Een korte introductie
Vorig jaar deze tijd had ik mezelf voorgenomen "dit is het jaar dat ik eindelijk op mezelf ga wonen". Na het halen van mijn diploma in juni 2019 volgde een Italië roadtrip en in december 2019 was het tijd om echt van start te gaan bij mijn werkgever. Dus het was best logisch om te denken dat ik in 2020 zou gaan verhuizen.
Ik stond inmiddels 10 jaar ingeschreven voor een sociale huurwoning in Almere, mijn wensenlijst was niet mega lang (oké achteraf misschien wel). Maar helaas, toen ik in februari eens een blik wierp op WoningNet kwam ik bedrogen uit. 500ste werd ik, soms had ik geluk en belandde ik in de top 100. Maar met dat soort cijfers heb je niet snel een woning...
In augustus werd het definitief, ik mag een nieuwbouw appartement gaan betrekken.
Nu hoor ik je bijna denken, maar nieuwbouw in Kaapstad? Heeft Kaapstad duingebied dan? Ik heb werkelijk geen idee
Mijn Kaapstad staat namelijk in Almere.
Heuh?! Maar je schreef net dat het Kaapstad was?! Ja sorry, een beetje clickbait moet kunnen toch
Het gebouw heet Kaapstad, dus ik ga weldegelijk in Kaapstad wonen. Het is alleen niet de stad in Zuid-Afrika. Het duingebied slaat op de wijknaam waar het gebouw staat, Almere Duin. Het is dan ook een gebouw bijna aan het water, met onder mijn balkon een heuse boulevard die ze willen gaan maken (zoals alles in Almere gemaakt is). Ik kom op een hoek te zitten van de 11e verdieping (van de 12 verdiepingen in totaal).
Aanschouw het prachtige appartement, praktisch aan het water
De begane grond komt een supermarkt en wat kleine winkels/eetplekken. Een tekening vanaf lucht perspectief en eentje vanaf het water gezien

Hoe het geheel van Duin eruit zien

En het mooiste, de boulevard to be... Hier zie je goed de begane grond die in verbinding staat met het witte (elfenbankjes) gebouw. Samen met een derde gebouw delen we de garage die zich onder de 3 woontorens bevindt.

Omdat er best wel wat mensen wilde weten van mijn reis en benieuwd zijn naar mijn vreselijke decoratie skills, heb ik toch maar besloten om een volg topic te maken. In het ergste geval heb ik zelf iets leuks om terug te lezen. Maar wie weet zijn er mensen enthousiast over mijn verhaal en blijven jullie met spanning wachten op de volgende update!
De avond schets vanaf het water/plein gezien.

'till the next one..

Dus zelfs achter het gebouw is het mooi

Daarover later meer