Foto's verkleinen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Foto's verkleinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 21:36

Ik denk dat ik hier moet zijn want het gaat om de technische kant van verkleinen en niet om foto's te maken.

Ik had iets leuks bedacht maar het blijkt toch meer werk dan ik dacht.

Ik moet foto's verkleinen naar 35x32 mm (HxB)
Het maakt niet uit dat de foto's staand of liggend zijn (ze verschuiven toch om het onderwerp in zicht te houden)

Ik dacht heel simpel om het via een photocollage app te doen maar ben afhankelijk van te veel variabelen (aantal foto's in de collage, breedte van de tussenbanden, eindresultaat en uiteindelijk de afdrukservice die vastgestelde maten heeft)

Ik kan in de app helaas niet exact meten wat de maten zijn. De totaalfoto is 10,2 cm hoog.
Toen ik ging experimenteren met bredere band en foto's verkleinen werd de totaalfoto 10,2x13,5 (maw dan zijn de uit te knippen foto's te groot)

Ook moet het geintje ook weer niet kostenoverstijgend zijn.

Wie heeft een idee?

Ik moet totaal 96 foto's op formaat 35x32 mm hebben en 96 foto's op formaat 77x45 mm (deze zouden afwijkend mogen zijn)

Om het wat duidelijker te maken, het gaat om een spel waar de ieniemienie
foto's in moeten. Ik kan hier dus niet van afwijken.

Frits2008

Re: Foto's verkleinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 10:02

Hallo Onali,

Met een app op je mobiel wordt het lastig, denk ik.

Zelf gebruik ik op de pc ,laptop het gratis programma "Fotosizer" https://www.fotosizer.com
Hiermee kun je veel foto's gelijktijdig verkleinen. Alle maten zijn in te stelle.

Succes

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 10:06

Denk ook dat het het handigst is je telefoon ff aan een computer te hangen en het daar te doen, eventueel dan weer terug zette

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 10:13

Via de computer lijkt mij ook makkelijker. Via Photoshop of Lightroom gaat dat bijna vanzelf, maar er zijn ook andere computerprogramma's die dat automatisch doen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 10:14

Ik heb nog even gegoogled, en er zijn schijnbaar ook websites waar dit online kan. Maar ik heb er geen ervaring mee, en weet niet hoe snel en makkelijk dit werkt: https://www.iloveimg.com/resize-image

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 20:46

Super!

Stom dat ik daar zelf niet aangedacht heb.
Ik ga het vannacht meteen testen.