Virus op Iphone

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Photograph

Virus op Iphone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 13:14

Beste bokkers,

Ik denk dat ik een virus op me telefoon heb zitten. Gisteravond heb ik een site geopend met een heel nare video, kekma.net. Ik heb toen op enter gedrukt, waardoor die video kwam. Ik heb die pagina daarna snel weggedrukt. Nu krijg ik opeens dit soort meldingen in me telefoon:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk dat dit een virus is. Ik krijg het niet uit me agenda verwijderd en ik kan de meldingen niet uitzetten. Kan iemand me alsjeblieft helpen?

Met vriendelijke groet,

Warboel

Re: Virus op Iphone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:04

Kijk even bij instellingen -> agenda -> accounts -> agenda’s met abonnement, daar zal waarschijnlijk iets “geks” instaan. Dat kan je verwijderen en dan zou het weg moeten zijn.
Is niet echt een virus, meer een soort van “phishing”

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:07

Hmm.. zo te zien is er een of andere app geïnstalleerd die toegang heeft tot je agenda, maar normaal gesproken is een iphone wel goed genoeg beveiligd dat een app niet zomaar in je hele telefoon kan zonder dat je daar toestemming voor geeft.

Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee, maar misschien kun je eens bij de instellingen kijken of je daar een onbekende app tussen ziet staan?

De tip van warboel is ook een goede ja.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 14:22

Warboel schreef:
Kijk even bij instellingen -> agenda -> accounts -> agenda’s met abonnement, daar zal waarschijnlijk iets “geks” instaan. Dat kan je verwijderen en dan zou het weg moeten zijn.
Is niet echt een virus, meer een soort van “phishing”

Eerst stonden er 2 accounts, nu heb ik die dingenverwijderd uit me agenda, en nu staat er nog maar 1 account

8nnemiek schreef:
Hmm.. zo te zien is er een of andere app geïnstalleerd die toegang heeft tot je agenda, maar normaal gesproken is een iphone wel goed genoeg beveiligd dat een app niet zomaar in je hele telefoon kan zonder dat je daar toestemming voor geeft.

Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee, maar misschien kun je eens bij de instellingen kijken of je daar een onbekende app tussen ziet staan?

De tip van warboel is ook een goede ja.

Raar, want ik heb niks geinstalleerd en ik kan ook niks installeren zonder schermtijdcode.