Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:00

Corona is te arm om daar te leven.

Pandora2
Berichten: 19881
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:01

sureido schreef:
Corona is te arm om daar te leven.


_O-

Anoniem

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:02

:')

Wij houden ons er niet aan met deze vrienden omdat wij nagenoeg elkaars enige sociale contact zijn.
Met de rest overigens wel braaf.

hwn
Berichten: 4778
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:05

Hier in België nog strenger: als alleenstaande mag je 2 bezoekers hebben, als gezin 1 bezoeker. Aangezien mijn moeder en ik beide alleen zijn, moeten we toch een tikkeltje overtreden: we gaan samen naar het gezin van mijn zus. Zo zijn we met 5 personen. Hopelijk geen boetes, anders wordt het een dure grap (vooral voor mijn zus en haar gezin): hier in België 4000 euro boete als organisator en 750 euro als gast.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33875
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:07

Tiggs schreef:
Voor degenen die geen 1,5 meter afstand houden (tot anderen dan hun huisgenoten), waarom niet?

1. Bij mijn ouders zou het kunnen want 8 persoonstafel en alleen op de bank zelf kunnen we die afstand al houden. Normaal eten we met kerst er wel eens met 10-15 man. En er is ook nog plek voor een extra bank (die staat in de herenkamer) en er zijn stoelen.
2. Ik ga dat niet doen want ik kom daar wekelijks en slaap er soms ook. Was de eerste lockdown vrijgezel en dan wil je soms even een knuffel van je ouders. Hersenschudding + thuisstuderen + lockdown maakt dat je soms als 25-jarige even moet opladen in het bos ipv in de stad met al die prikkels.

Bij mijn vriend zijn oom en tante is ook best ruimte voor afstand en dat gaan we ook proberen. Is ook de familie waar hij het meest komt. Dus we gaan niet zomaar even bij een oom of tante langs die we verder niet zien.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 23-12-20 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Berichten: 23768
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:08

Afbeelding

Ik heb een paar van deze pakken besteld, komen morgen binnen. Zo kunnen we toch met de kleine familie (ouders, broer en schoonzus) lekker gourmetten op 2e kerstdag.

Ik heb gister zo'n pak uitgeprobeerd bij een groothandel want dat is momenteel de beste manier om te kijkenof dit pak echt werkt. En het beviel goed, al kreeg ik wel wat rare gezichten en was het autorijden niet zo heel comfortabel.

Ook voordeel van dit pak zijn de rubber laarzen, zo kan ik op stal ook in de modder mijn werk doen.
Paard moet alleen nog even Biohazard pak proof worden -O- .
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 23-12-20 19:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:10

Ik woon alleen, ga een week naar mijn ouders. Mijn broers + partners komen ook langs. We houden wel goed afstand, zetten meerdere extra tafels neer, looproutes en een verdeling wie naar welk toilet mag haha

Divers

Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:22

Wij hebben 3 maanden in 24/7 lockdown gezeten waarbij je alleen met government permission je huis uit mocht. Daarnaast altijd mondkapje op, ook buiten, en 2 meter afstand

Alles is heel lang dicht geweest, nu gaat ‘t langzaam weer open. Dus wij hebben ‘t ergste gehad ;)

Earth

Berichten: 7952
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:26

Divers schreef:
Wij hebben 3 maanden in 24/7 lockdown gezeten waarbij je alleen met government permission je huis uit mocht. Daarnaast altijd mondkapje op, ook buiten, en 2 meter afstand

Alles is heel lang dicht geweest, nu gaat ‘t langzaam weer open. Dus wij hebben ‘t ergste gehad ;)

En dan loopt men hier te mauwen over 5 weken zoveel mogelijk thuis blijven. :') Wel fijn hoor!

Sherivey
Berichten: 8786
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:33

Divers schreef:
Wij hebben 3 maanden in 24/7 lockdown gezeten waarbij je alleen met government permission je huis uit mocht. Daarnaast altijd mondkapje op, ook buiten, en 2 meter afstand

Alles is heel lang dicht geweest, nu gaat ‘t langzaam weer open. Dus wij hebben ‘t ergste gehad ;)

Hadden ze hier ook moeten doen. Denk dat wij er nog zeker een half jaar zoet mee gaan zijn zo.

pien_2010

Berichten: 43841
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:24

Cowgirl schreef:
[ [url=m/FwmcTd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb een paar van deze pakken besteld, komen morgen binnen. Zo kunnen we toch met de kleine familie (ouders, broer en schoonzus) lekker gourmetten op 2e kerstdag.

Ik heb gister zo'n pak uitgeprobeerd bij een groothandel want dat is momenteel de beste manier om te kijkenof dit pak echt werkt. En het beviel goed, al kreeg ik wel wat rare gezichten en was het autorijden niet zo heel comfortabel.

Ook voordeel van dit pak zijn de rubber laarzen, zo kan ik op stal ook in de modder mijn werk doen.
Paard moet alleen nog even Biohazard pak proof worden -O- .


_O- _O-

Alenthe05

Berichten: 1100
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:27

Dit jaar zijn we beide eens vrij met kerst, werken beide in de zorg.

