Van “I love you so much” naar foetsie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Ekenna

Van “I love you so much” naar foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 05:16

Ik open dit topic omdat ik echt even mijn verhaal kwijt moet.

Sinds ongeveer 3 maanden had ik een relatie met een Litouwse man (28jr). Ik ken hem al 5 jaar (hij kwam hier om te werken, maar wou graag in Nederland blijven), maar een paar maanden terug is de vonk pas overgeslagen. Een paar weken voor wij begonnen met daten heeft hij het uitgemaakt met zijn toenmalige vriendin. Hij heeft een kind van 3 jaar oud samen met haar. Zij woonde al die jaren in Litouwen, hij zat hier en ging enkele weken per jaar die kant op. Volgens zijn woorden was de relatie met haar al een jaar niks anders meer dan een relatiestatus op Facebook. Ze hadden amper contact, alleen voor hun kind of over geld. Ook ging hij bijna niet meer die kant op voor vakantie. Hij heeft er een punt achter gezet voordat ik in beeld kwam.

We begonnen met daten en hadden vanaf het eerste moment een enorme klik. Alles was leuk. Na 2 maanden trok hij bij mij in. Snel? Ja. Voelde het goed? Ja, iedere dag weer. Iedere dag was leuk en vol met liefde. Iedere dag vertelden we elkaar hoeveel we van elkaar hielden. Het was een sprookje. Hij was echt een hele goede man en deed alles voor me. Zoals ik ook bereid was om alles voor hem te doen. Hij kende mijn ouders, en ik had ook al met zijn ouders gefacetimed.

Begin afgelopen week heeft hij zijn ex verteld dat hij een relatie met mij had. In eerste instantie pakte ze dit goed op, later begon de drama. Énorme drama. Veel verwijten vanuit haar kant.
Gisterochtend werden we wakker, hebben we elkaar weer verteld hoeveel we van elkaar hielden en ben ik weer in slaap gevallen. Hij heeft vervolgens met zijn ex gebeld. Ik wist hier van. Toen ik wakker werd waren ze nog aan het bellen. Ik ben toen maar gaan schoonmaken in huis, want hoewel ik niks versta, gun ik hem toch de privacy en wil ik graag dat hij goed contact heeft met zijn ex vanwege hun kind.

Toen het gesprek afgelopen was kwam hij enorm emotioneel naar me toe en zei dat hij terug ging naar haar, naar Litouwen en niet meer terug kwam naar Nederland.

Dat was alles. Van “I love you so much” in de ochtend om 7 uur naar helemaal foetsie om 9 uur. We hebben geen ruzie gehad/gemaakt. Ik heb hem geprobeerd te bellen, appen.. alles.. maar hij reageert niet. Ook op zijn beste vrienden reageert hij niet. Het enige wat hij kon zeggen is “sorry” en “please hate me, that will make it easier”. En daar heeft hij misschien gelijk in, maar ik kan hem nu niet haten. Ik hou zo bizar veel van die man. Ik heb zoveel oliebol gehad in m’n leven en eindelijk dacht ik dé man gevonden te hebben. Ik twijfel er trouwens niet aan dat zijn liefde voor mij echt was.

Veel mensen (collega’s, 100+ man) in mijn omgeving kennen hem al meerdere jaren en hadden dit allemaal niet verwacht. Hij staat bekend als een goede man.

En nu zit ik hier dus in een huis wat zo verdomd leeg aan voelt nu. Het is me allemaal veel te snel gegaan en ik snap er helemaal niks van. Ik weet ook gewoon even niet hoe ik dit moet verwerken..

Ps. Ik ben normaal gesproken een enorm realistisch persoon en een koele kikker. Ik raak niet zo snel ergens van onder de indruk. Maar nu ben ik de weg toch echt even kwijt..

Nagini

Re: Van “I love you so much” naar foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 05:52

Ik denk dat zn ex wellicht iets gezegd heeft omtrent “dan kun je je kind niet meer zien.” En dat hij daar prioriteit aangeeft.
Imo betekend I love you so much na 3 maanden namelijk nog niet zo veel.

