Buitengebied te populair dankzij corona

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29876
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:22

Zijn er ook zoveel crossmotoren bij gekomen?
Het hele weekend knettert het hier in het buitengebied.
Tijd dat die electrisch gaan :')

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:31

DuoPenotti schreef:
Zijn er ook zoveel crossmotoren bij gekomen?
Het hele weekend knettert het hier in het buitengebied.
Tijd dat die electrisch gaan :')


Om uit je vel te springen. Overigens is er een landelijke actiegroep tegen overlast van lawaaiige motorvoertuigen www.nefom.nl

DuoPenotti

Berichten: 29876
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:33

Het zijn hier niet de weg motoren die overlast geven.
Maar de off-road met hun hoge harde schelle geluid. Dat heel ver draagt.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 00:53

Dat komen wij hier net heel weinig tegen, idem met quads. En die zijn best wel hoffelijk als ze ruiters tegenkomen, altijd machines stilleggen en tijd laten om erlangs te gaan.

DuoPenotti

Berichten: 29876
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 09:26

Ja ze zijn zeker hoffelijk, tot nu toe geen problemen gehad wat dat betreft.
Maar ik merk dat het steeds overal vandaan knettert zowel het hele weekend. Dat was voorgaande jaren niet zo.

Absolem

Berichten: 2767
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 10:42

DuoPenotti schreef:
Ja ze zijn zeker hoffelijk, tot nu toe geen problemen gehad wat dat betreft.
Maar ik merk dat het steeds overal vandaan knettert zowel het hele weekend. Dat was voorgaande jaren niet zo.



Oh quads en crossmotoren ben ik wel gewend. Die hebben we hier het jaar rond door de buren die een paar jonge knullen hebben. Eerst zette ze altijd de quads still idd. Tegenwoordig weten ze dat als ze mij zien dat ze er met slakken gangetje ook wel langs kunnen komen. Voordeel van een Fries en als veulen al mak maken op wandeling.

Ik vind de edeseweg spannender wat dat betreft. Is maar een klein stukje. Maar ze racen daar vaak genoeg met 100 door die bocht heen terwijl je er 60 mag.En helaas moet ik een klein stukje over die weg heen om op het zandpad te komen als ik met de menwagen weg ben. Gezien ik niet om mijn as heen kan draaien om het hek dicht te doen van de wei met een wagen achter m'n paard. Ik heb vaker niet dan wel een groom tot mijn beschikking namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:58

Hier spreken ze stilletjes aan over versoepelingen en heropenen van horeca en pretparken tegen mei en ik tel echt af. De heide is een stortplaats en mensen zeuren over het ontbreken van vuilbakken. Als je vaak de natuur in gaat, dan weet je al wel dat die enkel staan op startpunten en grote picknickplaatsen. Je hoort gewoon zelf een afvalzakje mee te nemen voor je vuil, iedere doorwinterde buiten mens weet dit. Ik zal echt blij zijn als alle natuurleien eindelijk zich kunnen terug trekken in hun natuurlijk habitat en de natuur terug enkel betreden wordt door zij die er wél respect voor hebben. Ik hoop dat mijn gemeente tegen die tijd een grote opruimactie op poten zet en ik wil best wel mee op pad om onze heide terug proper te maken.

Oh, en naar de heide kunnen gaan wanneer ik er zin in heb, zonder naar de klok te kijken of de auto's te tellen die langs komen om de drukte te vermijden, gaat ook een hele opluchting zijn.

Silvia

Berichten: 3273
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:33

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8725
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:43

Silvia schreef:
[ [url=m/qN9nW4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kan er ook zo slecht tegen als mensen dit doen. Je hebt die troep ook mee naar het bos gesleept. Hou het gewoon bij je tot je een vuilnisbak tegenkomt :n

DuoPenotti

Berichten: 29876
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:45

Silvia schreef:
[ [url=m/qN9nW4.jpg]Afbeelding[/url] ]

X Alles van bovenstaande

Dat miste ik nog als optie.

Ik snap het gewoon niet, als het de natuur in kan, heb je toch ook plek om het mee terug te nemen?
Vaak nog minder volume ook nog.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:46

Helaas zit dat er echt voor heel weinig mensen in. Ik denk dat de natuur heel blij gaat zijn als de corona maatregelen versoepelt worden.

