Thuisonderwijs hoe dan ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elizabeth85

Thuisonderwijs hoe dan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 21:36

Ik vraag me af hoe iedereen het voor elkaar krijgt of niet? Hier 4 kids, alle 4 thuis onderwijs. 1 van de kinderen heeft 1 op 1 begeleiding nodig. Ander kind door haar ziekte veel lichamelijke verzorging. En nu? Ze moeten allemaal online. Ik heb mijn eigen werk ( kantoor aan huis), maar ook mijn afspraken die moeten doorgaan , vaak zorg gerelateerd zoals therapieën of behandelingen van de kinderen . Ik kan niet op 2 plekken tegelijk zijn. Als ik met de een mee moet naar haar therapie ( koste me 3, 5 uur per keer incl. Heen en terug reis), kan in de andere niet alleen thuis laten. Ondertussen verwacht de leerkracht wel alle kinderen online. Hoe dan? Naar opa en oma kan voor een keertje, maar niet te vaak. Daar kunnen ze ook niet online, wat dus wel verwacht wordt.

Als ik kijk wat ik heb staan voor afspraken de weken na de vakantie weet ik echt niet hoe ik het allemaal moet doen... veel afspraken zijn bewust doorgeschoven tot na de vakantie. Ik moet zelf een intensieve medische behandeling ondergaan , die ga ik maar uitstellen. Ik zou niet weten hoe ik dat moet doen...

En dan nog je eigen werk wat ook ergens tussen de bedrijven door moet gebeuren.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:47

Ik heb de oplossing niet voor je maar wens je veel sterkte! Het valt niet mee om alles voor elkaar te boksen...
Wat ik hier merk is dat door er open over te praten met andere ouders er onderling nog wel het eea geregeld wordt. Ik bied het ook aan de ouders van vriendjes van mijn zoon aan dat ze de kinderen mogen brengen als ze vastlopen. Wij hebben maar 1 kind en voor hem is t ook leuk als er andere kinderen komen. Ik hoop voor je dat zoiets voor jullie ook werkt! Deel je probleem... er is vaak meer mogelijk als je mensen vraagt je te helpen. Je bent hierin echt niet de enige die vastloopt. Sterkte !

Suzann3

Re: Thuisonderwijs hoe dan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:57

Ik zou contact opnemen met de scholen van de kinderen. Veel scholen bieden de mogelijkheid om op school te werken als er thuis werken echt geen optie is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:17

Val je niet onder de regelingen voor kwetsbare kindjes? Zo klinkt het wel namelijk met 1 op 1, lichamelijke problematiek...

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:19

Heb je al contact gehad met de school van de kinderen? Wellicht kunnen zij hulp bieden of mogen je kinderen bij uitzondering even niet online? Het zijn, hopelijk, 2 weken.
Weet niet of je een partner hebt? Zo ja misschien de taken verdelen, verlof opnemen, halve dagen werken....

En sterkte!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:22

wat vervelend ts. hier 2 gezonde jonge kids en ik vind het al een uitdaging naast 4 dagen per week werken en een man die 5 dagen werkt.

ik sluit me aan bij mijn voorgangers. vraag om hulp. bij de school of bij andere ouders.
het is te belangrijk dat jij je hoofd boven water houdt en je kids naar hun benodigde zorg afspraken kunnen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:24

Ik zou contact met de directie van school opnemen en de situatie duidelijk uitleggen.

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:28

Inderdaad, zoek contact net de school. Er zou toch iets mogelijk moeten zijn qua opvang daar.
Anderzijds, als juf begrijp ik dat ouders hun stinkende best doen, maar dat zij ook gebonden zijn aan tijd, mogelijkheden etc. Dus doe wat je kan, meer kun je niet doen. Kinderen leren ook veel van dagelijkse dingen doen: bakken, folders of de krant lezen, het is maar wat je er uit haalt.
Probeer ze in ieder geval wat aan het lezen en rekenen te houden, dat is de basis.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:30

Dit
secricible schreef:
Val je niet onder de regelingen voor kwetsbare kindjes? Zo klinkt het wel namelijk met 1 op 1, lichamelijke problematiek...

En dit
Suzann3 schreef:
Ik zou contact opnemen met de scholen van de kinderen. Veel scholen bieden de mogelijkheid om op school te werken als er thuis werken echt geen optie is.

Absoluut contact opnemen met je school, er is vast een mogelijkheid.

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 22:42

Dank je wel voor de reacties. Ik ga contact opnemen met de scholen van de kinderen. Komt vast goed....

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:49

Inderdaad contact opnemen. Wij kunnen gebruik maken van noodopvang, dus dat doe ik sowieso. Verder hebben we met een groepje moeders afgesproken dat we elkaar een beetje proberen te ondersteunen. Ik krijg alle dames (maximaal 4) 1 ochtend in de week na de vakantie. Is toch weer een ochtend rustig werken

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 23:01

Sterkte in ieder geval.. het valt niet mee...

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 23:05

Bij ons op school zijn de kinderen die thuis geen les kunnen krijgen nog steeds welkom. Wel in goed overleg natuurlijk. Maar soms zijn er gezinnen die het thuisonderwijs niet voor elkaar krijgen. Dan moet het niet zo zijn dat je aan je lot wordt overgelaten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 23:06

Ik geef les en ik regel het zo dat kinderen alles zelf kunnen. De ouders hoeven alleen de laptop voor ze aan te slingeren. Ik geef de instructies en kinderen kunnen mij videobellen of een chat sturen voor hulp. Zie ik dat ze fouten maken, dan bel ik ze zelf om uitleg te geven. Alles gaat online en ik zie precies wat ze doen. Ik geef les aan groep 4.
Misschien wordt het bij jou ook zo geregeld.
En inderdaad contact opnemen met school, wij regelen ook opvang voor kwetsbare kinderen. Die worden dan geholpen met hun werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 23:16

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 23:21

Supervixen schreef:
Ik geef les en ik regel het zo dat kinderen alles zelf kunnen. De ouders hoeven alleen de laptop voor ze aan te slingeren. Ik geef de instructies en kinderen kunnen mij videobellen of een chat sturen voor hulp. Zie ik dat ze fouten maken, dan bel ik ze zelf om uitleg te geven. Alles gaat online en ik zie precies wat ze doen. Ik geef les aan groep 4.
Misschien wordt het bij jou ook zo geregeld.
En inderdaad contact opnemen met school, wij regelen ook opvang voor kwetsbare kinderen. Die worden dan geholpen met hun werk.

Super geregeld! Maar TS heeft er 4 als die alle 4 tegelijk online moeten zijn betekent dat dus minimaal 4 apparaten ook... plus de daarbij andere komende obstakels.

TS leg idd school uit dat dit letterlijk onmogelijk is qua haalbaarheid en laat je ook niet afschepen!

Sterkte, ik vond 1 puber en 1 peuter 24/7 thuis met online leren al een crime.