Hobbybureau / kast

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Hobbybureau / kast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 12:03

Ik ben op zoek naar een hobbybureau voor in mijn woonkamer. Nu doe ik dat aan de eettafel maar dat betekent dus dat mijn eettafel altijd vol is. Ook heb ik nog wat meer opbergruimte nodig.

Nou zoek ik eigenlijk een bureau-kast-combinatie die geschikt is. Liefst met veel laatjes die makkelijk in z'n geheel uit te nemen zijn, maar er ook een beetje ok uit zien als ze weer teruggeschoven zijn. (Bv de gereedschapskasten voor garages met plastic boxen vind ik voor mijn woonkamer niet zo ideaal.)

Wie heeft er handige oplossingen? Linkjes, foto's? Alles is welkom :)

8nnemiek

Re: Hobbybureau / kast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:08

Ik heb wel eens prachtige kasten voorbij zien komen op pinterest, die je open kan klappen met veel kleine vakjes voor klein spul, en een werkblad dat je uit kom schuiven. Ingeklapt zag het er super netjes en opgeruimd uit.
Ik zal eens kijken of ik ze nog kan vinden..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:14

8nnemiek schreef:
Ik heb wel eens prachtige kasten voorbij zien komen op pinterest, die je open kan klappen met veel kleine vakjes voor klein spul, en een werkblad dat je uit kom schuiven. Ingeklapt zag het er super netjes en opgeruimd uit.
Ik zal eens kijken of ik ze nog kan vinden..

Ik denk dat ik weet welke kasten, maar ik kom niet op de naam! Ik ga meezoeken :D gave kasten!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:15

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:17

Of een heel simpele:
Afbeelding
Volgens mij wordt dit een schilderij als je hem dicht klapt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:20

Secretaire was dat vroeger toch? Zo n ouderwetsch schrijfburo met inktpot? Ingeklapt een mooie kast en eenmaal de plank uitgeklapt een handig buro

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:20

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:21

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:22

8nnemiek schreef:
<3
https://www.createroom.com/

Edit, telpeva was me net voor! Dit was degene die ik ook in gedachten had.

Die wilde ik net op gaan zoeken :D Dreambox is echt zo tof! Maar wel erg duur en je moet er maar net ruimte voor hebben
Ligt ook een beetje aan de hobby die je hebt :) wellicht kan je iets maken met keukenkastjes+lades oid

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:29

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 17:09

Die Dreambox is wel drastisch ja! :j Daar past in elk geval alles wel in. (Maar in iets praktischer opzicht heb ik het idee dat 'ie dicht wel behoorlijk groot is als het als een blok in de kamer staat omdat 'ie zo diep is.)

Zo'n echte ouderwetse secretaire vind ik ook wel spannend:
Afbeelding

Ik geloof niet dat het echt past hier maar het heeft wel iets. En wel zo'n ronde met opzet.
(Maar het is 2000 euro, en dan toch nog niet helemaal hoe ik de ruimte zou willen gebruiken, da's dan wel weer een kleine domper.)

Met die Ikea Hacks kan ik misschien ook wel wat, al valt het me op hoe weinig er eigenlijk is aan standaard bakken die je makkelijk ergens inschuift. Voor kinderen is dat er wel (Trofast) maar die is zo lelijk...

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:12

Je zou, als ze weer open zijn, voor een secretaire ook eens bij kringlopen kunnen kijken. Ik heb ze bij verschillende wel eens zien staan. :j

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:14

Shadow0 schreef:
Met die Ikea Hacks kan ik misschien ook wel wat, al valt het me op hoe weinig er eigenlijk is aan standaard bakken die je makkelijk ergens inschuift. Voor kinderen is dat er wel (Trofast) maar die is zo lelijk...

Dat vind ik inderdaad ook een nadeel van de Trofast :') En trouwens ook wel van sommige andere IKEA systemen...
De Kallax heeft op zich wel verschillende soorten bakken die er in passen. Ook designs en kleurtjes. En daarnaast kun je er kastdeurtjes, ladeblokken etc. in monteren. Dus best nog wel wat mogelijkheden, maar je moet zo'n Kallax dan wel net weer mooi vinden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:18

Ga eens kijken bij een kringloop.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:31

Op marktplaats komen ook regelmatig erg mooie secretaires voorbij.

En zelfs op bol hebben ze mooie exemplaren <3
Wel iets duurder.. *link*

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 19:51

Ik had hetzelfde probleem maar dan voor mijn iMac die ik niet pontificaal in de huiskamer wilde. Toen ben ik zelf gaan Ikea hacken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De kast heb ik zelf gemaakt en voor de tafel heb ik dit ding van Ikea gebruikt.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/ivar-opber ... -00319135/

Ziet er moeilijker uit dan het is. Heb bij de bouwmarkt de planken op maat laten zagen uit vurenhout. Dus zelf niks hoeven zagen. Inclusief dunne plaat aan de achterkant (die al aan 1 kant wit was). Alles wit gelakt. Vervolgens met schroeven aan elkaar geschroefd. Met Houtvulling/reparatie spul, heb ik de schroeven weggeplamuurd en opnieuw afgewerkt met wat lak.

Van die Ikea tafel pakket heb ik dus alleen de tafel, scharnieren etc, gebruikt en het plankje binnenin. Omdat ik hem iets dieper wilde (35 diep nu) heb ik de hele ombouw niet gebruikt.

Voor de decoratie heb ik een stofje tussen de poten gespannen, wat ik als een soort prikbord gebruik (magneetje aan beide kant van het doek.)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-20 16:13

Ben nog niet heel veel verder met mijn ideeen, maar kwam wel deze tegen:
Afbeelding

Ik denk niet dat ik erg gerust word van zo'n kever in mijn huis. Maar open vind ik 'm in elk geval best wel bijzonder.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:21

Die is wel heel gaaf ja