Volgende week krijg ik de sleutels van mijn huis, ga direct aan het klussen en heb daarna het voornemen om een aantal zaken maar direct goed in te regelen, waaronder een goede thuiswerkplek/studeerplek.
Ik werk 32u, momenteel nog gewoon op kantoor. Verplichte aanwezigheid van één medewerker- en deze gelukkigaard woont het kortst in de buurt, geen kinderen, etc. dus aangeboden dat ik wel dagelijks naar kantoor toe kom. Eerlijk is eerlijk, eigenbelang zit er bij.
Op mijn werk heb ik namelijk 2 schermen, mijn docking station, aangepaste bureaustoel en een koffie-apparaat,...
Ik studeer ook nog, 4 jarige opleiding en ik merk dat het schrijven van een opdracht gewoon een drama is. Ik werk nu op een 13 inch laptop, constant switchen tussen tabbladen, info kopieëren, etc. Gewoon niet handig.
Maar goed, in mijn nieuwe huis heb ik zo meteen goed internet en wil ik ook een goede werkplek inrichten. Bureaustoel heb ik ondertussen al. Nu komt het neer op de apparatuur...
Daarbij heb ik een aantal wensen en vragen/meningen.
- Privé werk ik op een apple laptop, voor het werk op een HP laptop met windows. Het is dus van belang dat de schermen en de docking kunnen werken op zowel apple als windows.
- Op mijn werk heb ik 2 aparte schermen. Wat ik nu handiger/fijner? Ik merk soms dat ik mijn hoofd te veel moet draaien om op het 2de scherm te werken. Vaak gaat het goed, soms krijg ik pijn. Is zo een curved/ultriwide scherm dan handiger?
- Hoeft geen high-tech game monitor te zijn, maar een beetje presteren boven het gemiddelde zou wel fijn zijn. Niets zo vervelend als een scherm met blokjes om de tijd te doden....
- Indien mensen nog een sterke voorkeur hebben voor een muis en toetsenbord houdt ik me aanbevolen, ik heb gemerkt dat er toch wel verschil in zit, en dan is het ook wel zo fijn.
Kortom, 2 schermen of een ultrawide? En welke docking werkt een beetje gemakkelijk en is toegankelijk voor Macbook en Windows?
Veel wensen rondom prestatie heb ik niet, nogmaals, ik hoef niet feilloos zware games te kunnen spelen.
Brand los!