Beeldscherm probleempje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Beeldscherm probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 13:40

Morgen!

ik heb een setup van 3 beelschermen, mijn main, een secundaire LG en mijn tablet.
Sinds vandaag doet mijn LG het niet meer (hij gaat simpelweg niet meer aan) maar mijn computer registreert hem nog wel. Als ik bijvoorbeeld een programma van mijn main naar mijn tablet wil verschuiven, dan verdwijnt hij eerst even in het beeldscherm dat daartussen zit, namelijk het secundaire LG scherm.

Betreffende scherm is oud - heel oud. Hij zal wel de geest hebben gegeven, maar voordat ik hem bij het schroot zet vraag ik me af: Klopt mijn aanname dat het scherm zelf kapot is? Ik vind het namelijk een beetje raar dat er geen stroom lijkt te gaan naar het scherm (aan-knop geeft geen reactie, geen geluid noch licht) maar dat hij toch geregistreerd wordt door mijn computer.

Thanks!

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Beeldscherm probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 16:01

Als ik naar mijn eigen scherm kijk dan zie ik 2 kabels, eentje waarmee het scherm verbinding maakt met de computer, en een kabel voor stroom. Misschien is er iets met de stroomkabel van je monitor, heb je daar al naar gekeken?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 16:02

Naar welk gat gaat de stekker in je pc? Naar je videokaart? Anders even wisselen van HDMI en kijken of dat verschil maakt.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 21:20

Alles zit goed aangesloten. Dit beeldscherm kan alleen maar op een DVI video kabel, en zit ook aangesloten op het enige slot daarvoor op mijn videokaart. Mijn andere 2 schermen zitten wel op HDMI (Ook direct op videokaart). Ik ben er nog niet uit wat het nou is.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 21:21

Maar ik denk zo dat daar niks mis mee is toch? Daar mijn computer het beeldscherm wel registreert.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 21:27

Ah, ik ben er uit, 1 slot van mijn verlengsnoer heeft de geest gegeven!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:30

Fijn dat je er achter bent gekomen! Scheelt nogal wat geld ook :D

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 00:31

Zeg dat wel XD had het anders een tijdje met 2 beeldschermen moeten doen (horeca) en das echt niet handig met wat ik aan het opbouwen ben XD.