Heeft me aan het denken gezet. Nu was in eerste instantie mijn afweging om de nespresso er dan maar uit te gooien en over te gaan op gewone filterkoffie en koffiebonen van de locale koffiebrander. Maar..... er bestaat ook zoiets als hervulbare nespresso cups. Hoeft de nespresso (met ingebouwde melkopschuimer) er niet uit en kan ik wel de smaak koffie drinken die ik lekker vind. Alleen, ik kan nergens een setje hervulbare cups vinden voor een normale prijs. Mijn zoektocht levert alleen 1 cup op met alle poespas erbij. (of 5 cups met 5x poespas erbij, voor iets minder dan 5x de stuksprijs)
1 cup is niet handig, want vaak willen we met zijn 2-en koffie drinken. Dan ben je zo een half uur tussendoor bezig met eerst wachten tot de cup afgekoeld is, dan schoonmaken, droogmaken en weer vullen voor een 2e kop. Dat schiet niet op.
Daarnaast zijn er verschillende soorten hervulbare cups. Wie o wie kan hier wat meer ervaringsinfo leveren welke cup wel of niet lekkere koffie oplevert? En graag zou ik willen weten waar deze dan per 2 of meer te krijgen zijn.
)