Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:04

Bij bepaalde klinieken is het zelfs zo ver dat ze bevruchte eicellen kunnen selecteren op geslacht en sommigen tellen daar grof geld voor neer...

Foaly

Berichten: 4938
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:08

Even, als jij je kind niet 100% kunt accepteren zoals het eruit komt, of het nou een piemeltje heeft, rood haar, of drie ogen en anderhalf been, begin dan niet aan kinderen.

Lisitano

Berichten: 4937
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:14

Wel weer handig als alleen de vrouwen in de familie aan een ernstige erfelijke ziekte lijden. Wat dat betreft wel mooi dat de optie er is geslacht te kiezen.

Verder onzin natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:20


chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:27

Ik ken iemand die een derde neemt want ze heeft al twee meiden en ze wil graag een jongen |o
Denk dat ze net zolang doorgaat ook :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:28

Dat ik een lijstje wil opstellen voor de poetshulp die volgende week start, maar ik weet niet waar te beginnen.

Telpeva

Berichten: 14801
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:35

Mkango schreef:
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/285443/y ... it-amerika

Dit. -O- Hoe ziek ben je als je dit zo fantastisch vindt... -O- Nu gaan Amerikanen al helemáál goed op mismaakte dieren, maar dat dit soort dingen ook in Nederland in opkomst zijn... :n

Dat filmpje heb ik tot halverwege kunnen kijken, want op het moment dat ze begon met ja ik heb hem als kitten gekozen want hij was zo grappig met die heel grote blauwe ogen, platte neus en rare snorharen, en ohja hij heeft nog maar 2 tanden want de rest was allemaal ontstoken en moest worden getrokken. Toen ging ik nog net niet gooien met mijn tablet dus ik heb hem daar maar uit gezet. Bleh nee gewoon, hoe kan je zo zijn

Malbec
Berichten: 1956
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:46

Moestuin schreef:
Dat ik een lijstje wil opstellen voor de poetshulp die volgende week start, maar ik weet niet waar te beginnen.


In gedachten je huis doorlopen?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:46

Moestuin schreef:
Dat ik een lijstje wil opstellen voor de poetshulp die volgende week start, maar ik weet niet waar te beginnen.

Met de klusjes die je zelf het meeste haat. _O-

Froukje_J

Berichten: 2221
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:49

MarlindeRooz schreef:
Moestuin schreef:
Dat ik een lijstje wil opstellen voor de poetshulp die volgende week start, maar ik weet niet waar te beginnen.

Met de klusjes die je zelf het meeste haat. _O-

En schrijf goed op hoe je het wil hebben of maak het duidelijk :Y)
Mijn moeder heeft ook een poetshulp via de stichting omdat ze ongeneeslijk ziek is, maar die begon dus vorige week eerst bij de wc en deed daarna de rest(met het zelfde sopje en doekje :wow:
Ik zei al daar moet mem echt wat van zeggen hoor jakkes _O-

Foaly

Berichten: 4938
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:50

Foaly schreef:
Nayomie schreef:
DHL. Mijn pakketje staat inmiddels 3 dagen op "gescand in sorteercentrum". Betekent dat dat hij kwijt is? :=


Ik heb het ook, maandag verstuurd en het wordt nog steeds gesorteerd := banketstaaf is een beetje dat het een MP-pakketje is en de koper niet snapt dat het geen zin heeft om naar het DHL punt te gaan als ze nog geen berichtje heeft gekregen dat het klaarligt. Dus die is daar al 2x voor niets geweest :+


Nou, dit zou vanmiddag bezorgd moeten worden. Even gecheckt en ik heb het op 1 mei afgegeven bij het DHL punt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:06

Froukje_J schreef:
MarlindeRooz schreef:
Met de klusjes die je zelf het meeste haat. _O-

En schrijf goed op hoe je het wil hebben of maak het duidelijk :Y)
Mijn moeder heeft ook een poetshulp via de stichting omdat ze ongeneeslijk ziek is, maar die begon dus vorige week eerst bij de wc en deed daarna de rest(met het zelfde sopje en doekje :wow:
Ik zei al daar moet mem echt wat van zeggen hoor jakkes _O-



Haha :D Ik ben zelf poetshulp dus weet waar je soms voorstaat bij klanten maar ik hoor ook de andere kant. Wat ik al heb gehoord van mijn klanten is dat ik echt wel heel erg snel ben in vergelijking met iemand anders. Dus ik heb nu op het lijstje alles gezet wat ik normaal in 3 uur doe en daar krijgt zij dan 4 uur voor. Als er extra tijd over is mag ze dan strijken.

