Meer hondenpoep op straat sinds Corona/winter?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Meer hondenpoep op straat sinds Corona/winter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 23:45

Ik kan sinds een maand of 3 geen straat meer doorlopen zonder over hondenschijt heen te springen.. Nu vraag ik mij af of dit een normaal winter fenomeen is of dat dit komt door een gebrek aan controle (mensen buiten) met Corona?

Het maakt niet uit of ik in de stad, een speelpleintje voor kinderen (ja echt serieus :x ) of in een buitenwijk loop. Hondenpoep galore. -O- Nu wandel ik zelf al 8 maanden met iemand anders zijn honden en let ik daardoor veel op de stront, zeker omdat ik het zelf altijd trouw op ruim. Maar ben nu al 3 maal in een maand in stront gaan staan omdat mensen het niet opruimen.

Is dit een normaal iets voor de winter, of zou dit een bijverschijnsel kunnen zijn omdat mensen het idee hebben dat toch niemand het ziet?

madeliefw

Re: Meer hondenpoep op straat sinds Corona/winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 01:10

Vreselijk, ik heb het ook. En ik heb zelf ook een hond en kinderen. Ik woon aan een groot grasveld maar ben zo trouw met poepzakjes. En als je dan ziet wat er ligt. Ik heb er wel eens mensen op aangesproken, maar niet bij iedereen durf ik dat zo. In de winter lijkt het wel altijd erger omdat de poep vaak onder blaadjes ligt waardoor je het niet ziet, of omdat het door regen langer zacht en plakkerig blijft. En met oud en nieuw hebben ze de prullenbakken weer opgeblazen of preventief weggehaald.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 07:55

Jep t is hier ook een groot drama.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 08:01

Hier valt het gelukkig reuze mee.
Bij ons ligt er juist in de zomer veel meer poep.
Maar dat komt door de toeristen, als je op vakantie bent hoef je schijnbaar je hondenpoep ook niet op te ruimen. :+

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 08:37

Het valt ook op dat er ineens heel veel mensen met puppies zijn, al sinds de eerste golf. Misschien niet helemaal goed nagedacht over het houden van een hond en dat je dus ook de ontlasting op moet ruimen.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 08:44

Oh kijk, het was me ook al opgevallen. Hier in de wijk helaas precies hetzelfde. -O- Het is inderdaad elke winter wel meer dan in de zomer - misschien ook door het slechtere weer en vroeg donker/minder sociale controle. Maar dit jaar loopt het hier echt de spuigaten uit! -:(-

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 08:46

Hier ook vreselijk! Bepaalde stroken moet je echt manoeuvreren om het op te kunnen ruimen zónder in de stront van een ander te gaan staan. Ellende! Laatst 4x in 3 dagen in het donker in de stront van een ander z'n hond gaan staan om achter die van mij aan op te ruimen...

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 09:39

denk combinatie winter enz en dat echt een run is op honden!! prijzen stijgen de pan uit.. Wel of niet van een fokker vandaan. Want men werkt thuis dus tijd voor een hond.

afijn ik woon in bos dus weinig last van hondenstront. Wel is zo mocht mijn hond het midden op het pad doen, ik dit opruim. In mijn vorige woonplaats was een ramp en wil denk ik niet weten hoe het nu is.. Zelf onder de paalen waar je zakjes kon pakken lag hondenstront.. Net of mensen express daar hun hond laten scheiten..

Maarja katten schijten ook overal. Zo hebben we een kat die in onze voortuin poept.. Vind ik niet prettig.. hou je kat gewoon bij je... Ik vind katten leuk, maar dit niet.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 09:44

Hier ook al opgevallen. En gezien de winterperiode wandel ik nu regelmatig in het donker, is me al paar keer overkomen dat ik het niet zag en er in stond -:(-
Dan ook echt op plekken midden op de stoep voor mensen hun oprit of hele drukke plekken. Hoe onfatsoenlijk kan je zijn.