Speculatie natuurlijk. Maarja, zuur voor jou.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 05:55

Liefdesverdriet is moeilijk, zowel voor een korte relatie als een lange.

Maar wellicht helpt het om vanuit een ander perspectief te kijken? Hij is een vader die nu waarschijnlijk kiest voor zijn kind. Want wanneer hij in Nederland was gebleven had zijn kind geen vader in het leven. En ik zou zelf geen relatie willen met een man die zijn kind in de steek laat. Lijkt mij geen ideale man om zelf kinderen mee te krijgen dan.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 06:52

Poe zeg, wat heftig voor je. Zijn ex heeft hem iets verteld waardoor hij geen keuze had, het zal voor hem ook enorm moeilijk zijn.
Laat hem nu even met rust. Wat je laat gaan kan ook weer terugkomen. Als dit meant to be is, komt het weer goed, zeker als het echte liefde is.
Maar ik snap dat het verdomd moeilijk is nu je niks kunt doen. Persoonlijk vind ik hem wel balen hebben dat hij terug is gegaan voor zijn kind. Hij neemt wel zijn verantwoordelijkheid en dat is veel waard.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 08:03

Bedankt voor jullie reacties. Het helpt mij om weer even met beide benen op de grond te komen.

Helaas is het voor die landen niet echt je kind in de steek laten als ze hier komen om te werken. Ze werken hier om hun familie in hun thuis land een goed leven te bieden. Hij zal altijd voor zijn kind kiezen, want hij houd enorm veel van ‘m, maar ik denk inderdaad dat zijn ex iets heeft gezegd of ‘m op een of andere manier heeft gemanipuleerd. Hij zei van niet. Hij zei dat hij nog te veel van haar hield. Maar dan pak je niet ineens al je spullen om na 1 telefoontje hals over kop na 6 jaar in Nederland voorgoed terug naar Litouwen te rijden. Ik ken zijn ex en ik ken haar moeder.. ze staan niet bekend als een liefkozende familie, maar wel echt als een familie die goed kan manipuleren.

@ Nagini,
Tuurlijk betekent dat nog niet zoveel als bij een relatie van een aantal jaar. Scheelt dat wij elkaar al 5 jaar kenden en het daardoor heel snel kon gaan.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 08:28

Wat vreselijk rot voor je.
Dat hij zo impulsief is verdwenen en niets meer laat horen, kan ook betekenen dat wanneer hij zijn verstand weer even gevonden heeft hij opnieuw contact met je zal opnemen om tekst en uitleg te geven.

De relatie tussen hem en zijn ex zal altijd blijven bestaan omdat ze samen een kind hebben. Geef het even de tijd, wie weet komt hij terug, misschien niet. Dan komt er iets anders moois op je pad. :(:)
Ik kan me je gebroken hart helemaal voorstellen, je krijgt toch het gevoel niet belangrijk genoeg te zijn. Veel sterkte hoor.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 09:30

Wat ontzettend naar!

Maar ik zou dit niet alleen bij de ex en haar familie leggen, hij kiest er nog altijd zelf voor om zonder uitleg aan jou te vertrekken.

En je zegt ik ken zijn ex en haar moeder? Ben je daar al geweest of alleen uit verhalen van zijn kant?

Enige wat je nu kan doen is afwachten of hij bij zinnen komt, sterkte iig! Liefdesverdriet is altijd naar :(:)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 09:37

@ Giolli,

Bedankt voor je lieve reactie!

Duplo schreef:
Wat ontzettend naar!

Maar ik zou dit niet alleen bij de ex en haar familie leggen, hij kiest er nog altijd zelf voor om zonder uitleg aan jou te vertrekken.

En je zegt ik ken zijn ex en haar moeder? Ben je daar al geweest of alleen uit verhalen van zijn kant?