MarlindeRooz: Jep :') Die staan er zeer zeker op _O-

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:10

MarcoBorsato schreef:
Captain schreef:


Wat willen ze dan? Een apache helikopter?


:=

Nee ik bedoel, of/of. Ik vind dat gewoon zo vreemd, in feite is de kans toch 50/50.


Iets meer kans op het een of het ander, dacht 43-57 of 47-53. Maar weet niet meer welke vaker. Dacht meisjes.

Edit: de oude Disney films hebben wel echt Foute rollenpatronen. De prinses die gered wordt door de prins waar ze dan ook magisch verliefd op wordt. Heel terecht dat we daar wat kritischer naar kijken. Ook vaak heel racistisch of stereotiep. Niets mis mee gezien de tijdsgeest van toen, maar ik vind wel dat je dat of moet duiden of wat andere films moet laten zien die wat tegenwicht geven.

Moestuin: voorziet de firma geen lijst waar je gewoon op kunt aanvinken? Was bij ons wel.

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:15

Dat ik geen todo lijst kan maken omdat ik de projecten nog steeds te groot en onbehapbaar maak. Hoe moeilijk kan het toch zijn? -O-

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:18

Nayomie schreef:
Dat ik geen todo lijst kan maken omdat ik de projecten nog steeds te groot en onbehapbaar maak. Hoe moeilijk kan het toch zijn? -O-


Wat mij vaak helpt: wat is de situatie die je beoogt? Dus het resultaat. Omschrijf dit zo concreet mogelijk. Vervolgens Eventueel op een papiertje heel grof de grote stappen schrijven. Als het niet op een servetje past of langer dan 10 minuten duurt is je doel te onduidelijk of denk je te moeilijk :D vervolgens bedenk je; wat is de eerste kleine stap om richting doel te gaan?

Amandavd
Berichten: 12109
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:21

poes schreef:
Iets meer kans op het een of het ander, dacht 43-57 of 47-53. Maar weet niet meer welke vaker. Dacht meisjes.

Edit: de oude Disney films hebben wel echt Foute rollenpatronen. De prinses die gered wordt door de prins waar ze dan ook magisch verliefd op wordt. Heel terecht dat we daar wat kritischer naar kijken. Ook vaak heel racistisch of stereotiep. Niets mis mee gezien de tijdsgeest van toen, maar ik vind wel dat je dat of moet duiden of wat andere films moet laten zien die wat tegenwicht geven.

Moestuin: voorziet de firma geen lijst waar je gewoon op kunt aanvinken? Was bij ons wel.


De nieuwste Disney films geven steeds meer een beter beeld vind ik. Maar ik ben Disney maf dus ben niet objectief :')

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:24

Sprookjes veranderen in principe voortdurend, juist omdat ze ontstaan zijn om een bepaald moreel door te geven. Wanneer dat doorheen de tijd verandert, is het dus ook niet gek dat sprookjes aangepast worden. Doornroosje werd namelijk initieel verkracht terwijl ze bewusteloos was. Toch blij dat we dit niet voorlezen aan onze kinderen. :D

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:25

poes schreef:
Nayomie schreef:
Dat ik geen todo lijst kan maken omdat ik de projecten nog steeds te groot en onbehapbaar maak. Hoe moeilijk kan het toch zijn? -O-


Wat mij vaak helpt: wat is de situatie die je beoogt? Dus het resultaat. Omschrijf dit zo concreet mogelijk. Vervolgens Eventueel op een papiertje heel grof de grote stappen schrijven. Als het niet op een servetje past of langer dan 10 minuten duurt is je doel te onduidelijk of denk je te moeilijk :D vervolgens bedenk je; wat is de eerste kleine stap om richting doel te gaan?

