I pad of toch een degelijke laptop?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

I pad of toch een degelijke laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 17:39

de laptop is te oud...en we gaan op zoek naar een nieuwe maar is dan een tablet of laptop gemakkelijker?

zelf ben ik geen digitale hoogvlieger, mijn man is ook niet zo maar voor we echt crashen is het tijd om onze wereld te vergroten!( Dino kan het niet meer aan en staat op het punt om uit te sterven).

Ik zoek een apparaat wat tegen een stootje kan want er zijn ook kinderen in huis 4 en 6....die hem nu dus hard nodig hebben voor thuis onderwijs.de ene voor een simpele zoom voorlees sessie met de klas ,maar de andere met serieuze programma's voor extra begeleiding.

mijn man verkiest een laptop ik zelf heb liever een tablet...

*Allen vinden we het fijn om een ipad vast te houden ipv een grote laptop
*de kinderen willen er spelletjes op kunnen doen,
zelf vind ik grafische dingen erg leuk om te doen maar is hobby , maar kan wel groeien tot iets voor het bedrijf dus de potentie moet er ook inzitten
*manlief moet er ook op kunnen werken en boekhouden( dat is echt een voorwaarde)

Voor de tablet viel vooral mijn oog op de i pad pro met zo een magisch toetsenbord, heeft bokt hier ervaring mee en hoe bevalt jullie dat en wat zijn de minpunten?

Zou de i pad air ook iets kunnen zijn voor ons?
Het gaat niet om het nieuwste snufje maar meer om praktische gebruiksvriendelijkheid.
zijn er nog andere gebruiksvriendelijke merken?

We horen graag jullie advies!
Laatst bijgewerkt door kwita op 27-12-20 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 17:41

Als het om gebruiksvriendelijkheid gaat en thuiswerk, dan zou ik toch eerder voor een laptop kiezen.
Dat typt vaak toch makkelijker en sneller. Ook kunnen ze vaak meer geheugen en data aan.

Edit: Post nr. 100.000! *\o/*

Tiggs

Re: I pad of toch een degelijke laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 17:42

Waarom niet beide? Voor de prijs van een i pad pro met toetsenbord kun je volgens mij prima een laptop en een wat simpelere tablet aanschaffen.

Voor werken en boekhouden is een tablet mi niet toereikend.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 17:51

Ik zou ook niet voor een ipad alleen gaan.

Een tablet/ipad is ideaal voor op de bank. Spelletje doen en filmpje/serie kijken en wat op internet opzoeken. Hier en samsung tablet en de kids vinden het prachtig. Zoommeeting moet ook vast kunnen.

Boekhouden, grafische dingen, wcht typen. Dan wil ik toch een laptop.

Succes met de keuze. Wat voor hebben jullie nu? Weet wel dat een ipad / imac (de laptop van apple) een ander besturingssysteem hebben dan san een laptop met windows of andere tablets. Dus ik zou of alles van het ene doen, of alles van het andere.

Wij hebben dus een samsung tablet. Dat is van goeie kwaliteit. Ipad spreekt voor zich. Is ook goed. Alle andere merken bevallen me niet. (Maar is alweer even geleden, kan veranderd zijn).

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:04

kwita schreef:
de laptop is te oud...en we gaan op zoek naar een nieuwe maar is dan een tablet of laptop gemakkelijker?

zelf ben ik geen digitale hoogvlieger, mijn man is ook niet zo maar voor we echt crashen is het tijd om onze wereld te vergroten!( Dino kan het niet meer aan en staat op het punt om uit te sterven).

Ik zoek een apparaat wat tegen een stootje kan want er zijn ook kinderen in huis 4 en 6....die hem nu dus hard nodig hebben voor thuis onderwijs.de ene voor een simpele zoom voorlees sessie met de klas ,maar de andere met serieuze programma's voor extra begeleiding.

mijn man verkiest een laptop ik zelf heb liever een tablet...

*Allen vinden we het fijn om een ipad vast te houden ipv een grote laptop
*de kinderen willen er spelletjes op kunnen doen,
zelf vind ik grafische dingen erg leuk om te doen maar is hobby , maar kan wel groeien tot iets voor het bedrijf dus de potentie moet er ook inzitten
*manlief moet er ook op kunnen werken en boekhouden( dat is echt een voorwaarde)

Voor de tablet viel vooral mijn oog op de i pad pro met zo een magisch toetsenbord, heeft bokt hier ervaring mee en hoe bevalt jullie dat en wat zijn de minpunten?