Enige wat je nu kan doen is afwachten of hij bij zinnen komt, sterkte iig! Liefdesverdriet is altijd naar :(:)

Zijn moeder is al jaren een collega, zijn ex was een collega.. vandaar.

En het eerste stuk heb je helemaal gelijk in. Wel is hij iemand die enorm handelt uit emotie en ik heb er mijn grote twijfels bij of dit wel helemaal vrijwillig was.

Bedankt! De tijd zal het nu laten zien idd. ;(

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:14

Duplo schreef:
Wat ontzettend naar!

Ben het hiermee eens.

Super klöte voor jou natuurlijk. Maar hij is volwassen en had op zn minst jou een fatsoenlijke uitleg kunnen geven ipv halsoverkop vertrekken.

En heel eerlijk? Ik vraag me af of dit 'ineens' is of dat er al langer nog iets was tussen hem en zijn ex. Misschien heeft zn ex idd iets gezegd over hun kind om af te dwingen. Door het taalverschil heb je natuurlijk ook geen idee wat er in hun gesprekken gaande is.

Hoop voor jou natuurlijk dat het nog goed komt, maar probeer niet te blijven wachten op hem. Dat is zonde van je tijd :(:)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:23

Dilan93 schreef:
Hoop voor jou natuurlijk dat het nog goed komt, maar probeer niet te blijven wachten op hem. Dat is zonde van je tijd :(:)

Hier ben ik het mee eens. :(:)
Ik kan me voorstellen dat het voor jou heel raar is als hij ineens weg is. Ik hoop dat hij je nog een betere uitleg kan geven.

Is zijn moeder een collega van je? Nu nog steeds?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:26

Jeetje dat is ook wat zeg.... wat er ook gezegd is door de ex (weet je wel zeker dat hij het eerder echt uitgemaakt had....?) ik vind het wel héél bijzonder dat hij zo op stel en sprong ineens alles laat vallen en jou en anderen achterlaat zonder enige uitleg. Dat doe je toch niet.... :?

Wat moet er dan in hemelsnaam aan de hand zijn dat je de mensen die je achterlaat, met zoveel vraagtekens laat zitten.... ik hoop voor je / jullie dat hij nog een keer contact opneemt om het netjes af te sluiten, als dat inderdaad is wat hij echt wil....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:33

Sterkte meid, dit is wel heel erg ruk.

Wat hier eerder is gesuggereerd rondom dreigementen dat hij zijn kind niet meer mag zien, zou zo maar eens kunnen. Daar zouden wel meer mensen alles voor uit hun landen laten vallen inclusief ikzelf.
Het belangrijkste voor nu is dat je niet gaat twijfelen aan je eigen oordeelvermogen. Ik denk dat hij wel echt van je houdt en dat het wel een goede man is.
Zo'n grote liefde kan wel nl in zo'n korte tijd, want tussen mijn man en mij was het ook gelijk heel erg aan en nu bijna 15 jaar later zijn we nog steeds samen in een grote liefde.
Ik wens je sterkte en misschien over een tijdje dat je er achter gaat komen wat er nu werkelijk speelde. Ik vind het heel erg sneu voor jou en voor jullie.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 10:37

Ik moet inderdaad niet gaan wachten.. maar toch is dat iets wat ik iig de eerste week, misschien onbewust, toch zal doen tot ik een telefoontje ontvang.

Ik weet 100% zeker dat hij het eerder al uitgemaakt had.

En oh sorry! Ik bedoelde zijn (ex) schoonmoeder, niet zijn moeder. Zijn (ex) schoonmoeder is inderdaad nog een collega.

En ik snap ook niet hoe iemand het in z’n hoofd kan halen om zo ineens te verdwijnen. Afgelopen woensdag hebben we officieel zijn adres naar de mijne laten wijzigen. Ik voel me enorm machteloos nu en dat is echt een rot gevoel.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 10:38

pien_2010 schreef:
Sterkte meid, dit is wel heel erg ruk.