1e kerstdag naar mijn schoonouders, mijn schoonzusje komt ook, dus met 3 pers extra. Wij gaan morgen wel even bellen of niemand verkouden oid is. Ik heb een OK in januari die ik heel graag door wil laten gaan.. Al vind ik het eigenlijk niet verantwoord, wij moeten wel reisbewegingen maken die eigenlijk onnodig zijn, vind ik.
2e kerstdag lekker thuis met ons 3en.

O/N moet er gewerkt worden, dan zie ik alleen mijn directe collega op de ambu en vele patienten denk ik. Ik hoop dat, als we bij patienten thuis komen, dat er niet meer dan 3 personen extra zijn... Heb mij wel voorgenomen om er dan wat van te zeggen... Wij staan al de hele periode aan zeg maar, geen vakantie gehad, veel extra diensten omdat er extra ambulances ingezet moeten worden om covid patienten over te plaatsen. Onze rek begint er nu wel uit te gaan, er worden ook steeds meer collega's ziek, covid helaas... ondanks alle voorzorgsmaatregelen...

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:31

Magrathea schreef:
Tiggs schreef:
Voor degenen die geen 1,5 meter afstand houden (tot anderen dan hun huisgenoten), waarom niet?

Omdat niet iedereen samenwoont met zijn/haar partner
Omdat ik naast hem amper iemand zie deze tijd (en daar let ik ook echt op), en ik in maart al niet van plan was om een jaar lang mijn vriend te moeten missen :(


Ok, los van LAT-relaties dan :)

Bij mijn ouders ook gewoon een standaard rijtjeshuis woonkamer, maar dan kan je toch nog wel die 1,5 meter aanhouden? Dan maar niet gourmetten zou ik zeggen...

Iemand had het over wandelen: in steden is het nu juist rustiger (is mijn ervaring met Amsterdam afgelopen weekend).

Anoniem

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:38

Kerstavond vieren mijn vriend en ik alleen thuis. Eerste kerstdag zouden we naar mijn ouder gaan maar die zijn 1,5 geleden positief getest op corona dus we slaan een bezoekje voorlopig over. Mijn vriend en ik hebben ons kerstdiner besteld bij het restaurant van vrienden dus we gaan uitgebreid eten en wandelen met mijn paard. 2e kerstdag gaan we bij mijn schoonouders eten en wandelen.

mvdende

Berichten: 5753
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:24

Ik ga morgen naar mn ouders. Op 2e kerstdag komen dan oma en mn zusje en haar vriend.

Dus eigenlijk 1 teveel. Maar aangezien ik mn ouders om de week toch al zie (als in het hele weekend en geen afstand) hoor ik eigenlijk ook bij hun huishouden.

Kerst is dus "gewoon zoals altijd"

Oud en nieuw komen mijn ouders een lang weekend naar mij.
Vrienden kunnen dan helaas niet komen -O- dat is wel even goed jammer.

Wij houden geen afstand onderling. Gaat gewoon niet en gaan niet spastisch lopen doen. Daarnaast loopt de hond ook gewoon rond en krijgt van iedereen knuffels en honden kunnen corona in hun vacht dragen en zo verspreiden.

En het is echt geen doen de hond af te zonderen, die kruipt steeds bij iedereen op schoot, dat is niet 123 af te straffen.

Thioro

Berichten: 4005
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:33

Thuis, alleen, met een volle koelkast en drankvoorraad. Gelukkig heb ik nog een hond, met enkel de katten zou het wel een heel hoog Bridget Jones gehalte krijgen :+ .

Met oudjaar ga ik naar m'n moeder en 1 januari naar broer en z'n gezin.
Als ik tegen dan niet positief getest ben (niet ziek, maar je weet nooit) en er niet weer landsgrenzen gesloten worden.

Niet heel spannend dus allemaal.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:34

Sinds wanneer verspreiden honden covid via hun vacht?

mvdende

Berichten: 5753
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:40

Magrathea schreef:
Sinds wanneer verspreiden honden covid via hun vacht?



Virusdeeltjes kunnen in de vacht blijven hangen. En als iemand de hond aait, kan het zo verspreiden.

In ieder geval kan je er rekening mee houden dát het zich op deze manier kan verspreiden, voor diegene die zich er zorgen over maken.

BigOne
Berichten: 38524
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:51

mvdende schreef:
Magrathea schreef:
Sinds wanneer verspreiden honden covid via hun vacht?



Virusdeeltjes kunnen in de vacht blijven hangen. En als iemand de hond aait, kan het zo verspreiden.

In ieder geval kan je er rekening mee houden dát het zich op deze manier kan verspreiden, voor diegene die zich er zorgen over maken.

Wanneer één van jullie positief is maar geen symptomen en je bent een aantal uren of langer bij elkaar in één ruimte, ook al houd je wel afstand dan heb je de hond niet nodig om iedereen te besmetten.

besita
Berichten: 6814
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:52

hwn schreef:
Hier in België nog strenger: als alleenstaande mag je 2 bezoekers hebben, als gezin 1 bezoeker. Aangezien mijn moeder en ik beide alleen zijn, moeten we toch een tikkeltje overtreden: we gaan samen naar het gezin van mijn zus. Zo zijn we met 5 personen. Hopelijk geen boetes, anders wordt het een dure grap (vooral voor mijn zus en haar gezin): hier in België 4000 euro boete als organisator en 750 euro als gast.