Maar langs de andere kant, er zijn nu ook al veel meer vrijwilligers geweest hier in de buurt die zwerfafval gaan opruimen. Dus het is niet zo dat het alleen maar slechte zaken heeft gehad

Sherivey
Berichten: 8725
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:49

Ik vind hier in de buurt zelfs verpakkingen van McDonald. De dichtstbijzijnde McDo is 20 km hier vandaan.

Men neemt dit dus mee in de auto, om dan random ergens op straat of in het park/bos te flikkeren. Hoezo dan??

Femke_Tweety

Berichten: 12013
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:04

Silvia schreef:
[ [url=m/qN9nW4.jpg]Afbeelding[/url] ]



Je zou dat ding toch haast zelf printen, lamineren en ophangen bij parkeerplaatsen in de natuur in je eigen omgeving...

Winged

Berichten: 33072
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:22

Het was hier afgelopen zondag een stuk minder lekker weer. En dat was ook direct te merken in de natuur. Stel mooi weer mensen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:41

Winged schreef:
Het was hier afgelopen zondag een stuk minder lekker weer. En dat was ook direct te merken in de natuur. Stel mooi weer mensen :+


Ja, lekker he, heb er van genoten :D



DuoPenotti schreef:
[ [url=m/qN9nW4.jpg]Afbeelding[/url] ]

X Alles van bovenstaande

Dat miste ik nog als optie.


Haha, ja dat precies.


The_Cat schreef:
Helaas zit dat er echt voor heel weinig mensen in. Ik denk dat de natuur heel blij gaat zijn als de corona maatregelen versoepelt worden.

Maar langs de andere kant, er zijn nu ook al veel meer vrijwilligers geweest hier in de buurt die zwerfafval gaan opruimen. Dus het is niet zo dat het alleen maar slechte zaken heeft gehad


Wij hebben hier in de gemeente allemaal verenigingen die voor de gemeente, tegen betaling, een bepaalde route afvalvrij houden. Wij pakken als vereniging ook nog een groot stuk bos mee, het afval is echt aanzienlijk.
Waar ik wel van baal, is dat de gemeente in de winter en zekers voor oud en nieuw ook op de start- en eind plaatsen van wandelroutes, de prullenbakken heeft weg gehaald. Maar dan nog, een kleine moeite om een afvalzakje in de bagage te steken toch?

Winged

Berichten: 33072
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:44

Mindim schreef:
Maar dan nog, een kleine moeite om een afvalzakje in de bagage te steken toch?

Het is hier in de zomer inmiddels standaard om 2 afvalzakken mee te nemen. 1 voor onszelf. En 1 voor lui die zoveel zooi hebben en een afvalzak vergeten en spul willen achterlaten. Vaak helpt die hint wel, ik ben regelmatig lui die een zak in de handen gedrukt kregen een keer later mét zak tegengekomen.

FrNo
Berichten: 3674
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:51

Ik was met in het bos, onze hond poept bij de ingang vlak langs het pad, dus maar in een zakje gedaan. Zijn de vuilnisbakken die we wisten te staan weg. Dus de hele wandeling ermee gelopen. Daarna bij de ingang bij het restaurant in de vuilnisbak gegooid (en twee broodjes gekocht)

Lopen we naar de auto, zitten we mensen houten stoelen oid dumpen, helaas was ik net te laat met filmen of een foto. En ze reden gauw weg.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:21

Femke_Tweety schreef:
Silvia schreef:
[ [url=m/qN9nW4.jpg]Afbeelding[/url] ]



Je zou dat ding toch haast zelf printen, lamineren en ophangen bij parkeerplaatsen in de natuur in je eigen omgeving...

Ja, idd. Alleen jammer dat ze dan waarschijnlijk van de palen worden getrokken en op de grond worden achtergelaten :\

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:25

Je hebt helaas ook de hordes die de natuur opzoeken net om er hun vuil te kunnen dumpen -O-
Vanaf vandaag met je buiten met 10 afspreken, als je de afstand maar respecteert en met masker. Kinderen jonger dan 12 tellen hierin niet mee voor het aantal. Dat beloofd...