Oeh, dit moet ik even ergens gaan opslaan. Thanks voor je tip! Als ik dit zo bekijk, maar ik het inderdaad te groot. Om even een voorbeeld te geven (buiten dit project om dan); als ik plan om te gaan stofzuigen, zet ik vaak als to-do neer: huis stofzuigen. Maar ipv dat, is het voor mij duidelijk om neer te zetten; huiskamer stofzuigen, keuken stofzuigen, trap stofzuigen etc etc.

Ik ga hier eens mee aan de slag, dank je wel. :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:31

Eigenlijk is daar de eerste stap: stofzuiger pakken :D bij mij helpt dat heel erg om ergens aan te beginnen ipv uitstellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:34

Amandavd schreef:
poes schreef:
Iets meer kans op het een of het ander, dacht 43-57 of 47-53. Maar weet niet meer welke vaker. Dacht meisjes.

Edit: de oude Disney films hebben wel echt Foute rollenpatronen. De prinses die gered wordt door de prins waar ze dan ook magisch verliefd op wordt. Heel terecht dat we daar wat kritischer naar kijken. Ook vaak heel racistisch of stereotiep. Niets mis mee gezien de tijdsgeest van toen, maar ik vind wel dat je dat of moet duiden of wat andere films moet laten zien die wat tegenwicht geven.

Moestuin: voorziet de firma geen lijst waar je gewoon op kunt aanvinken? Was bij ons wel.


De nieuwste Disney films geven steeds meer een beter beeld vind ik. Maar ik ben Disney maf dus ben niet objectief :')
Same, maar ik heb ook niet het gevoel dat mijn leven nou zo beïnvloed is door de Disneyrolverdeling. Imo weegt wat je van huis uit meekrijgt nog altijd zwaarder dan sprookjes, tenzij je ouders in die sprookjes geloven. :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:37

Goh ik was wel een echt Disneykind, maar ik identificeerde me precies meer met stoerdere figuurtjes haha. Maar als je naar Disneyland gaat zie je veel prinsesjes rondlopen (soms ook jongetjes heerlijk :D ). Kan me echt inbeelden dat sommige mensen denken dat dat echt is.
Iemand die in een instelling werkte heeft zo ooit de serie 7th heaven moeten verbieden: de inwoners dachten dat dit realistisch was :s

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:39

Ik wilde vanmorgen gaan studeren. In plaats daarvan sliep ik tot 10uur en kijk ik nu filmpjes over rattengedrag. _O-

Captain

Berichten: 21410
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:42

MarlindeRooz schreef:
Ik wilde vanmorgen gaan studeren. In plaats daarvan sliep ik tot 10uur en kijk ik nu filmpjes over rattengedrag. _O-


Kriebelt toch wel bij je he? :))

Ik moet opletten bij een [***] maar ik ben na 1,5u afgehaakt en ben ondertussen foto's aan het maken van de eekhoorntjes die door de tuin heen rennen. :')

Marcella

Berichten: 36823
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:47

Froukje_J schreef:
En schrijf goed op hoe je het wil hebben of maak het duidelijk :Y)
Mijn moeder heeft ook een poetshulp via de stichting omdat ze ongeneeslijk ziek is, maar die begon dus vorige week eerst bij de wc en deed daarna de rest(met het zelfde sopje en doekje :wow:
Ik zei al daar moet mem echt wat van zeggen hoor jakkes _O-

Ieuw zorgde vroeger vaak dat de mensen 2 doekjes hadden en het liefst met kleuren (roze wc en andere kleuren huis). Is een beetje blijven hangen uit de studie tijd als interieurverzorgster.

Gisteren avond dikke knie nu twijfel ik of ik toch niet moet bellen met HA aangezien knieën blijven donderen. Aan de andere kant weet ik het antwoord al en kunnen ze er voor nu nog niks aan doen. Nog 6 jaar wachten voor ik in aanmerking kom. -O-

Captain

Berichten: 21410
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:51

He gatver!!! _O-

Onze schoonmaker gebruikt altijd 5 doekjes.. Geen idee waarom voor elke kamer een ander maar beter zo dan dat verhaal van Froukje.. Brrrrr!