Hoelang doe jij met je smartphone?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Independence

Hoelang doe jij met je smartphone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 22:46

Ik heb mijn huidige smartphone bijna 7 jaar, terwijl de telefoons daarvoor veel minder lang meegingen. Ik vroeg me af, hoe lang doet de gemiddelde mens met een smartphone?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:50

Jaar of 2.

Edit: ik ben lomp, onbenullig en koop ze tweedehands

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Hoelang doe jij met je smartphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:51

Ik kies elke 2 jaar een nieuw toestel. Heb vandaag mijn S20 binnen gehad.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:53

4 jaar op dit moment

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:55

Een jaar of 2 denk ik. Maar ze beginnen na een ruim jaar al af te takelen bij mij. Ik mishandel ze wat betreft gebruik, veel apps, veel foto's, viezigheid door de paarden, hij stuitert regelmatig uit mijn handen.. Gelukkig pas 1 keer in mijn hele smartphone leven schermschade gehad :o Huidige is een 2 maanden oude S20+ en daarmee hoop ik toch wat langer te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:58

Een jaar of twee geleden heb ik deze tweedehands (refurbished) gekocht. Eigenlijk alleen omdat de oude niet meer geüpdatet kon worden en ik daardoor veel apps niet of nauwelijks meer kon gebruiken, dat werd echt onhandig. De vorige heb ik een jaar of vijf (?) gebruikt en was ook al refurbished bij aankoop. Verwacht bij deze ongeveer hetzelfde.
De materialen waar telefoons van worden gemaakt zijn zo schaars, en productie ook niet bepaald prettig voor mens en milieu dus ik probeer ze zoveel mogelijk “op” te gebruiken.

Ik heb er wel een sterk hoesje en goede screenprotector op want hij valt nogal eens :o

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:00

Ghostattack schreef:
Een jaar of 2 denk ik. Maar ze beginnen na een ruim jaar al af te takelen bij mij. Ik mishandel ze wat betreft gebruik, veel apps, veel foto's, viezigheid door de paarden, hij stuitert regelmatig uit mijn handen.. Gelukkig pas 1 keer in mijn hele smartphone leven schermschade gehad :o Huidige is een 2 maanden oude S20+ en daarmee hoop ik toch wat langer te doen.

Idem.
Wegens intensief (met name software matig) gebruik, wordt het na 1-1,5 jr wel rap minder. Vooral de accu.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:02

Op mijn Note 4 na, die ik kapot heb laten vallen, doe ik met mijn telefoons ca 4 jaar.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:05

Meestal wel een jaar of 5. De afgelopen mobiel 4 jaar omdat ik de vorige iPhone goedkoop over kon nemen van m’n broer die altijd het nieuwste koopt, wat dan weer mazzel voor mij is O:)
Ik geef niet om nieuw, maar wel om dat het goed werkt, en dan is iets nieuwers soms toch wel weer fijn.
Laatst bijgewerkt door Mischa op 30-12-20 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:06

Mijn iphone SE is van begin 2016. Ik hoop dat ie nog zeker een paar jaar mee kan, daarna ben ik bang dat de bankier apps niet meer werken. Dus dan zit ik op 6 tot 7 jaar.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:07

Smartphones worden gemaakt voor een leven van 2 jaar. Dit doen ze zodat we toch allemaal massaal nieuwe blijven kopen.
7 jaar met een telefoon is voor mij echt hell never no haalbaar.
2 jaar is al kielekiele. Meestal wordt ie bij 1,5 jaar te sloom voor mij en degradeer ik hem tot werktelefoon.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:07

1,5 jaar ish als het niet minder is. Ik heb een zieke telefoonverslaving dus die batterij is na een jaar helemaal op :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:08

Ik heb 8 jaar met mijn gsm gedaan en had die nu nog gebruikt, als ik niet voor het werk een smartphone moest hebben. De eerste heb ik nog geen jaar gehad, was een ellende ding. Nu nog steeds niet echt een top telefoon, maar deze gaat - afkloppen - nu bijna een jaar mee. Mis m'n gsm nog steeds: een keer in de maand opladen tegenover om de dag en soms elke dag met die smartphone.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:08

