Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rebel_Jits

Berichten: 5632
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:59

Vandaag is m'n schoonbroer langsgekomen voor gourmet.
Morgen en overmorgen moet ik werken :7 Ideaal om overal onder uit te komen, hihi.

Femke_Tweety

Berichten: 12014
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 23:22

Svadilfari1 schreef:
Nergens, niet naar familie met kerst.
Al maanden niet. Ik reis ook niet met het OV
Ik houd de bubbel klein. Zelf een lage weerstand.
Zie maar 1 vriendin buiten stal

Dit jaar kerst met de dieren. En wandeling met stalgenootje.

En hopelijk in het nieuwe jaar ergens zie ik mijn familie en andere vrienden weer



Vergelijkbaar.

Ik had wel een uitnodiging staan voor 1e en 2e kerstdag. In eerste instantie ook aangenomen.
Maar ik ben wat snotterig en zelf behoorlijk risicogroeper.

Ik vind het met de huidige stand van corona dan ook wijzer om thuis te blijven.


Het is maar even zo. Tis wat eenzaam, een kerst alleen.

Maar ik ben veel te blij dat ik nog jaren heb. Vorig jaar was het beeld even dat ik nog maar kort te leven zou hebben. Gelukkig bleek díé diagnose niet correct, en kan ik gewoon door.
Maar ik weet sinds die tijd heel bewust dat ik graag nog langer hier op aarde rond loop.

En als dat betekent dat ik nu nog een aantal maanden heel voorzichtig (en ja, ook wel eenzaam want ik ben eigenlijk heel graag onder de mensen...) moet zijn, om dan straks -hopelijk ingeënt- nog jaren door te kunnen, dan is dat maar even zo nu.
Die paar maanden voorzichtig nú zijn het me waard als dat in principe betekent dat ik nog jaren door zou kunnen.


Ik, van mij uit bezien, heb ook wat moeite met mensen die níét serieus met dit geheel omgaan.
Maar goed, mijn beeld is natuurlijk wel echt iets anders gekleurd dan die van de meeste mensen.


Voor de mensen die deze dagen in de zorg werken, of de hulpverlening inclusie politie, brandweer:
Dank jullie wel.
En dat meen ik.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 24-12-20 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Berichten: 12014
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 23:24

Earth schreef:
Divers schreef:
Wij hebben 3 maanden in 24/7 lockdown gezeten waarbij je alleen met government permission je huis uit mocht. Daarnaast altijd mondkapje op, ook buiten, en 2 meter afstand

Alles is heel lang dicht geweest, nu gaat ‘t langzaam weer open. Dus wij hebben ‘t ergste gehad ;)

En dan loopt men hier te mauwen over 5 weken zoveel mogelijk thuis blijven. :') Wel fijn hoor!



Ik volg een vlogger uit AUE, dus ik krijg grappig genoeg wel eea mee daarvandaan :D

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 00:01

Samen thuis, manlief heeft zich vandaag laten testen want hij heeft keel en hoofdpijn dus geen visite.
Ga André Hazes maar draaien, eenzame kerst :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 17:34

Chanicha hopelijk valt het mee.

Hier gister besloten om te draaien. Mijn vader is nu hier. Mijn kamer is groter en ik ben wat secuurder. Zijn opmerking laten we nu afspreken dat we geen covid hebben en afstand laten wat het is. :oo -O- nope ik ga ervan uit dat je geen klachten hebt en geen risico contact eigenlijk. En we houden afstand en strikte regels.

We gaan zo gourmetten en hij heeft zijn eigen eilandje. Mijn plaat is groot en bestaat uit compartimenten. Hij krijg een stuk. Dan twee lege vakken en dan wij. En zijn eigen bakjes, olie, peper en zout. Die laatste drie gaan daarna de prullenbak in. Misschien te voorzichtig maar we vergeven onszelf niet als het mis gaat. Twee risicomensen bijelkasr en een derde gezonde.

Anoniem

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 17:39

Hier was eigenlijk het plan om naar mijn moeder te gaan. Mijn zusje woont daar dus ik en mijn schoonbroertje zouden dan 'op bezoek' komen. Helaas is zuslief vd week positief getest dus ik zit in m'n uppie thuis. Vandaag gewerkt, morgen een beetje keutelen in huis denk ik.

