Eenzame schoenen langs de snelweg..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Eenzame schoenen langs de snelweg..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 20:36

Wat ik me toch wel eens afvraag.

Af en toe zie ik langs de (snel)weg een schoen liggen. Ik vraag me dan altijd af, HOE komt zo'n ding daar nu in hemelsnaam terecht en waarom ligt de andere er niet bij?!

Ik zie dan ruziënde kinderen voor me op de achterbank, die in hun woede de schoen van de ander uittrekken en uit het raam van de rijdende auto gooien.
Maar dit zal vast niet altijd het geval zijn :')

Dus vertel, wie heeft het antwoord.

Blue_flower

Re: Eenzame schoenen langs de snelweg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:39

Hahahaha dit vraag ik mij ook zo vaak af! In de zomer komt het nog wel eens door mensen die hun voet in het raam leggen en dan.. floep

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:39

Grappig, ik vraag me dat inderdaad ook wel eens af wat die schoenen overal doen. Lijkt me vast niet dat iedereen zijn schoenen verliest uit een rijdende auto ofzo...ben benieuwd of iemand inderdaad een antwoord weet.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:40

Vrachtwagenchauffeurs volgens mij, iets met een cabine die ze schoon willen houden en de schoenen op de treeplank laten staan.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:42

Zo'n dakkoffer die niet goed gesloten is....zo heb ik de skihelm wel kunnen ontwijken maar een partij kleding niet....

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:47

zonnebloem18 schreef:
Vrachtwagenchauffeurs volgens mij, iets met een cabine die ze schoon willen houden en de schoenen op de treeplank laten staan.

O ja, dat zou goed kunnen inderdaad.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:50

Ik heb gehoord dat het weleens dor vrachtwagen chauffeurs komt maar het kan ook door motorrijders komen.

Schijnt dat als je een rugzak op hebt met rijden de ritsen nog weleens open willen gaan.

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:03

Valerie93 schreef:
Ik heb gehoord dat het weleens dor vrachtwagen chauffeurs komt maar het kan ook door motorrijders komen.

Schijnt dat als je een rugzak op hebt met rijden de ritsen nog weleens open willen gaan.

Dat laatste heeft een vriend van mij weleens gehad ja.. Slaapzak alles vloog over de snelweg en hij had zelf niks door. :\

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:03

Hier (en dan bedoel ik waar ik hier voor woonde :')) heeft er een tijd een slipper gebivakkeerd vlak bij de rotonde aan de oprit naar de snelweg. Hij heeft er zo lang gelegen, dat ik het bijna begon te overwegen om een fotoserie te maken over het langzame verteren van een slipper.

Wonderbaarlijk genoeg is 'ie nu trouwens verdwenen na minstens een jaar. :D

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:04

Dit vraagstuk is mij niet vreemd.
Ik zie langs de A9 Beverwijk - Alkmaar ook zo vaak schoenen op de vluchtstrook.

Het verhaal van de chauffeurs kan wel, de schoenen die ik zie zijn meestal mannenschoenen. Het grootste gedeelte van de chauffeurs is toch een man...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:05

Wat ik begrijp van mijn maatje die bijna dagelijks vrachtwagens laadt of lost is dat chauffeurs vaak cabine schoeisel hebben en buiten werk schoenen. Met in of uitstappen wil er wel eens een uitkiepen. Zij vinden ze ook regelmatig op hun terrein. :+

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:21

Misschien kan iemand een B&B voor eenzame schoenen maken? Kunnen ze overnachten en hun baasje terug vinden :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 00:12

Volgens mij is er ook ergens een Facebook pagina of Instagram over verloren schoenen.
Heeeeeel lang geleden heb ik op tv een keer een item voorbij zien komen van iemand die al die verloren eenzame schoenen op de plaat zette en ze poste op een pagina.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 00:18

Ik ruilde eerder altijd mijn hakken om voor platte schoenen met rijden. Ook wel eens op het dak gezet en vergeten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 00:20

Google eens op schoenen langs de weg. Ik heb zojuist allemaal interessant leesvoer gevonden. :))

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 00:25

Blackberry28 schreef:
zonnebloem18 schreef:

O ja, dat zou goed kunnen inderdaad.

Dat doen ze inderdaad wel eens, maar dan staan de schoenen op de bovenste trede en daar zit de deur voor dus die kunnen niet zomaar ontsnappen.
Maar ik zal het eens aan sleeping beauty vragen als hij weer wakker is. Ik weet dat hij dat vroeger ook deed om z’n cabine schoon te houden en hij is nog nooit iets verloren op die manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 00:28

Blue_flower schreef:
Misschien kan iemand een B&B voor eenzame schoenen maken? Kunnen ze overnachten en hun baasje terug vinden :')
Met bijbehorende datingsite. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 00:39

Haha! Dat doet me denken aan de man die in een advertentie zijn linkerschoen gratis aanbood. Hij miste een been en vond het zonde van die schoen :D

Misschien ook handig voor vrachtwagenchauffeurs die een schoen zijn kwijtgeraakt :P

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 02:59

Zijn inderdaad vaak schoenen die van een treeplank gevallen zijn bij chauffeurs. Meestal blijven ze staan, maar het kan gebeuren dat ze vallen. Als je dan geen reserve schoenen bij je hebt sta je bij de klant ineens zonder.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 04:55

Mijn oom en buurman zijn vrachtwagenchauffeur en daar komen echt geen schoenen in de cabine. Dat is als hun huis en brandschoon. Schoenen blijven buiten.

Mijn buurman heeft een vakje gemaakt voor zijn schoenen want die verloor ze ook wekelijks door ze op de tree te laten staan.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:10

zonnebloem18 schreef:

Correct, de barre gaanders moeten een schone Kabine hebben....
God zij dank lukt dat bij het werk dat ik doe niet want dan zou ik ook elke x mijn schoenen kwijt zijn

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:35

Oh dit vind ik toevallig. Een vriendin van mij "verzameld" al jaren foto's van eenzaam achtergelaten schoenen op straat, op haar fb pagina. Idd ook met de gedachte, welk verhaal zit hier achter, waarom enz.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:39

Mkango schreef:
Blue_flower schreef:

Schinder? Tinder voor schoenen :D?

Ik vind ze ook geregeld en moet dan ook altijd stiekem wel lachen, want 1 schoen mis je toch heel snel :') ?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:07

Es_ther schreef:
Mkango schreef:

Schinder? Tinder voor schoenen :D?

Ik vind ze ook geregeld en moet dan ook altijd stiekem wel lachen, want 1 schoen mis je toch heel snel :') ?

Zeker.. wanneer ze bij de klant uitstappen. Maar dan kunnen ze hem dus niet ‘even’ zoeken.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:29

Hahaha hoe grappig dit topic! Ik had gisteren precies dezelfde vraag toen ik met een vriendin in de auto langs een eenzame schoen reed :') kledingstukken zie je ook wel eens liggen.