Meubels kopen lockdown

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Meubels kopen lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 17:15

Hallo!

Net na de lockdown (als de lockdown daadwerkelijk niet wordt verlengd) ga ik verhuizen naar mijn eerste eigen plekje.
De ruimte is ongemeubileerd en dat betekent dus dat ik alles zelf mag halen. Ontzettend leuk!

Maar nu loop ik tegen het volgende aan, ik vind het lastig om bijvoorbeeld een eetkamertafel, stoelen en een bed te kopen zonder dat ik het gezien/geprobeerd heb. Past die tafel ietwat bij mijn tweedehands tv-meubel? Hoe is de kwaliteit van het bed? Zit die stoel lekker of voelt het alsof je op een blok beton zit?

Ik zie diverse leuke dingen online, maar vindt wel/niet bestellen lastig.
Zijn er meer die dit ervaren en hebben jullie tips? In ieder geval staat nu op de planning om mijn bed bij mijn ouders mee te nemen als tussenoplossing. Maar dat kan niet bij alle meubelen ;)

Groet,
Kook

Autumnn

Re: Meubels kopen lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:43

Geen idee of het bij je in de buurt is maar dit vond ik echt geniaal bedacht:

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:51

Ik zou inderdaad eerst als tussenoplossing wat spulletjes lenen, en dan na de lockdown op je gemak gaan shoppen voor je echte inrichting.
Als de kamers nog niet te vol staan is het ook makkelijker om te schilderen enzo.
In de tussentijd zou ik eens een moodboard maken, dat helpt mij altijd bij het bepalen van de stijl en het uizoeken van meubels enzo.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:03

Wij zijn in de eerste lockdown verhuisd en hebben eigenlijk al onze nieuwe meubels online gekocht. Bank, eettafel, bed, bureaus, etc. (Gelukkig konden we ook nog veel dingen meenemen uit onze vorige woning.)

Ik moet bekennen: de meubels die we in die periode hebben gekocht zijn misschien wel beter dan de meubels die we daarvoor gewoon in de winkel hebben uitgezocht :')
Wat voor mij goed werkte was een Pinterest-bord maken van de meubels waarin je geïnteresseerd bent. Daarop kun je een beetje zien of er een match is.
Daarnaast is Floorplanner ook handig, daarop kun je goed zien hoe iets in je ruimte past. Let wel op: op een plattegrond lijkt het vaak ruimer dan in werkelijkheid is. Zorg dus dat je op Floorlplanner eerder te veel dan te weinig ruimte overhoudt.

En, wat 8nnemiek ook al zegt: je hoeft niet alles direct te hebben. Zorg dat je de essentials hebt en bewaar de rest voor later, wanneer je weer naar een winkel kunt.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 19:22

Autumnn schreef:
Geen idee of het bij je in de buurt is maar dit vond ik echt geniaal bedacht:

[ [url=m/jKy9DJ.png]Afbeelding[/url] ]

Haha, ideaal!

Moodbord zal ik sowieso maken. Ik heb in ieder geval al het 1 en ander in mijn hoofd. Dankjullie!

@8nnemiek, over het verven, dat het makkelijker is met weinig inrichting, is erg logisch... Maar daar had ik nog geeneens over nagedacht.

@xSwanHeart, wat 'toevallig' dat het bij jullie juist goed uit heeft gepakt! Wellicht toch geen gek idee om wel spul te bestellen. Naar floorplanner ga ik kijken ;)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:42

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb gister de sleutels gekregen van mijn appartementje. Ik vind het heel onhandig dat ik niet naar de winkel kan om te proberen hoe een bank zit of om verf uit te zoeken. Wel online een vloer besteld die hopelijk volgende week wordt geleverd, dan kan ik daarna verhuizen. Tafel heb ik gister via marktplaats gescoord, salontafel via fb-market.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:50

Volgens mij heeft Ikea een augmented reality app waarmee je via de camera van je telefoon kan zien hoe meubels in de ruimte staan. Dat is dan wel alleen voor Ikea meubels. :Y) Wij hebben best veel meubels online gekocht en dat is ook goed te doen! Zorgen dat je alles goed opmeet en anders even wachten met bepaalde aankopen.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:05

Sem_ schreef:
Volgens mij heeft Ikea een augmented reality app waarmee je via de camera van je telefoon kan zien hoe meubels in de ruimte staan. Dat is dan wel alleen voor Ikea meubels. :Y) Wij hebben best veel meubels online gekocht en dat is ook goed te doen! Zorgen dat je alles goed opmeet en anders even wachten met bepaalde aankopen.

Fonq heeft inderdaad ook zo'n app! Best handig :j

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:11

Marktplaats 2de hands! Je kunt gaan kijken proefzitten en alles passend bij elkaar zoeken.

En het scheelt vaak een hoop geld.

In het begin hier alles nieuw gekocht inmiddels 10 jaar later staat er veel van mp in huis en het nieuw is naar de milieustraat gegaan.