Wat hier eerder is gesuggereerd rondom dreigementen dat hij zijn kind niet meer mag zien, zou zo maar eens kunnen. Daar zouden wel meer mensen alles voor uit hun landen laten vallen inclusief ikzelf.
Het belangrijkste voor nu is dat je niet gaat twijfelen aan je eigen oordeelvermogen. Ik denk dat hij wel echt van je houdt en dat het wel een goede man is.
Zo'n grote liefde kan wel nl in zo'n korte tijd, want tussen mijn man en mij was het ook gelijk heel erg aan en nu bijna 15 jaar later zijn we nog steeds samen in een grote liefde.
Ik wens je sterkte en misschien over een tijdje dat je er achter gaat komen wat er nu werkelijk speelde. Ik vind het heel erg sneu voor jou en voor jullie.

Lief bericht! Dankjewel!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:43

Hij zal ongetwijfeld nog steeds veel van je houden maar een (goede?) ouder zet zijn kind boven alles. Ik gok dat de ex die kaart heeft gespeeld en hem dwong te kiezen tussen jou en zijn kind.

Heel zuur!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:48

_Ekenna schreef:
En oh sorry! Ik bedoelde zijn (ex) schoonmoeder, niet zijn moeder. Zijn (ex) schoonmoeder is inderdaad nog een collega.

Weet zij van jullie relatie?
Hoe is je band met haar? Zou je via haar eventueel iets te weten kunnen komen? Ik snap dat dat waarschijnlijk lastig ligt..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:48

Ja maarja, dat is toch ook niet houdbaar om je ex voor het blok te zetten om terug te komen.

En waarom pas als hij iets krijgt met een andere dame, en niet direct als hij het uitmaakt.... ik vind het een raar verhaal. Lijkt me een grote kans dat hij zich over een poosje toch weer vrij worstelt als hij nu in een situatie zit waar hij helemaal niet (meer) in past.

Maar daar zal TS zelf wel een beter beeld bij hebben eventueel, wat voor type die ex is en hoe hij terechtkomt als hij echt weer daar in L. gaat wonen. Ben ook wel benieuwd of je een beetje met de schoonmoeder kan praten ofzo, TS...

Maar als hij echt van je houdt dan laat hij toch wel iets van zich horen over een dag of wat zou je denken, want hij snapt toch ook wel dat hij je zo niet achter kan laten....

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:53

Dat is hard vallen van zo'n dikke roze wolk. Komt wel weer goed maar nu is het gewoon poedersuiker.

Citaat:
Hij heeft een kind van 3 jaar oud samen met haar. Zij woonde al die jaren in Litouwen, hij zat hier en ging enkele weken per jaar die kant op. Volgens zijn woorden was de relatie met haar al een jaar niks anders meer dan een relatiestatus op Facebook. Ze hadden amper contact, alleen voor hun kind of over geld. Ook ging hij bijna niet meer die kant op voor vakantie. Hij heeft er een punt achter gezet voordat ik in beeld kwam.

Bah. Grote rode vlag over iemand zijn karakter. Waarom zou je met iemand willen zijn die zo met zijn kind omgaat? En nu zou hij ineens voor zijn kind naar Litouwen gaan? Mwah. Maar als het zo is, dan is dat wel des te beter.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 10:55

Mandyy schreef:
_Ekenna schreef:

Weet zij van jullie relatie?
Hoe is je band met haar? Zou je via haar eventueel iets te weten kunnen komen? Ik snap dat dat waarschijnlijk lastig ligt..

Zij weet inderdaad van onze relatie en was daar niet blij mee. Voor de relatie was mijn band met haar prima, niks bijzonders, maar konden prima gezellig kletsen. Nu ligt het erg gevoelig tussen ons. Ik heb in principe niks tegen d’r, maar ik weet dat zij onze relatie niet graag zag en dit steekt ze niet onder stoelen of banken. Een gesprek met haar aanknopen is helaas toch echt geen optie.

