Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
secricible schreef:ja, facebook doet dat. Meestal omdat er iets in je tekst staat dat wat triggert bij facebook. Ze lezen de teksten niet volledig door, maar sommige woorden zorgen er voor dat je tekst verwijdert wordt.
Zo weet ik dat rondom borstvoeding heel veel posts verwijdert worden, ouders hebben het over een kolf (het apparaat waarmee je borstvoeding kan afkolven dus) en FB leest dat als posts over wapengebruik en verwijdert de posts dan meteen. Je krijgt daar geen melding van.
Het zou ook bijvoorbeeld kunnen dat zij gedacht hebben dat het om handel of verkoop ging en dat ze daarom verwijderen. Ze zijn daar behoorlijk rigoreus in.
germie schreef:Nou, ik weet wel dat het algoritme van fb dingen soms met opzet niet laat zien. Dan is het niet verwijderd. Ik heb zo wat bijzondere vakantiekiekjes geplaatst, die zijn 92 keer gedeeld, omdat het over een enigszins beladen onderwerp gaat. Maar zelf zie ik mijn eigen bericht niet meer terug op mijn eigen tijdlijn. Ik moet dan echt gaan zoeken. Anderen zien het soms nog wel. Maar toch zijn de reacties sinds enige uren minimaal en dat is best wel raar. Ook heb ik de kiekjes gedeeld in bepaalde groepen en daar is helemaal geen reactie gekomen, ook dat geeft aan dat kennelijk er ergens een woord in de tekst staat wat er uit gefilterd wordt. Maar het is mijn verhaal, mijn beleving en ondersteund door mijn vakantiefoto's. Ik zit er aan te denken om dezelfde foto's nog eens te plaatsen met een geheel andere tekst. Kijken of het algoritme het dan anders gaat verwerken. Ik vind het soms ook wel grappig om met woorden te spelen om te zien wanneer het wel of niet vaker gelezen of opgepikt wordt.
kimmie261 schreef:Goed, daar kan ik inkomen, maar waarom staan dan nog wel alle andere paarden erop? dan zou je bijna zeggen dat ze alle paarden eraf zouden halen..
Het enige wat raar is, het zijn de enige 2 paarden van een vriendin die dus bij mij staan, maar goed die vriendin vind het alleen maar leuk als ze foto's van haar dieren ziet en er heeft niets geks in de teksten gestaan, alleen maar hoe ze bij mij gekomen zijn en hoe hun karakters waren , echt er stond ook niets in wat ook maar iets met verkoop te maken zou hebben... echt raar nou ja... misschien was het wel omdat ik mijn vriendin getagd had in de verhalen zij heet "Schot" van haar achternaam ...
pmarena schreef:Het is soms toch een mysterie wat de systemen triggert. Zo kan ik een kindershirtje met daarop de afbeelding van een graafmachine niet te koop zetten, want om 1 of andere duistere reden denkt FB dat het om de verkoop van tickets gaat![]()
Zelfs mijn bezwaar is afgekeurd.... Wie het snapt mag het zeggen....
Keet schreef:luxx schreef:Krijg je geen notificatie wanneer ze je bericht verwijderen?
Nope