De vorige huurders hebben behangen. Het papier kwam héél vlot van de muur, gelukkig!
Gisteren de eerste muur geschilderd, in het lichtgrijs. Ik heb deze muur niet eerst afgewassen, en dat heb ik me wel een beetje beklaagd haha - ik had 3-4 lagen nodig om de lijmresten te bedekken en ervoor te zorgen dat er geen vlekken door kwamen
Om dit te voorkomen op de grotere muur, die ik oranje ga schilderen, zou ik willen proberen de muur af te wassen en zo de lijmresten te verwijderen, in de hoop dat die muur max. 2 lagen nodig heeft, 1 zou nog beter zijn. Iemand een idee hoe/met wat ik dit het beste aanpak? Heet water en dreft?
Ook heb ik een probleem met.. ik weet niet hoe dat ding heet
Ik noem het 'bak'. Er zit niks achter, is een holle ruimte, misschien dat het vroeger ergens voor diende en nu niet meer, geen idee. Maar ik sukkel dus enorm met het papier/de verf/de lijm te verwijderen. De bovenste laag papier komt er heel vlot af als ik die eerst inspons, de laag er onder is al moeilijker. Ik had er beter gewoon over geschilderd, maar daar is het nu te laat voor
Iemand een idee hoe ik dit zo snel/makkelijk mogelijk kan verwijderen? We zijn véél langer bezig aan dit kleine stukje papier-vrij te krijgen dan de muren zelf.Rood is de onderste laag. Bovenaan de 'bak' zie je nog het bovenste papier, tussen dit stuk en het rode stuk zie je de onderste laag papier. Ik moet dus tot op het rode geraken. Dit wordt uiteindelijk oranje geschilderd, ik denk dat ik hier best wel eerst een laag wit over schilder, en dan pas oranje?

Iemand tips? Hoe kan ik de papierloze muur van de lijmresten helpen?
En hoe krijg ik het papier zo snel/makkelijk mogelijk van de 'bak'?
Geen idee of het mag van de eigenaar.
Ik was al aan het overwegen dat ding maar opnieuw te behangen?
)