Verbinding valt vaak weg bij kijken filmpjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Verbinding valt vaak weg bij kijken filmpjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 11:39

Weten jullie hoe dat kan ? Als ik een filmpje zit te kijken valt soms de verbinding weg. Geen idee of dat ook bij life filmpjes zo is, maar wel bij filmpjes die ik later kijk.
Soms al na 5 minuten is de verbinding met internet verbroken. Het filmpje blijft dan eerst hangen ( bevriest ) en daarna wordt de verbinding verbroken.
Ik sluit dan wifi af en gelijk weer aan en dan is het vaak opgelost ( of het gebeurd nog een paar keer ). Maar het kijkt erg vervelend.
Wie weet waardoor dat steeds gebeurt ?? Is pas van de laatste paar weken.
En mijn laptop staat 4 meter van de modem vandaan. Ik zal eens een andere browser proberen voor het kijken van filmpjes...

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:27

Wifi is niet handig voor filmpjes, juist omdat het de neiging heeft veel uit te vallen of zwak signaal te geven (ook al zit je er dicht bij).
Is het geen mogelijkheid een kabel te gebruiken?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:33

Het zou geen probleem moeten zijn. Ik gebruik nooit een kabel en de verbinding valt hier vrijwel nooit weg. Heb je al op de site van je provider gekeken? Daar staan vaak stappenplannen. Anders even contact met je provider opnemen.

Jorex

Re: Verbinding valt vaak weg bij kijken filmpjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:37

Hoe oud is je modem? Mijn ervaring is dat oudere modems snel dingen niet meer aan kunnen en dan uitvallen, maar dan zou je er ook op bvb je mobiel last van hebben dat je constant switcht tussen wifi en 4G.

AmyJamess

Re: Verbinding valt vaak weg bij kijken filmpjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:40

Welke provider heb je?
Ik heb dit thuis namelijk ook wel eens. Wij hebben ziggo.
De ene dag hele slechte verbinding dat het internet steeds weg valt en de volgende dag niets meer aan de hand. En dan doet het internet het weer een aantal weken prima zonder steeds weg te vallen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 14:33

Hmm, ik zal eens bij de provider op de website kijken dan. Is echt van de laatste tijd, daarvoor nooit last.