Nieuwe stofzuiger Miele Cats&Dogs?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nieuwe stofzuiger Miele Cats&Dogs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:28

Mijn 18 jaar oude Miele begint een beetje brakkig te worden met het zuigwerk.
Ondanks zijn 1400 watt zal het vermogen na zoveel tijd wat minder zijn geworden.

Ik neig weer enorm naar Miele, heb de : https://www.coolblue.nl/product/790097/ ... ifications op het oog.

Ik woon inie-minie, 50m2 begane grond, heb een tuin van 50m2 waar mijn 6 katten gezellig in rondhuppelen, and beyond :Y), (dure) laminaatvloer en een hoogpolig (langharig :D ) vloerkleed.
Maar ben een Miepje Kraak, dus schoon moet ook schoon zijn. ;)

Twijfel over het vermogen, kan nergens meer stofzuigers van 1400 watt vinden?
Wat zijn jullie ervaringen met deze stofzuiger?

Voor de Dyson liefhebbers, ik hoef geen zakloze stofzuiger.

_CS_

Re: Nieuwe stofzuiger Miele Cats&Dogs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:35

Geen hoge vermogens meer nee, is allemaal veranderd.

Ik heb ervaring met deze stofzuiger via mijn werk, alleen dat is wel de zakloze variant.

Ik gebruik hem op werk met hoogpolige vloerbedekking met die turboborstel.
Alleen op laminaat maakt die borstel dan weer meer herrie.
Gelukkig ligt er daar mee tapijt dan laminaat dus dat scheelt.

Verder een prima stofzuiger, met meer dan genoeg zuigkracht.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:13

Mijn ouders hadden deze, al is dat wel (een paar) modelletje(s) terug denk ik. Bij hun liep de turboborstel constant vast en dat was juist waar ze 'm voor hadden genomen.

Hierdoor ben ik zelf voor de Bosch Zoo' (proanimal) gegaan: hetzelfde idee alleen ook met turboborstsel. Ook hierbij geldt alleen dat het model dat ik heb waarschijnlijk niet meer te krijgen is, omdat ik 'm dus alweer zo'n 9 jaar gebruik. Ik weet dus niet precies hoe de huidige modellen zijn, maar ik ga er vanuit dat een merk zichzelf alleen maar verbeterd, dus dan kan het alleen nog maar beter zijn geworden :). Fantastische stofzuiger! Genoeg kracht, turboborstel is voor de bank en kleden echt superfijn, maakt alleen wel een flinke herrie. Voor laminaat zet ik gewoon de standaard borstel erop. Soms niet altijd zin om de borstel te wisselen en dan zuigt-ie de bank en kleed ook gewoon schoon, maar het kost wel iets meer kracht. Wat ik súperfijn vind aan de Bosch is het lange draad van 15 meter.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:58

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 15:35

Geen ervaring met de genoemde stofzuiger, wat ik wil mee wil geven is: let ook op het gewicht van de stofzuiger zelf. Als ik het goed lees, dan hoef jij 'm niet een trap op te zeulen, maar deze is wel vrij zwaar. In verhouding met andere stofzuigers.

Hier een Bosch Athlet Zoo'o steelstofzuiger. Prima mee tevreden op zich, maar ik blijk wel te missen dat je snel even de borstel van de stang kunt halen en met de stang bijvoorbeeld even een (anders) onbereikbaar hoekje o.i.d. mee te pakken. Deze is wel om te bouwen, maar dat is toch meer gedoe dan het tijdens het gewone stofzuigen gelijk mee te kunnen pakken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 15:50

Yv_ schreef:
Mijn ouders hadden deze, al is dat wel (een paar) modelletje(s) terug denk ik. Bij hun liep de turboborstel constant vast en dat was juist waar ze 'm voor hadden genomen.

Hierdoor ben ik zelf voor de Bosch Zoo' (proanimal) gegaan: hetzelfde idee alleen ook met turboborstsel. Ook hierbij geldt alleen dat het model dat ik heb waarschijnlijk niet meer te krijgen is, omdat ik 'm dus alweer zo'n 9 jaar gebruik. Ik weet dus niet precies hoe de huidige modellen zijn, maar ik ga er vanuit dat een merk zichzelf alleen maar verbeterd, dus dan kan het alleen nog maar beter zijn geworden :). Fantastische stofzuiger! Genoeg kracht, turboborstel is voor de bank en kleden echt superfijn, maakt alleen wel een flinke herrie. Voor laminaat zet ik gewoon de standaard borstel erop. Soms niet altijd zin om de borstel te wisselen en dan zuigt-ie de bank en kleed ook gewoon schoon, maar het kost wel iets meer kracht. Wat ik súperfijn vind aan de Bosch is het lange draad van 15 meter.

Wij hebben ook de Bosch Zoo, maar dan een nieuwer model denk ik (is nu 5 jaar oud).
De Turbo borstel liep hier ook vast omdat ik lange haren heb die zich er steeds omheen wikkelen :+ Maar hij is verder perfect!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:13

Ik heb de Miele cats&dogs van mijn vader destijds overgenomen, dus 't beestje is al aardig op leeftijd ondertussen. :D
Absoluut een goeie stofzuiger. Zelfs na al die jaren zit er nog geen sleet op.

Van vermogens heb ik geen verstand :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:42

Nielojrammetje heeft met een hele grote smiley op haar gezicht vanavond staan te stofzuigen met haar nieuwe Miele stofzuiger :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:30

:D Leuk !