Zou de i pad air ook iets kunnen zijn voor ons?
Het gaat niet om het nieuwste snufje maar meer om praktische gebruiksvriendelijkheid.
zijn er nog andere gebruiksvriendelijke merken?

We horen graag jullie advies!

Ik heb een Ipad pro met een apple toetsenbord. Als je de functietoetsen vaak gebruikt dan mis je die wel.

Maar ik heb ook een Macbook Pro 13 inch en die is qua prijs voordeliger dan die ipad pro met toetsenbord. Dus dat zou mijn keuze zijn.

evita2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:06

Hier nog iemand die niet zoveel ervan afweet... Maar ik zie steeds vaker een Chrome ook voorbij komen in reclames. Volgens mij is dat een soort laptop en tablet in 1. Misschien is dat iets? Hopelijk is er iemand die hier wat meer over kan vertellen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:15

Een tablet is hartstikke leuk, maar serieus werk toch echt op een laptop, ik heb zelf een "tweedehands" laptop(oke, ook de tablet en telefoon zijn 2ehands..) maar met een beetje een degelijke laptop heb je veel meer mogelijkheden, ook om eens een nieuwe kaart er in te zetten, een nieuw toetsenbord etc.
Ik heb een "afgeschreven" bedrijfslaptop, gewoon van een bedrijf, dus met garantie en dat soort grappen wel, voor zo'n 350 euro. Van mijn vorige laptop die vooral "van buiten" overleden was had ik nog een SSD kaart, die koste nieuw ook nog niet enorm veel, dan zou je voor ca. 400 euro een "nieuwe" laptop hebben.
Met tweedehands tablet merk ik veeeeel sneller dat ze verouderen, dus dat de programma's er te zwaar voor zijn, noodgedwongen heb ik dus al geen facebook en nog wat van dat soort "grote" programma's op mn tablet omdat deze dat gewoon niet trekt, en dan kan je niet bedenken om ze nog eens uit te breiden oid.

Ik heb een nerd-broertje die dingen uit elkaar kan halen en kan repareren, dus 1 van de harde eisen is dat er makkelijk aan gesleuteld kan worden, en dat is wat er met tablets lastig is.

Daarnaast kan je zeker een chromebook/tablet aanschaffen, dat is zoals gezegd harstikke leuk met spelletjes, maar zeker op een tablet wil je niet je boekhouding oid. willen doen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:38

Denk dat je het beste allebei kan doen, vooral als het hele gezin er iets mee wil doen. Kan de één spelletjes doen op de tablet, kan de ander de boekhouding doen op de laptop. Een goede Windows laptop heb je al voor €600 euro en dan kun je voor het geld van 1 iPad Pro ook nog een goedkopere tablet erbij doen. (Al is een iPad Pro wel zalig <3 )

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:49

Een goede laptop nemen, al dan niet met touchscreen. Lenovo is goed.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:49

frankiej schreef:
Een goede laptop nemen, al dan niet met touchscreen. Lenovo is goed.

Hier ook altijd Lenovo of Dell.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 19:42

Ik zou ook absoluut voor een laptop gaan. Een tablet is leuk maar in mijn ogen toch veel meer beperkend dan een laptop. Toetsenbord wat je ervoor kunt krijgen is veel te klein om fijn op te typen en vaak gaan veel functies toch niet helemaal lekker (excel bijvoorbeeld is een redelijk drama).
Daarnaast heeft een laptop meestal meer geheugen en zijn ze tegenwoordig ook echt gewoon heel goed.
Ik heb zelf afgelopen zomer een nieuwe laptop aangeschaft, de Acer Aspire 5. Hele degelijke laptop, veel snelheid, veel geheugen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 19:51

Ik zou beiden doen, en dan eens kijken naar een refurbished. Ik heb bij iused een MacBook gekocht, superfijn ding, en ze hebben ook iPads te koop. Dan heb je er 2 voor de prijs van 1 nieuwe.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:43

Ik zou voor een gewone iPad gaan en een laptop.

Op de iPad werken is gewoon niet prettig, ook al is het een pro-versie, het scherm blijft klein en ook met los toetsenbord behelpen.
Ik heb beide en moet er niet aan denken om op de iPad te werken of boekhouden. Laptop voor het serieuze werk, iPad voor op de bank.

