Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36823
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:04

MarlindeRooz schreef:
Haha heb meerdere redenen om het nu (nog niet) te doen.
1. ze stinken en heb maar 1 kamer en al 2 hamsters
2. financieel niet super handig
3. Heb nog nooit een rat aangeraakt uberhaupt :')
4. ruimtegebrek

maar wil zo graag knuffeldiertjes. |o

Bij twijfel niet doen.

De keer dat ik ooit een rat vast had bij een vriendin piste ze over mijn handen. :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:05

Ik twijfel niet. Mijn gezonde verstand wel. _O-

Hopelijk binnenkort meer ruimte en dan komen ze er vast. Maar dan wel baby's zodat ik ze goed tam kan krijgen. :=

Marcella

Berichten: 36823
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:06

Maar voor wat knuffelbaars zou eerder konijn, cavia, kat of hond gaan. Ik zou nooit ratten willen houden.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:08

Marcella schreef:
Maar voor wat knuffelbaars zou eerder konijn, cavia, kat of hond gaan. Ik zou nooit ratten willen houden.

Ratten zijn meer knuffelig dan cavia's en konijnen. Katten heb ik echt niks mee en een hond past niet in mijn leven nu. :P

Foaly

Berichten: 4939
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:09

Ratten zijn superleuk <3

Marcella

Berichten: 36823
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:12

Sorry vind ratten smerig, maar is ook persoonlijke ervaring. :=

Marocje
Berichten: 5623
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:12

Cavia en zeker konijn is helemaal niet zo knuffelbaar! Ratjes zijn leuk en superslim. En vrouwtjes stinken niet zo erg als mannetjes.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:13

Marcella schreef:
Sorry vind ratten smerig, maar is ook persoonlijke ervaring. :=

Ja ik vind katten vreselijk vies en smerig. _O- Ieder zo zijn eigen voorkeur haha.

Not me die nu youtube filmpjes kijkt over ratten. :')

Marcella

Berichten: 36823
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:16

Gelukkig niet iedereen hetzelfde, want dan zou het erg saai worden.

Stomme weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:24

MyWishMax schreef:
Mkango schreef:
Waarom is mijn laptop zo'n varken? :x O, omdat ze 11 jaar oud is en ik graag alle 8GB aan RAM gebruik. :))


He, ik ook :D Wil eigenlijk een nieuwe, want traag en herrie, maat misschien moet ik haar gewoon eens na laten kijken.
Soms wil ik dat ook - ik heb al geüpgrade wat ik eraan kan upgraden, maar ze werkt nog steeds best wel oké ondanks momenten van irritatie... En na 11 jaar ben ik ook wel aan 'r gehecht. :') Bovendien moet ik, als ik een nieuwe koop, ook gaan kijken naar alternatieven voor m'n tekentablet, camera etc. omdat die ook al tig jaar oud zijn en allemaal nog "gewone" USB-kabels hebben. :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-05-21 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25439
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:26

Konijnen zijn heel schattig, maar niet echt knuffelbaar, helaas. Ik heb er 6 gehad en sommige vonden aaien fijn, maar optillen en op schoot zitten allemaal niet. Om te knuffelen had ik honden :')

Ratjes had een kennis, die knuffelen wel leuk, alleen jammer van de lucht inderdaad. Even wachten nog MarlindeRooz! Hopelijk snel ;)

Mkango, hier maakt ze herrie sinds kort en is de accu al jaren kapot en nu de oplader ook. Die moet precies in bepaalde hoek liggen anders valt alles uit. Dus hopelijk met nieuw snoer en schoonmaken weer braaf genoeg. (Ik heb een goede en snelle pc boven maar laptop op de bank is fijn... ook met films enzo)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:31

O ja, de batterij heeft z'n beste tijd wel gehad ja. :j Hij doet het nog wel zonder contact, maar is wel snel leeg. En soms klinkt ze als een opstijgende Boeing 747. :')

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:35

lenaa_tje schreef:
xmarritw schreef:
Ik moet een mail schrijven aan mijn afdelingsleider omdat ik nog steeds niet weet waar mijn examens zijn en ik over een week al het eerste examen heb. Maar ik vind mailen moeilijk en ik heb nooit het gevoel dat ik goed kan overbrengen wat ik wil overbrengen.

Heb je, je cijfers al getekend? En geen examen boekje gekregen?

Heb uiteindelijk mail gestuurd met mijn ouders in cc. De 'normale' leerlingen maken de examens in het gymgebouw en de extra tijd leerlingen zouden op school. Maar ik wilde liever niet op school, de afdelingsleider had al meerdere keren gezegd dat de extra tijd leerlingen waarschijnlijk ook in het gymgebouw kunnen en dat er mail zou volgen. Dus ik hoop dat die mail vandaag of morgen komt. Cijfers tekenen is al gebeurd.