Mijn iPhone SE gebruik ik nu 4 jaar. Heeft na 2 jaar binnen de garantie een nieuwe batterij gekregen, wat zijn redding is geweest. Zolang hij geen kuren krijgt blijf ik hem gebruiken :D

Daarvoor deed ik altijd 2 jaar met mijn mobiele telefoon (veelal Sony), daarna waren ze op.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:09

Hier meestal 2 jaar. Niet omdat de telefoon dan slecht is, maar omdat ik dan gewoon een nieuwe wil :o

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:12

Ik nam normaal iedere 2 jaar een nieuwe (met nieuw abbo). Deze wil ik eigenlijk wel houden. Werkt nog meer dan prima en vind het nu zonde om weer een smak geld te moeten bijleggen of om hoge maandkosten te maken.

Andere telefoons waren na 2 jaar wel ver op of versleten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:13

Wow, zo lang! Ik heb de vorige 2 na minder dan 4 jaar moeten vervangen, omdat het systeem niet meer ondersteund werd -O- Ze deden het allebei grotendeels nog, maar ik kon er gewoon niks meer mee.

(Wanneer deze eindigt weet ik trouwens ook niet: voorlopig gaat het goed maar als het warm is houdt de microfoon ermee op. Als 'ie het tot de zomer haalt is 'ie precies 4 geworden.)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:14

Een jaar of 3-4. Ben bang dat mijn huidige niet verder gaat komen dan 3. Vraag me niet waarom maar ik laat deze telefoon vaak meerdere keren per week vallen en daar doen iPhones over het algemeen niet zo goed op :=

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:20

Ik ben van de S5 naar de S10+ gegaan dus dat zal zo'n 5 jaar geweest zijn. De jaren daarvoor was het om de 2 jaar wisselen van telefoon maar de vooruitgang is tegenwoordig zo marginaal dat ik het nut er niet meer van in zie, helemaal als je voor de flagships gaat.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:45

De huidige houdt het toch ook al bijna 4 jaar vol.
Inclusief propvol apps, foto's en rommel. Zeer intensief gebruik, een keer een duik in de zee, een paar keer oververhit geweest in de auto en het systematisch weigeren de software up te daten tot er iets niet meer op de oude wil draaien.
Het is een half mirakel dat hij nog leeft :+ .

Ik vind het best een fijne phone en houd m'n telefoons altijd tot ze letterlijk dood zijn.

Deze begint wel te sputteren. Blèrt elke dag dat er te weinig opslagruimte is. Batterij begint flink wispelturig te doen (leeglopen terwijl hij in de lader zit, grapjas :') ). Of zet zich ineens op roaming in een dorp 10km verder.
Maaaaar, zolang ik geen zwart scherm heb gaat hij door.
Sla wel minutieus alles op op de sim kaart. Ik voel het zwarte scherm om de hoek loeren :+ .

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:51

Twee jaar, dan zoek ik een nieuwe uit. Ik verkoop ze wel altijd dus ze kunnen langer mee. Ik gebruik de telefoon erg intensief, thuis en op het werk. Ik gebruik nog maar minimaal een computer/laptop omdat de telefoons van tegenwoordig zo geavanceerd zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 00:00

Ik pak steeds een abonnement van 2 jaar met toestel. Zodra het abonnement is afgelopen bestel ik een nieuwe en gaat de oude naar mijn moeder die de telefoon vervolgens weer 2 jaar gebruikt!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 00:03

Die van mij is nu 3,5 jaar en blijft totdat hij het niet meer (goed) doet..

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 00:16

Eerste 3 jaar, toen een nieuwe gekocht omdat m'n moeder mijne wilde. Die heeft er ook nog 3 jaar mee gedaan. Werkt nog, maar apps updaten kan niet meer.
De telefoon erna heb ik 5 jaar mee gedaan, doet het nu ook nog. Alleen updaten van apps is lastig. Werkte steeds trager, zo kon je de gps niet meer voor routebeschrijving gebruiken. Omdat ik m'n telefoon gebruik als tablet/laptop en telefoon maar een nieuwe gekocht.
Die doet het nu al weer 2 jaar en echt nog heel snel.

Dus eerste 6 jaar
2de 5 jaar
Huidige nu 2 jaar, komen er nog veel bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 00:29

2/3 jaar