Ik denk dat je voor de prijs van een iPad pro plus toetsenbord ook een normal iPad en knappe (Windows) laptop kan kopen.

Daarnaast, jouw kinderen worden ouder en hebben straks waarschijnlijk allebei devices voor school nodig. Dan is een tweede erbij wel zo handig.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:52

Wat is jullie budget?
De ipad pro is heerlijk, maar kost ook aardig wat en heeft toch wat beperkingen ten opzichte van een laptop.
Ik zou er eens over nadenken om een macbook air met de M1 chip te nemen (die zijn echt razendsnel, helemaal toekomstproof en prima voor grafisch werk, in het apple topic staan wat ervaringen) en daarnaast een tweedehands of ouder model ipad.
Werkt allemaal heel fijn samen, en het is toch wel erg fijn als jullie tegelijk kunnen werken en de een niet hoeft te wachten totdat de ander klaar is met de ipad/laptop.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:26

evita2 schreef:
Hier nog iemand die niet zoveel ervan afweet... Maar ik zie steeds vaker een Chrome ook voorbij komen in reclames. Volgens mij is dat een soort laptop en tablet in 1. Misschien is dat iets? Hopelijk is er iemand die hier wat meer over kan vertellen.

Bij chrom heb je volgens mij geen mogelijkheid om dingen lokaal te installeren of op te slaan. Alles werkt met apps en opslag in de cloud.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 23:24

Esther_ schreef:
evita2 schreef:

Bij chrom heb je volgens mij geen mogelijkheid om dingen lokaal te installeren of op te slaan. Alles werkt met apps en opslag in de cloud.

Klopt, als ts wil gaan creatieven is een Chromebook niet de juiste keus.

Tip, op coolblue kan je aangeven wat je wil doen en daar rollen dan de juiste laptops uit.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-20 10:18

Lieve mede bokkers wat fijn dat jullie meehelpen denken, want even om advies in een winkel is lastig op het moment. Een budget hadden we nog niet echt bepaald, daar gaan we ons vandaag eens op richten. Maar ik denk dat het een refurbished i pad word en een goede laptop. want op kwaliteit en gebruiksgemak moet je niet willen bezuinigen omdat het steeds terug komt en ook belangrijk is.
De tip om beiden te nemen eerst dacht ik van niet maar idd met een gezin is het handig van wel, zeker als de een bezig is en er een klant reserveert. Dan is het wel handig dat je niet op dat moment ook moet op een en het zelfde apparaat!
we gaan eens rustig vergelijken, alle verdere tips, adviezen zijn welkom!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 10:55

Ik gebruik mn tablet om series te kijken in bed, wat spelletjes en mee op vakantie.
Laptop gebruik ik voor werk (heb een werklaptop en een privelaptop) en wat grotere dingen zoals een vakantie zoeken of voor nu sollicitaties.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:17

Goede keus om voor beide te gaan :j

Ik zou eens wat informatie en ervaringen opzoeken over de Macbook Air met de M1 chip. Die is behoorlijk betaalbaar (zeker voor een mac) en écht heel goed voor grafisch werk.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:58

kwita schreef:
Lieve mede bokkers wat fijn dat jullie meehelpen denken, want even om advies in een winkel is lastig op het moment. Een budget hadden we nog niet echt bepaald, daar gaan we ons vandaag eens op richten. Maar ik denk dat het een refurbished i pad word en een goede laptop. want op kwaliteit en gebruiksgemak moet je niet willen bezuinigen omdat het steeds terug komt en ook belangrijk is.
De tip om beiden te nemen eerst dacht ik van niet maar idd met een gezin is het handig van wel, zeker als de een bezig is en er een klant reserveert. Dan is het wel handig dat je niet op dat moment ook moet op een en het zelfde apparaat!
we gaan eens rustig vergelijken, alle verdere tips, adviezen zijn welkom!

Bedenk ook dat niet alle programma's en software van school/begeleiding op een tablet draaien. Een laptop of chromebook en een tablet zijn dan beide erg handig hoor.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:30

Hier een iPad pro 12.9". Heerlijk apparaat. In principe zou hij volledig mijn laptop kunnen vervangen. Maar ik gebruik photoshop veel en die is echt te beperkt op de iPad. En op schoot is een iPad met toetsenbord minder stabiel dan een laptop.