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 16:01

Je kan natuurlijk afwachten tot de mensen zo netjes zijn om hun afval nergens te dumpen.
Aan de andere kant mag je van de overheid ook wel iets verwachten. Namelijk om op drukke plaatsen vuilnisbakken te zetten En ze ook vaak genoeg te laten leeghalen. Ik zie vaak een heleboel rommel staan net naast een overvolle vuilnisbak. Dat wil toch zeggen dat de mensen op z'n minst de goede bedoeling hadden om de rommel in de vuilnisbak te gooien.
Verder zou statiegeld op plastic flessen en blikjes ook al een stuk helpen.
Ik denk dat je de mensen in 3 groepen kan verdelen : degenen die principieel niets in de natuur gooien, degenen die zich nergens van aantrekken en degenen die het wel netjes willen houden als het niet teveel moeite is. Groep 1 daar moet je niets voor doen, groep 2 is hopeloos maar groep 3 kan je mits de juiste maatregelen 'zindelijk' krijgen. En als dat gelukt is kunnen we toch een poging doen om groep 2 ook mee te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 16:09

Sclimpre schreef:
Je kan natuurlijk afwachten tot de mensen zo netjes zijn om hun afval nergens te dumpen.
Aan de andere kant mag je van de overheid ook wel iets verwachten. Namelijk om op drukke plaatsen vuilnisbakken te zetten En ze ook vaak genoeg te laten leeghalen. Ik zie vaak een heleboel rommel staan net naast een overvolle vuilnisbak. Dat wil toch zeggen dat de mensen op z'n minst de goede bedoeling hadden om de rommel in de vuilnisbak te gooien.
Verder zou statiegeld op plastic flessen en blikjes ook al een stuk helpen.
Ik denk dat je de mensen in 3 groepen kan verdelen : degenen die principieel niets in de natuur gooien, degenen die zich nergens van aantrekken en degenen die het wel netjes willen houden als het niet teveel moeite is. Groep 1 daar moet je niets voor doen, groep 2 is hopeloos maar groep 3 kan je mits de juiste maatregelen 'zindelijk' krijgen. En als dat gelukt is kunnen we toch een poging doen om groep 2 ook mee te krijgen.


In de zomervakantie staan de vuilnisbakken er hoor en dat is ook het hoogseizoen voor afval in de natuur dumpen, dus het maakt geen bal uit. De aso's dumpen hun zooi hoe dan ook wel.
En dan kan je het weer bij de overheid neerleggen, we zijn toch geen peuters, beetje verantwoordelijkheid kunnen we zelf toch nog wel nemen.
Statiegeld helpt je niets in de natuur, anders lag het niet vol met bierflessen en prikflessen.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 16:17

En toch zal er iets moeten gebeuren om de vicieuze cirkel te doorbreken. Zagen en klagen over hoe aso de mensen zijn helpt echt niets. Afval trekt afval aan, je zal ergens moeten beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 16:25

Sclimpre schreef:
En toch zal er iets moeten gebeuren om de vicieuze cirkel te doorbreken. Zagen en klagen over hoe aso de mensen zijn helpt echt niets. Afval trekt afval aan, je zal ergens moeten beginnen.


Nou dan moet de overheid ons maar weer bij de hand nemen, probleem is, wanneer de regering dat dan doet, dan gooit de helft het uit protest alsnog in de natuur.
Zolang het bij mensen aan opvoeding ontbroken heeft of waar respect voor dingen ontbreekt, blijf je dit houden.
Afval trekt afval aan, midden in schone natuur wordt rommel weg gegooid, hoezo afval trekt afval aan.
Als vrouwen hun tampon verwisselen of hun bloederige maandverband, hun drollen voorzien van hopen toiletpapier, dan doen ze dat veelal in een schoon stukje natuur.
Ik spreek ze er op aan, als ik er weer een zie zitten kakken, maak ik maar een foto en zet het op facebook, misschien helpt dat :+

Marije_jiplover

Berichten: 25351
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:29

Maar als je toch die volle fles drinken en zak chips/pak koekjes/hamburger-in-verpakking/etc mee kunt zeulen het natuurgebied ín, is het meenemen van de lege verpakkingen het natuurgebied weer uit toch niet zo moeilijk?
Het is lichter dan op de heenweg, dus waarom moet je er dan midden in de natuur na het nuttigen van de inhoud zo snel mogelijk van af?

Sherivey
Berichten: 8725
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:40

Marije_jiplover schreef:
Maar als je toch die volle fles drinken en zak chips/pak koekjes/hamburger-in-verpakking/etc mee kunt zeulen het natuurgebied ín, is het meenemen van de lege verpakkingen het natuurgebied weer uit toch niet zo moeilijk?
Het is lichter dan op de heenweg, dus waarom moet je er dan midden in de natuur na het nuttigen van de inhoud zo snel mogelijk van af?

Dat is iets wat ik me dus al jaren afvraag.

Hoe moeilijk is het om de lege flessen/wikkels in de tas te stoppen waar je het in mee gezeuld hebt?