Dochtertje jarig in Lockdown. Verjaardag zonder feest, help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Dochtertje jarig in Lockdown. Verjaardag zonder feest, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 00:30

Hoi iedereen,

Mijn jongste dochtertje Rosaline wordt 8 januari 11 jaar oud. Dus echt midden in de lockdown. Normaal doen we altijd wat leuks voor der verjaardag, en natuurlijk een heel feest voor de familie. Maar dat zit er nu natuurlijk niet in. -O-

Hebben jullie nog geniale ideeën wat we kunnen doen zodat ze zich toch echt jarig voelt?
Zijn er toch nog dingen open/ te regelen waar ik niet aan gedacht hebt?

Alvast hartstikke bedankt! Het is zo'n heerlijk kind, die verdient zich jarig te voelen...

Afbeelding

Amado7

Re: Dochtertje jarig in Lockdown. Verjaardag zonder feest, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 00:32

Drive through ! :D

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 00:34

Drive inn verjaardag waarbij mensen komen langsrijden, eten bestellen (of juist naar de mc drive), kinderfeestje mag misschien wel? Familie vragen of ze filmpjes willen maken..

Hopelijk kunnen jullie er toch een mooie dag van maken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 00:35

Ladingen ballonnen en slingers ophangen, muziek aan en zingen als ze beneden komt, taart voor je ontbijt, veel cadeautjes (allemaal losse dingetjes inpakken en daar een speurtocht mee maken door het huis), kiezen wat ze wil voor het avondeten, de hele dag mogen kiezen wat ze wil doen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 00:36

Een collega van mij is met haar dochtertje gewoon naar de familie toe gegaan. Dus langs hun huis, om een taartje te brengen. Cadeautje op te halen en dat alles veilig met de voordeur er tussen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 00:40

Toen mijn dochter jarig was in de eerste lockdown heb ik iedereen gevraagd om kaarten te sturen en samen met haar een mooie taart gemaakt. Ze was echt heel jarig - wel al wat ouder dan jouw dochter, ze werd 17, maar toch :)
Afbeelding

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 00:41

Een kinderfeestje met een speurtocht in het bos?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 00:46

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 00:55

Maar de ouders brengen dan de kinderen.Het idee van Vjestagirl is wel heel leuk en makkelijk om te doen.En dan ook een stoel versieren.Soort van troon maken en feesthoed.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 00:57

Hier waren beide kinderen jarig tijdens de eerste lockdown.

Toen heb ik vrienden en familie gevraagd om een filmpje op te nemen met een lieve/leuke/gekke verjaardags boodschap. Dit vonden de kinderen echt geweldig leuk toen we het op de tv af hebben gespeeld tijdens hun verjaardag :D .
Verder kregen ze best veel kaarten, hadden we zelf confetti kanonnen laten klappen in de woonkamer en mochten ze nog net wat meer dan normaal als ze jarig zijn :)) .

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 01:01

Mijn dochter is vandaag 9 geworden en we hebben een aantal kinderen uit haar klas uitgenodigd voor een speurtocht in het bos met aansluitend broodjes, popcorn en marshmallows bakken boven een vuurtje. Ze kreeg allemaal cadeaus waar ze heel blij mee was en die gewoon bij de Welkoop of supermarkt te koop waren (en een aantal 2e hands van de kinderen zelf) en voelde zich echt heel erg jarig. Een aantal kinderen carpoolden met elkaar en de ouders zijn hooguit 3 passen het erf op geweest.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 01:41

Een lekkere meiden tut middag. Nagels lakken, maskertje, make-up doen en haren doen. Aansluitend films kijken net veel snacks en s avonds iets eten wat zij wil. Eventueel een zoom meeting waar alle familie en vriendjes in zitten zodat ze er toch een beetje zijn.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 01:47

Onze dochter werd zondag 8.
Een leeftijd waarop de werking en het belang van de strenge lockdown prima zijn uit te leggen. Dat hebben we dan ook gedaan :)

Het kinderfeestje is uitgesteld, maar we hebben het met ons gezin gevierd. Knus en gezellig. De jarige was de hele dag de baas. De cadeautjes werden bezorgd en de felicitaties kwamen per beeldscherm.

Ik vond het natuurlijk jammer voor haar, maar het is ook weer geen drama. Ze heeft er helemaal niets mee geleden. Ze heeft er eerder iets van geleerd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 01:54

Magrathea schreef:

Lekker Corona verspreiden!

Misschien een zoom meeting met al haar vriendinnen? Kaartjes opsturen, iedereen cadeautjes laten brengen?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 01:56

Sorry wat, aan de eekhoorntjes? :+ Volgens mij staat het intussen redelijk vast dat jonge kinderen OK samen kunnen zijn... helemaal als je buiten bent.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 01:57

Boras schreef:
Onze dochter werd zondag 8.
Een leeftijd waarop de werking en het belang van de strenge lockdown prima zijn uit te leggen. Dat hebben we dan ook gedaan :)

Het kinderfeestje is uitgesteld, maar we hebben het met ons gezin gevierd. Knus en gezellig. De jarige was de hele dag de baas. De cadeautjes werden bezorgd en de felicitaties kwamen per beeldscherm.