Marije_jiplover

Berichten: 25366
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 17:45

Samen knus in onze camperbus op een enorme camping met maar een handvol medekampeerders. Heb nog niemand tegelijkertijd in het toiletgebouw of bij de afwas gezien.

De vraag van vandaag was wel, hoe moet je je tanden poetsen met een mondkapje voor?

:')

Vanmorgen heerlijk op een verlaten strand uitgewaaid, dus tot nog toe gaat alles echt heel corona proof.

Zebrastreep

Berichten: 9831
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 17:55

Ik woon nog thuis. Mijn zusje en haar vriend zijn hier wel. Ik hou afstand en zit tussen het koken door eigenlijk lekker boven. Ik ben al lang niet een paar dagen vrij geweest dus vindt het prima zo.

En lekker de top2000 luisteren kan ik erg van genieten.

Morgen gaan we naar opa en oma. Corona besmetting kunnen we uitsluiten , we hadden bijna in quarantaine gemoeten omdat mijn zusje in contact was geweest met iemand die corona bleek te hebben. Gelukkig bleek het niet zo te zijn *\o/*

Tancreda4

Berichten: 24091
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 18:25

Vandaag heel ochtend op stal, middag rondje gefietst. Lekker alleen, vrije dag.

Morgen eet ik bij m'n ouders met 1 van mijn zussen. We gourmetten buiten. Meer omdat m'n ma de geur niet nog weken in huis heeft maar daardoor wel corona proof haha!

Ik ga liever niet naar mensen toe die tig dagen achtereen mensen binnen hebben ontmoet. Dan bedank liever, wil m'n bubbel klein houden :)

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 19:42

Tancreda4 schreef:
Ik ga liever niet naar mensen toe die tig dagen achtereen mensen binnen hebben ontmoet. Dan bedank liever, wil m'n bubbel klein houden :)

Dit heb ik ook heel erg, wij gaan niet naar mensen die doen aan blokjesvisites over meerdere dagen verspreid. We komen eigenlijk ook alleen nog maar bij mensen die zelf ook erg voorzichtig zijn.

Buiten mijn ouders, mijn schoonouders en mijn tante zijn we al sinds maart nergens meer op visite geweest

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 19:44

thuis op de bank :P

vandaag zouden we op visite bij schoonmoeder, daar waren echter al 2 mensen. Dus rechtsomkeert gegaan :)
Morgen ook niks, zondag komen mijn eigen ouders, wat binnen corona regels past :)

pien_2010

Berichten: 43706
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 19:50

Zonet met 2 Engelse vrienden heerlijk gedineerd bij ons thuis van 13 uur tot 18.45 uur. We hebben gehuckt, heerlijk gegeten en onwijs fijn gehad samen. Ik moest er gewoon van huilen en Polly ook. We hadden het nodig en morgen gaan we weer op alles letten.
Het was het eerste bezoek sinds September voor ons allemaal.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102067
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 19:52

Ik had 1 bokker over de vloer, samen gegourmet.
Morgen ben ik gewoon alleen. Prima, kan ik lekker de hele dag op mijn nieuwe Switch Pokémon spelen.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 19:54

Helaas alsnog zonder broer en zijn gezin. Dus bij ouders en via laptop broer en gezin erbij. Wel heel erg balen, heb neefjes al zo'n tijd niet gezien dat ik me echt verheugd had op vanavond.

En Ja, alweer thuis ivm hond en achterlijke lui die vuurwerk afsteken.

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 20:00

Hier een dag zoals alle andere, alleen dan dit keer met z'n tweetjes (zoon is met zijn vriendin naar de andere kant van het land om daar wel kerst te vieren; wij doen er sowieso niet aan). Er ligt een pizza in de vriezer, maar ik heb niet echt honger. Met een kop thee op de bank het nieuws gekeken en straks de dieren op stal doen. Verder geen bijzonderheden. :D

Cheytjuh

Berichten: 4034
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 20:02

Helaas is bij ons sinds deze week het werk weer cohort, dus vooral werken en de bubbel aan contacten zo klein mogelijk houden. Kerst alleen met eigen huis vieren.

Kom ook zo min mogelijk even op stal helaas, omdat ik toch elke dag corona patienten verpleeg

Verder videobellen en hopen dat mensen deze feestdagen zich toch een beetje in kunnen houden. Want hoe vervelend het ook allemaal is, er met de pet naar gooien gaat niet helpen.