Ik had al wel contact opgenomen met zijn stiefmoeder, ik had al eens met haar gefacetimed.. Dit was toen hartstikke gezellig. Nu blijkt dat ik in hun ogen een heks ben die een gezin kapot heeft gemaakt.. terwijl dit niet het geval was. Ze waren al uit elkaar voor ik in beeld kwam en ik heb het contact met zijn ex en zoon altijd aangemoedigd. Want vooral met zo’n grote afstand is een gezonde verstandhouding belangrijk. Helaas verteld niemand mij verder iets.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 10:58

GDG schreef:
Bah. Grote rode vlag over iemand zijn karakter. Waarom zou je met iemand willen zijn die zo met zijn kind omgaat? En nu zou hij ineens voor zijn kind naar Litouwen gaan? Mwah. Maar als het zo is, dan is dat wel des te beter.

Tja, als je terug naar huis gaat, naar Litouwen, voor vakantie in een stad en huis waar je liever niet woont, bij zijn schoonvader waar hij geen band mee heeft, en er komt verder alleen maar gezeik.. kan ik het ergens wel begrijpen. Hij is oprecht een goede man die enorm veel van z’n zoon houd. Maar de situatie was moeilijk voor hem.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 11:04

Vergeet je niet om hem weer van jouw adres te halen? Dat hij geen gekke dingen kan doen op jouw adres.

Wat rot dat jij nu de heks bent, hij mocht dus niet verder gaan met zijn leven. Zij hoopten dat alles weer goed zou komen ofzo?

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 11:05

_Ekenna schreef:
GDG schreef:

Tja, als je terug naar huis gaat, naar Litouwen, voor vakantie in een stad en huis waar je liever niet woont, bij zijn schoonvader waar hij geen band mee heeft, en er komt verder alleen maar gezeik.. kan ik het ergens wel begrijpen. Hij is oprecht een goede man die enorm veel van z’n zoon houd. Maar de situatie was moeilijk voor hem.

Maar dan zorg je dat je in een hotel zit en niet in huis bij iemand waar je niks mee hebt. Dan ga je leuke dingen doen met je kind.

Ik wil oprecht geloven dat dit een leuke, lieve en goede man is. Helaas laat hij nu het tegenovergestelde zien. Hij laat jou zomaar uit het niets alleen achter, zonder verklaring. Ik hoop dat hij wel snel contact met jou opneemt en alles uitlegt. Ik vind dit echt oprecht vreselijk voor je. Echt heel erg verdrietig.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel. :knuffel:

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 11:14

colinneke schreef:
Vergeet je niet om hem weer van jouw adres te halen? Dat hij geen gekke dingen kan doen op jouw adres.

Wat rot dat jij nu de heks bent, hij mocht dus niet verder gaan met zijn leven. Zij hoopten dat alles weer goed zou komen ofzo?

Ik doe inderdaad deze week even een belletje naar de gemeente. Helaas is het volgens mij niet zo 123 mogelijk om iemand uit te laten schrijven.

Zij hoopten inderdaad dat alles goed zou komen en het weer een gezin zou worden.. terwijl hij duidelijk heeft uitgelegd dat het al heel lang geen gezinnetje meer was..

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 11:17

Ik wil voor jou geloven dat het een goede man is, ik vind zijn acties er alleen niet bij passen.
Ik hoop dat je hem gemakkelijk uitgeschreven krijgt en dat jij snel je leven weer oppakt. Sterkte.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 11:18

marleen_88 schreef:
Ik wil voor jou geloven dat het een goede man is, ik vind zijn acties er alleen niet bij passen.
Ik hoop dat je nem gemakkelijk uitgeschreven krijgt en dat jij snel je leven weer oppakt. Sterkte.

Deze acties passen er inderdaad totaal niet bij.. niemand herkent hem hier ook in. Vandaar dat ik, we(zijn vrienden), sterk het vermoeden hebben dat z’n ex heeft gedreigd met hun kind..
Dankjewel!