Kinderopvang toeslag met flexibele opvang via app?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Kinderopvang toeslag met flexibele opvang via app?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 15:55

Hoi bokkers,

Hebben jullie ervaringen met de kinderopvang toeslag wanneer je geheel flexibel kinder opvang afneemt.
Hier moet ik 2 weken van tevoren de verwachtte uren doorgeven. We werken beide in de zorg. Voorheen had ik 12 uur per week op 1 dag maar we betalen vaak onnodig of hebben juist geen opvang wanneer we dit wel nodig hebben.

Nu vraag ik mij af hoe ik het voor mezelf zo goed mogelijk indek om straks zo weinig mogelijk terug te gaan betalen.. of ineens hele hoge rekeningen zal krijgen die ik moet voorschieten.

Ik begreep dat je nu de app kinder opvang toeslag hebt? Maar normaal was de verwerking van aanvragen 6 weken? Kan ik deze op die manier ook gebruiken nu? Dus stel ik weet dat ik maand 1 40 uur afneem, de andere maand 25 en de andere maand 60 dat ik dit per maand doorgeef?

Of werkt dit niet zo en kan ik beter een gemiddelde schatten en dit voor mezelf in de gaten houden.

Op dit moment heb ik dus vaste aantal uren met een lager tarief. Straks gaan we naar een hoger tarief (Hogere eigen bijdrage) maar gaan we dus minder uren afnemen en praktischer.

Groetjes Chantal

manonutjuh

Re: Kinderopvang toeslag met flexibele opvang via app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:41

Via de app heb je nog steeds 6 weken verwerkingstijd.
Ik zou inderdaad een gemiddelde doorgeven. En zelf bijhouden.

Joltsje

Re: Kinderopvang toeslag met flexibele opvang via app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:53

ik zou ook voor het gemiddelde gaan en inderdaad even in de gaten houden wat dat gemiddelde is.

en bij de belastingaangifte recht trekkken