MyWishMax

Berichten: 25439
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:37

Mkango schreef:
O ja, de batterij heeft z'n beste tijd wel gehad ja. :j Hij doet het nog wel zonder contact, maar is wel snel leeg. En soms klinkt ze als een opstijgende Boeing 747. :')


En vroeger draaide ze ps en lr tegelijk met internet zonder problemen. Nu is ze te oud om maar iets te openen behalve internet hahaha

Zebrastreep

Berichten: 9826
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:37

Marocje schreef:
Cavia en zeker konijn is helemaal niet zo knuffelbaar! Ratjes zijn leuk en superslim. En vrouwtjes stinken niet zo erg als mannetjes.


Cavia is zeker knuffelbaar :j Ik heb er twee en één vindt het knuffelen wel fijn de ander zeurt al als je naar hem kijkt :') Maar slapen in je armen vinden ze heerlijk <3

--

Dat ik dus alsnog zenuwachtig was voor mijn presentatie maar dit uiteraard gewoon gehaald heb. Nog 1 examen laten aftekenen en dan zijn we er *\o/* Had elke keer de twijfels of ik 20 mei wel ging halen , maar dat lukt dus gemakkelijk.

En dat ik net tijdens het fietsen 3 eekhoorntjes tegenkwam maar dat die beesten te snel zijn om met je telefoon op de foto te zetten. De volgende keer maar eens de camera mee.

Telpeva

Berichten: 14801
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:40

De enige reden dat ik geen tamme ratjes heb is omdat ik mij razendsnel hecht aan alles wat leeft, en ik er erg slecht tegen kan als een diertje met pakweg 2 jaar al sterft. Dat vind ik meteen het enige nadeel aan ratjes, verder vind ik ze echt heel tof. Ze zijn zo lief en zo slim <3
Bij serieuze interesse zou ik zelf (als ik voor de ratjes zou willen gaan) willen weten hoe oud ze zijn en hoe de gezondheid is. Als ze al ouder zijn is de kans op kanker en dierenartskosten wel groter, zelf vind ik die kosten en zulk onderhoud nooit het probleem maar het onvermijdelijke afscheid nemen en inslapen wel.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:42

Ze zijn 6 maanden oud. Maar ik ga het niet doen hoor. Zeker omdat ik niet weet of ze ziek zijn oid.

MyWishMax

Berichten: 25439
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:43

Leven Ratjes maar zo kort? Dat lijkt me wel heel moeilijk zeg...

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 17:53

Mensen die instappen in de trein bij een deur van de eerste klas, om dan vervolgens over te steken naar de tweede klas. Wat een eikels zijn dat soort mensen. En dan specifiek die banketstaaf die dan ook nog niet door liep net :roll:

Marcella

Berichten: 36823
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:14

Wespen. Rot op rotzakken.

wyoming

Berichten: 2516
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:19

Mijn ex die meer moeite heeft gestopt in een cadeau voor mijn moeder met Moederdag (sowieso snap ik dat al niet) Dan dat hij dat voor mij heeft gedaan (de moeder van zijn kinderen)

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:38

CharleyT schreef:
Ineke2 schreef:
Triest... Zijn er nog opvoedingskampen oid? Erg jammer dat de diensttijd niet meer verplicht is. Dat had nog een tijdje geduurd voor deze jongens maar een 2/3 maanden flinke discipline volgen kan geen kwaad in zulke gevallen.

Ik heb de uitslag van de corona test en deze is negatief. Maar ik voel mij alsnog wel belabberd.


Ach ja, die goeie ouwe diensttijd. Tegenwoordig vaak overschat als oplossing voor meer of minder ontspoorde jonge mensen.
Geloof me, toen de dienstplicht nog bestond gebeurde er ook van alles wat niet door de beugel kon. Maar het bekt wel lekker die roep om dienstplicht.

Zoals Mkango ook opmerkte; het voorkomt niet alles. Echter een gevangenisstraf of vuilnis prikken al helemaal niet.
Een aantal maanden flinke discipline is in mijn optiek het meest effectief in elk geval om ze wat normen en waarden bij te brengen die ze óf niet van huis uit mee hebben gekregen of ergens zijn “ verloren”. In elk geval kan het sowieso geen kwaad voor niemand niet.

TheNovelist

Berichten: 1517
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:39

TheNovelist schreef:
Dat ik morgen voor het eerst en lange afstand moet rijden met grotendeels snelweg, en ik het nu al zo spannend/eng vind om te doen.


Is allemaal gelukt! :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:41

TheNovelist schreef:
TheNovelist schreef:
Dat ik morgen voor het eerst en lange afstand moet rijden met grotendeels snelweg, en ik het nu al zo spannend/eng vind om te doen.


Is allemaal gelukt! :D

Topper!!! :D

Kookaburra

Berichten: 5429
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 19:17

TheNovelist schreef:
TheNovelist schreef:
Dat ik morgen voor het eerst en lange afstand moet rijden met grotendeels snelweg, en ik het nu al zo spannend/eng vind om te doen.


Is allemaal gelukt! :D

*\o/*
En. Hoe vond je het?