Heeft er iemand ervaring bij het omzetten van je studie bij de LOI (thuisstudie variant).
Ik doe nu onderwijsassistent, maar er zijn vermoedens van autisme (heb ik vaker gehoord en ik herken wel veel kenmerken bij mijzelf). Hierdoor denken ze op stage dat het erg lastig voor mij gaat worden. Ze willen mij zeker een kans geven, maar ze willen ook niet dat, straks als ik mijn studie bijna heb afgerond, blijkt dat ik het niet ga halen. Ze denken erg goed mee. Ze denken ook dat specifiek kleuters of de kinderopvang/peuterspeelzaal beter bij mij past en dat dat beter haalbaar voor mij zal zijn. En daarna misschien ooit nog doorgroeien. Specifieke kleuterstage kan op deze school niet omdat je breed inzetbaar moet zijn. Dus nu zit ik er aan te denken om een andere school te zoeken waar het mogelijk is om alleen bij de kleuters stage te lopen, of ik wil misschien mijn studie omzetten naar pedagogisch medewerker. Hiervoor heb ik al een mail gestuurd naar mijn praktijkbegeleider maar heb nog geen reactie.
Heeft er iemand van jullie ervaring bij het omzetten van je LOI studie? Kan dit überhaupt?
Ik heb nu een halfjaar gehad van de 2. Zou zonde zijn als ik niet over kan stappen en geheel opnieuw moet beginnen.
Als ik mijn studie inderdaad om kan zetten, zit ik nog te twijfelen tussen niveau 3 en 4 van pedagogisch medewerker. Iemand die kan zeggen welke ik beter kan doen? Ik heb wel een MBO3 diploma, maar dat is detailhandel. En die studie is 10 jaar geleden. Is het slim om eerst niveau 3 te doen in deze richting?
Alvast bedankt