen riedeltje met foto’s gehad want fikse rugpijn. Gelukkig niets te zien maar doet wel echt zeer #)