Hoe vind je nou een écht goed hotel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Hoe vind je nou een écht goed hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 19:35

Ik ben altijd zo iemand van pff. Ben op reis, als er een bed is en het is schoon dan is het goed genoeg.

Nu met corona echter mis ik het onwijs om er op uit te zijn en vooral om weer eens lekker in bad te gaan. Dus we dachten, waarom geen hotel boeken in eigen stad? *D Iets met een lekker bad op loopafstand van huis en dan lekker thuis slapen, maar gewoon even wat luxe ervaren die we thuis niet hebben.

Maar vind het toch wel lastig. Het is of toch wel heel erg duur (150+) of een beetje twijfelachtig. Dacht sowieso al even te bellen of langs te gaan in plaats van online boeken om duidelijk te maken dat het echt om het bad gaat en niet perse het slapen. Ervaring heeft mij namelijk geleerd dat een kamer met bad boeken niet altijd betekend dat er een bad is :Y)

We willen gewoon een lekker avondje in bad met een flessie wijn en dan klaar. Echt in privésfeer relaxen dus.

Reviews zeggen natuurlijk ook al veel, maar geven tegelijkertijd ook maar weinig.

Iemand nog tips?

Storm

Re: Hoe vind je nou een écht goed hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:38

Je wilt dus alleen in bad?
Niet slapen?
(Ik weet wat de receptionistes denken := )

Maar nee echt, waarom blijf je niet gewoon een nachtje?

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:39

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:43

Storm schreef:
(Ik weet wat de receptionistes denken := )

Dat was ook mijn gedachte :D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 19:45

Haha als ze een fijn bed hebben prima om te blijven slapen hoor, maar het is geen prioriteit :') En wat de receptionisten denken.. och ik hoop dan maar dat ze een rijke fantasie hebben en er om kunnen lachen :D

Zal even naar die van de valk suites kijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:47

Vraag dan ook naar de dagkamer tarieven. Die hebben de meeste hotels wel.
99% van de hotels heeft ruime ervaring met mensen die voor een paar gestolen uurtjes willen verblijven.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:49

Kun je dan niet beter en vakantiehuisje boeken? Weet je in ieder geval zeker dat er een bad in zit als het in de omschrijving staat. Qua kosten zal het niet veel uitmaken denk ik.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 19:53

Zal ik inderdaad eens naar kijken :j Ik zit nu ook te kijken naar privé sauna's *D Kost iets meer, maar een Finse sauna is echt hemels <3

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:26

Je moet toch wel s'nachts blijven vanwege de avondklok.Anders wordt het inderdaad een dagkamer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:31

Sommige hotels hebben van die suites met jacuzzi midden in de kamer. Die zijn erg leuk!
Als ik een hotel boek dan zoek ik altijd een luxe kamer uit met bubbelbad. Badeendjes mee en bubbelen maar, heerlijk!
Maar ik zou inderdaad lekker een nachtje blijven slapen, ontbijtje met verse croissantjes en jus d’orange. Lekker hoor, ik zou er ook wel zin in hebben.

Noortje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:37

Van der valk heeft ook sauna suites, in verhouding tot een privé sauna net zo duur ongeveer en met overnachting. Vaak hebben deze kamers naast een Finse sauna of infrarood sauna ook een bubbelbad of jacuzzi en of een stoomdouche https://www.valkexclusief.nl/suites-met-sauna/

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:49

Ik heb idd bij Van der Valk een keer een upgrade gehad van een standaard kamer naar een suite met bubbelbad in de kamer en stoomcabine in de douche.

Heb die stoomcabine niet gebruikt maar wel heerlijk een poos zitten warm worden in het bubbelbad na een werkdag in de koude buitenlucht.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:52

Center parcs Zandvoort, vernieuwde vip cottage 2 persoons heeft ook een mooie badkamer, 2 persoons bubbelbad en een infrarood sauna. En een stortdouche of regendouche. Misschien is dit iets? Als je dit voor meerdere avonden/dagen doet, goedkoper dan een hotel per dag. Overdag bv eerst op het strand wandelen.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 22:32

FrNo schreef:
Center parcs Zandvoort, vernieuwde vip cottage 2 persoons heeft ook een mooie badkamer, 2 persoons bubbelbad en een infrarood sauna. En een stortdouche of regendouche. Misschien is dit iets? Als je dit voor meerdere avonden/dagen doet, goedkoper dan een hotel per dag. Overdag bv eerst op het strand wandelen.

Dat klinkt wel fantastisch, maar is erg ver weg :D Heb zojuist begrepen dat de grenzen dicht gaan en ben Belg. Dus zal sowieso vast zitten aan België.

Daarnaast heb ik sinds kort een nieuwe kat. En die kan best wel 12 uur alleen, maar wil niet zo lang weg zijn dat ik oppas moet regelen. Een nieuw huis is al even spannend genoeg zonder vreemden :+:

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:40

Cubone schreef:
FrNo schreef:

Dat klinkt wel fantastisch, maar is erg ver weg :D Heb zojuist begrepen dat de grenzen dicht gaan en ben Belg. Dus zal sowieso vast zitten aan België.

Daarnaast heb ik sinds kort een nieuwe kat. En die kan best wel 12 uur alleen, maar wil niet zo lang weg zijn dat ik oppas moet regelen. Een nieuw huis is al even spannend genoeg zonder vreemden :+:

Neem je de kat mee; wordt ie meteen bereisd.

Wij hadden vorig jaar even soort van geen huis en zo'n stacaravan werkt wel maar blijft een tikkie krap.
Toen hebben we twee keer een 3-daags arrangement van een hotelketen gedaan; gewoon in het buurdorp. Kost het je niet eens vrije dagen :)*

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 01:06

Ik heb even gauw gekeken, maar van center parcs heeft in ieder geval erperheide in Peer de 2 pers vip ook een bubbelbad.(geen dubbele)
Maar ik heb het idee dat de prijzen op het moment redelijk hoog liggen.

Misschien is dit iets.

Maar voor de rest vind ik een hotel wel meer luxe hebben.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 08:25

De parken in België zijn helaas allemaal nog dicht. Misschien in februari voor Belgen open maar ik las gisteravond dat het land weer meer op slot gaat.