Na mijn update naar Big Sur heb ik een beetje ruzie met mijn MacBook en ik hoop dat een van jullie misschien een ingeving heeft.
Het eerste probleem zit in voorvertoning. Normaal gesproken open ik daarin mijn college slides en zet ik er allemaal notities bij, maar elke keer als ik een notitie of markering toevoeg, springt hij terug naar de laatste markering/notitie en moet ik dan door de slides scrollen om weer bij mijn nieuwe notitie te komen.
Behalve dat dat al heel vervelend is, kan ik ook geen notities meer verwijderen (niet via rechtermuisklik, de hele optie staat er niet tussen, zie de foto) en ook niet via een toetscombinatie. En hij blijft heel vaak op de notitie hangen terwijl ik al naar een andere slide ben gegaan.

Mijn tweede probleem heeft te maken met de bevoegdheden op mijn usb-stick die van de een op andere dag verdwenen zijn
(Hij heeft al die tijd in mijn MacBook gezeten). Zoals je kan zien, staat er geen slotje dat ik kan "unlocken" om zo de bevoegdheden aan te passen. Via het schrijfhulpprogramma heb ik gezien dat er geen eigenaar is, dus ik zou gewoon documenten moeten kunnen bewerken die op de usb staan opgeslagen. 
Alvast bedankt!