Ik vond het natuurlijk jammer voor haar, maar het is ook weer geen drama. Ze heeft er helemaal niets mee geleden. Ze heeft er eerder iets van geleerd.

Ik denk dat dit idd de beste en mooiste oplossing is :j

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 02:14

MarlindeRooz schreef:
Magrathea schreef:

Lekker Corona verspreiden!

Grapjas. In mijn geval zijn het ook nog eens kinderen met ouders in essentiële beroepen die ook tijdens de lockdown met elkaar opgevangen worden. Die delen sowieso alles. En wij zitten in een hutje op de hei waar we ook niemand kunnen besmetten als dat van toepassing zou zijn. Kinderen mogen nog gewoon met elkaar spelen, daarmee volg je dus nog gewoon de regels.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 08:04

Onze jongste hebben we iedereen bij het raam langs laten komen met cadeautje en voor taart. Opa oma en oom zijn komen eten. Hij werd 2 dus voor hem meer dan genoeg prikkels.

De middelste werd 12, daar hebben we een surprise party voor gehouden. Hij dacht dat we het een week latee zouden vieren, maar we hadden stiekem iedereen taart gebracht aan huis en cadeautje mee terug genomen, die hebben we met z'n allen in een video call gegooid en op de tv aangesloten. Wederom opa oma en oom aanwezig om te komen eten, plus zijn 3 vriendjes die op zijn slaapfeestje mochten blijven. Toen hij binnen kwam zag hij zijn cadeautjes en taart dus uitgestald op tafel, de kamer versierd en alle gasten op de tv. Hij was ontzettend verrast en het was allemaal binnen de regels (3 gasten en kinderen onder de 13, waren tevens klasgenoten dus ook al dagelijks met elkaar en opa&oma passen altijd al op de kinderen dus ook niets nieuws. Zijn overigens wel nog begin vijftig en geen risicogroep).

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 09:09

Bij onze oudste dochter die in mei 4 werd vond ik het wel een ding,die was zo bezig met jarig zijn en 4 worden...toen heb ik familie en vrienden gevraagd om kaarten te sturen. Dat werden vervolgens een heeeeleboel kaarten en cadeautjes en alleen visite van opa en oma. Hele dag gedaan over de stapel cadeautjes uitpakken, de reacties gefilmd en doorgestuurd. Dat was eigenlijk ook wel heel leuk en zij heeft genoten de hele dag.

Gisteren is onze jongste 2 geworden. We zijn sowieso al aan het logeren bij opa en oma om niet onnodig te reizen (wij negatief getest en komen nergens en mijn ouders hebben recent Corona gehad dus kon ook redelijk safe) dus hier alles versierd en cadeautjes van ons en opa en oma. Oom kwam op visite, tante zit in quarantaine dus die had cadeau laten bezorgen en hebben we gebeld via FaceTime.
Omdat zij het jarig zijn toch nog niet doorheeft had ik niemand verder aangeschreven maar is er door zoveel mensen toch aan gedacht en wederom kaarten en cadeaus opgestuurd dat zij straks bij thuiskomst gewoon nog een tweede feestje kan vieren, zo lief <3

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:05

Magrathea schreef:
Sorry wat, aan de eekhoorntjes? :+ Volgens mij staat het intussen redelijk vast dat jonge kinderen OK samen kunnen zijn... helemaal als je buiten bent.

Maar dat doet niks af aan het advies om zoveel mogelijk thuis te blijven.
Wij krijgen trouwens steeds meer meldingen van besmette kinderen dus zo onschuldig is het allemaal niet.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:42

Ik zou het ook houden bij feestje met het gezin in huis. Via Skype, Zoom oid familie en vrienden laten inbellen en feestje vieren, kaartjes en filmpjes laten sturen is ook leuk.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:47

Iedereen kaartjes laten sturen, slaapkamer en/of woonkamer versieren met ballonnen en slingers, Kidibul drinken uit mooie glazen en taart eten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:48

Calice schreef:
Hier waren beide kinderen jarig tijdens de eerste lockdown.

Toen heb ik vrienden en familie gevraagd om een filmpje op te nemen met een lieve/leuke/gekke verjaardags boodschap. Dit vonden de kinderen echt geweldig leuk toen we het op de tv af hebben gespeeld tijdens hun verjaardag :D .
Verder kregen ze best veel kaarten, hadden we zelf confetti kanonnen laten klappen in de woonkamer en mochten ze nog net wat meer dan normaal als ze jarig zijn :)) .

Dit inderdaad, filmpje op laten nemen of eventueel een drive through verjaardag.
Voor onze dochter hadden we ook net wat meer cadeautjes dan normaal.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 20:55

Hartstikke bedankt voor alle goede ideeën!!

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:00

Kan je fantastische paard ingezet worden om met een versierde koets een rondje door jullie woonplaats te maken? Langs familie en vrienden van school, waarbij ze een taartje mag brengen en dan de cadeautjes krijgt. Of bijvoorbeeld door de McDrive.

Wat natuurlijk ook met de auto kan mocht jullie paard te ver weg staan of niet verplaatst kunnen worden.

Of misschien in de omgeving van stal een vaste route rijden met een versierde koets waarbij op bepaalde punten familie staat met een cadeau en:of iets lekkers.