Dat is alleen voor een lockdownfeestje ( 20 -30 mensen ,draaitafel , dansen , buffet etc )
Een familiefeest -6 personen is ook een familiefeest - is 250 per persoon en politie kan aanbellen na klacht buren en/of teveel wagens op de oprit

Is vanmiddag zo op de radio geweest ( burgemeester en politie )

moonsparkle
Berichten: 21799
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:59

mvdende schreef:
Ik ga morgen naar mn ouders. Op 2e kerstdag komen dan oma en mn zusje en haar vriend.

Dus eigenlijk 1 teveel. Maar aangezien ik mn ouders om de week toch al zie (als in het hele weekend en geen afstand) hoor ik eigenlijk ook bij hun huishouden.

Kerst is dus "gewoon zoals altijd"

Oud en nieuw komen mijn ouders een lang weekend naar mij.
Vrienden kunnen dan helaas niet komen -O- dat is wel even goed jammer.

Wij houden geen afstand onderling. Gaat gewoon niet en gaan niet spastisch lopen doen. Daarnaast loopt de hond ook gewoon rond en krijgt van iedereen knuffels en honden kunnen corona in hun vacht dragen en zo verspreiden.

En het is echt geen doen de hond af te zonderen, die kruipt steeds bij iedereen op schoot, dat is niet 123 af te straffen.


Dus jullie zijn met iemand teveel en houden geen afstand? Ik hoop dat het goed blijft gaan en dat niemand elkaar besmet. De hond kan misschien ook aan de lijn, dan kan hij toch bij de baas blijven.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2998
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:14

Wij hebben het opgesplitst. Wij gaan 1e kerstdag bij m’n ouders eten en mn broertje met gezin gaat 2e kerstdag.
Dus hier gewoon volgens de regels.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:24

Ik krijg morgenavond mijn beste vriendin en haar vrouw op visite en eerste kerstdag gaan mijn broer en ik naar mijn moeder. Mijn oma is daar dan ook. Geloof prima binnen de regels zo.

Met de andere kant vd familie slaan we dit jaar over. Omaatje mag ook niet haar verzorgingshuis uit en de familie is te groot. Helaas, maar geen ramp.

mvdende

Berichten: 5753
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:25

moonsparkle schreef:
mvdende schreef:
Ik ga morgen naar mn ouders. Op 2e kerstdag komen dan oma en mn zusje en haar vriend.

Dus eigenlijk 1 teveel. Maar aangezien ik mn ouders om de week toch al zie (als in het hele weekend en geen afstand) hoor ik eigenlijk ook bij hun huishouden.

Kerst is dus "gewoon zoals altijd"

Oud en nieuw komen mijn ouders een lang weekend naar mij.
Vrienden kunnen dan helaas niet komen -O- dat is wel even goed jammer.

Wij houden geen afstand onderling. Gaat gewoon niet en gaan niet spastisch lopen doen. Daarnaast loopt de hond ook gewoon rond en krijgt van iedereen knuffels en honden kunnen corona in hun vacht dragen en zo verspreiden.

En het is echt geen doen de hond af te zonderen, die kruipt steeds bij iedereen op schoot, dat is niet 123 af te straffen.


Dus jullie zijn met iemand teveel en houden geen afstand? Ik hoop dat het goed blijft gaan en dat niemand elkaar besmet. De hond kan misschien ook aan de lijn, dan kan hij toch bij de baas blijven.



Hond gaat NIET aan de lijn. Hij is stapelgek op mijn ouders en zusje. Alleen oma en mn zusje haar vriend vind hij wat minder.

Hond vliegt door de kamer heen om iedereen te begroeten, zelfs als je 10 minuten weg bent geweest.

Wij vieren kerst gewoon normaal. En vele mensen waarschijnlijk óók.

Hier in het topic zijn toch ook mensen die geen afstand houden?

Mn zusje en vriend wonen op 52m2 samen, of hij nu wél of niet meekomt, dat maakt geen snars meer uit. Als één van die 2 besmet is/ raakt, krijgt de ander het toch wel....

Edit: ik vind dat opsplitsen maar wél 3 dagen steeds naar een ander gezin véél kwalijker... dan zie je alsnog véél meer mensen dan dat wij 6en het één dagje vieren en ouders, oma en ik daarnaast niemand anders meer zien.

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:36

Voor ons verandert er niet veel, toch een geluk met beide een kleine familie. Dat zijn dus alleen naasten (ouders + broer of zus)
Alleen het afstand houden is dan nieuw. Nu ben ik toch niet zo van het geknuffel en gekus dus dat overleven we wel.
Ik geloof niet zo in elkaar niet kunnen besmetten ondanks afstand houden. Je bent wel in 1 ruimte namelijk maar dat vind ik overal al het risico.