Ik hou nog steeds ontzettend veel van mijn werk in de zorg, maar man wat ben ik moe en op na dit jaar. Tot dusver is de planning dat we in januari gevaccineerd worden, ik kijk er naar uit. Zoveel mensen verloren, zoveel verdriet gezien, dit voelt voor ons team niet als feestdagen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34750
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 20:03

chanicha schreef:
Samen thuis, manlief heeft zich vandaag laten testen want hij heeft keel en hoofdpijn dus geen visite.
Ga André Hazes maar draaien, eenzame kerst :')


Ik ben zelf woensdag positief getest. Wij zitten dus eenzame kerst te vieren hier. Memorabel dat wel. Maar hoop toch echt eenmalig. Als ik niet thuis had gezeten was ik op het werk geweest.

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 20:11

Vorig jaar met kerst hadden we afgesproken dat we kerst 2020 vieren in Londen met mijn schoonmoeder en man. Al in april besloten dat dit vanwege corona waarschijnlijk niet zo,n goed idee was en toen besloten om kerstsavond en 1e kerstdag bij Schoonmams thuis door te brengen.

Tweede kerstdag gaan mijn man en ik weer naar huis en doen we wat we al jaren doen: lekker met zn tweetjes op de bank tvprogrammas terug kijken met lekkere hapjes en (speciaal)bier en s,avonds lekker koken.

Ik ben zo blij dat mijn man en ik samen zijn, moet er niet aan denken om nu alleen te zijn.

Iedereen die het nodig heeft: veel sterkte en een virituele knuffel!

Femke_Tweety

Berichten: 12014
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 20:46

Ik gooide dit net op Faecesbook.

Zegt wel wat denk ik :') :)



Zojuist met mijn kerstsokken aan maar even een dansje gemaakt met Habibi op muziek die door radio2 (top2000) mijn woonkamer in geslingerd wordt.

Kerst 2020 is bijzonder.



(Habibi is mijn hond ;) )

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 21:08

Wij zitten buiten te gourmetten. Prima Corona proof.
Wel een heel groot gourmet stel trouwens.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 21:12

lenaa_tje schreef:
Wij zitten buiten te gourmetten. Prima Corona proof.
Wel een heel groot gourmet stel trouwens.


Niet koud??

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 21:16

Arabesk schreef:
lenaa_tje schreef:
Wij zitten buiten te gourmetten. Prima Corona proof.
Wel een heel groot gourmet stel trouwens.


Niet koud??

Zitten onder de onderkapping, jassen aan, dekentjes om en een vuurschaal op afstand.
Wel fris maar te doen.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 22:51

SusanH schreef:
chanicha schreef:
Samen thuis, manlief heeft zich vandaag laten testen want hij heeft keel en hoofdpijn dus geen visite.
Ga André Hazes maar draaien, eenzame kerst :')


Ik ben zelf woensdag positief getest. Wij zitten dus eenzame kerst te vieren hier. Memorabel dat wel. Maar hoop toch echt eenmalig. Als ik niet thuis had gezeten was ik op het werk geweest.


Ik zei onder het eten dat het 35 jaar geleden is dat we met zijn tweetjes Kerst hebben gevierd!
Man nog niets gehoord maar mijn zwager en hun schoonzoon zijn positief getest, bah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 23:19

Zag vandaag meer mensen buiten zitten met visite ipv binnen. Wel verstandig denk ik.

Vanmorgen naar stal geweest. En smiddags gewandeld. Toen op de bank in slaap gevallen tot een plaatselijk café het kerstdiner kwam bezorgen. Geen visite niks dit jaar. Ga het risico niet nemen. Mijn broer is wel bij mijn ouders, maar die zit meer in dezelfde bubbel.

En tussendoor heb ik kattenkots op staan ruimen. Kat voelt zich weer eens niet zo lekker. Dus die ligt nu sip op schoot :(

musiqolog
Berichten: 3361
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 23:37

Vandaag schoongemaakt, gestudeerd, een wandelingetje gemaakt (spitsuur buiten! Maar geef ze eens ongelijk: mensen mogen niets anders en bovendien was het eindelijk een dagje mooi weer), piano gespeeld, gegeten (gewoon zelf gekookt), gestreken en nog meer gestudeerd. Het enige kerstige wat ik gedaan heb was improviseren op "Santa Claus is coming to town". Prima zo. Wat mij betreft wordt dit de standaardkerst.