Wasmachine op vinyl vloer (houtdesign)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anita_D

Wasmachine op vinyl vloer (houtdesign)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-20 10:54

Goedemorgen,

Onlangs zijn wij verhuisd en hebben op de betonnen zoldervloer een vinylvloer met houtdesign laten leggen. Er ligt geen ondervloer onder en het vinyl ligt los, het is alleen met tape vastgeplakt bij de naden (de totale vloer bestaat uit drie stukken vinyl, vanwege de grootte van het oppervlak).

Aankomende week komt de nieuwe wasmachine, maar ik heb mijn twijfels of dat goed gaat op deze vrij zachte, niet gelijmde vloer. Ik ben bang dat de pootjes van de wasmachine meteen in de vloer zakken (dat weet ik eigenlijk wel zeker) en door de trillingen de vloer kappot zullen trekken. Het stuk waar de wasmachine komt te staan is precies een hoek waar een kleiner stuk vinyl ligt (links en rechts van de trap liggen de twee kleinere stukken vinyl, voor de trap ligt het grote 4 meter breed gedeelte).

Ik zou graag wat ervaringen horen van Bokkers die hun wasmachine op een vrij stroeve maar zachte vinylvloer hebben staan. Is het verstandig om hier vier stoeptegels onder te leggen? Coolblue adviseerde mij om rubberen doppen bij te bestellen en die om de pootjes te doen, maar ik zie niet zo goed wat voor verschil dat zal maken.

Ben benieuwd hoe jullie dit hebben opgelost! :)

zonnebloem18

Re: Wasmachine op vinyl vloer (houtdesign)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:08

Kan je hem niet in een lekbak plaatsen? Dan heb je dat probleem meteen opgelost.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:10

Die bij mijn ouders staat inderdaad in een lekbak. Anders voorzie ik weinig goeds voor je vloer, vind de vloer echt heel gevoelig voor beschadigingen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:11

Ik heb die van mij op laminaat staan op zolder. Eerste keer dat ik de wasmachine aan deed gleed hij zo de hele zolder over :')

Sowieso op zolder altijd in een lekbak zetten. En heb er nu zo'n tril matje onder gedaan. En daardoor blijft hij op z'n plek en dreunt het geluid niet het hele huis door. En ook fijn voor je eventuele buren.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:15

Die rubber voetjes hebben de maat van een beker-onderzetter, maar lekbak is in die omstandigheden inderdaad handiger. En zorg dat je wasmachine absoluut waterpas staat, dan blijven ze (mits normaal werkend) op de plek (en langer heel).

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:24

Ik heb mijn wasmachine in een lekbak op dempende pootjes staan. Ik zou hem niet los op de vloer zetten.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-20 12:37

Bedankt voor de reacties! Een lekbak zou overbodig zijn met de drie dubbele waterbeveiliging die op de wasmachine zit, maar door de machine in een lekbak te zetten wordt inderdaad wel de druk beter verdeeld. Ik zat zelf te denken aan deze lekbak met een antislipmat erin, dan zijn extra antislippootjes niet meer nodig denk ik?

Afbeelding

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:48

Wij hebben de wasmachine op zo'n vloer staan en die gaat idd stuk := , nu woon ik in een huis dat komend jaar gesloopt wordt maar ik vind het toch wel zonde. Hij wandelt verder niet gelukkig maar ik zou dus zeker iets onder de pootjes doen. Van die rubberen voetjes lijken me al genoeg de druk verdelen eigenlijk. En de machine echt 100% waterpas zetten.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:41

Zowel in ons vorige huis als dit huis de wasmachine op vinyl (dat is toch gewoon zeil?). En nog geen problemen gehad. Ja wat ingedeukt door het gewicht. Maar de zolang de wasmachine er staat, ziet niemand dat.
Voordeel bij ons is wel, het is een klein washok, gaat het stuk dan leg ik een nieuw stuk.
En het is heel makkelijk schoonmaken :)

(Zal je zien, volgende week stuk :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:02

Lizz schreef:
Zowel in ons vorige huis als dit huis de wasmachine op vinyl (dat is toch gewoon zeil?). En nog geen problemen gehad. Ja wat ingedeukt door het gewicht. Maar de zolang de wasmachine er staat, ziet niemand dat.
Voordeel bij ons is wel, het is een klein washok, gaat het stuk dan leg ik een nieuw stuk.

Dat dus.
Ik denk dat je wat beren op de weg ziet, TS..
Die gewoon in een kookwasje doen en dan zal je zien dat er niets aan de hand is :o .

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:05

Als je een goede ondervloer onder je vinyl hebt is er denk ik geen probleem. Ja je krijgt putjes van de pootjes van de wasmachine. Daarom dat wij toentertijd gekozen hebben voor een lekbak eronder te zetten. Maar vinyl is helaas vrij gevoelig voor afdrukken van zware voorwerpen -O-

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-20 20:05

Nielojram schreef:
Lizz schreef:

Dat dus.
Ik denk dat je wat beren op de weg ziet, TS..
Die gewoon in een kookwasje doen en dan zal je zien dat er niets aan de hand is :o .

:o

Dat heb ik me ook afgevraagd, maar ik gok het er liever niet op. Het is een vrij grote ruimte, dus het vinyl vervangen gaat niet zomaar (prijzig). Ik lees toch wel veel dat de wasmachine aan de wandel gaan of tijdens het centrifugeren het vinyl als het ware los trekt van de muur. Het is niet een vinyl voor intensief gebruik en het voelt vrij zacht onder de voeten. Hopelijk zorgt de lekbak ervoor dat de machine op de vloer blijft staan, in plaats van dat hij er in zakt.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 18:44

Gewoon rubber voetjes eronder doen en probleem is opgelost. Hier zijn die rubber voetjes namelijk voor gemaakt ;)
Zodat je vloer niet gesloopt wordt, dat machine stabiel staat en tegen de trillingen. Die rubber voetjes zijn zo'n 10/15 cm doorsnede dus die verdeelt de druk over de vloer.
Er komt dan hoogstens een lichte afdruk van de rubber voetjes in de vloer te staan maardie verdwijnen vanzelf. En anders even een warme doek op de vloer leggen. Hier stonden er hele diepe putten van de bank in de vloer en van een hoogslaper. Die waren na een week weg getrokken.
Ik heb de lekbak er snel weer onderuit gehaald. Dit maakte veel meer herrie en gaf meer trillingen dan met de rubber pootjes + hij ging juist aan de wandel. Bak is glad.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 18:52

als de wasmachine aan de wandel gaat is die niet goed afgesteld hoor.
dat moet nergens kunnen.

bak er onder vind ik echt heel lelijk staan.
die van mij staat op laminaat en gewoon een paar extra plankjes er onder.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 23:03

ellepel schreef:
als de wasmachine aan de wandel gaat is die niet goed afgesteld hoor.
dat moet nergens kunnen.

bak er onder vind ik echt heel lelijk staan.
die van mij staat op laminaat en gewoon een paar extra plankjes er onder.

Perfect afgesteld. Zonder bak is er niks aan de hand. Met bak gaat hij aan de wandel.
Bak is inderdaad geen gezicht en was hier ook niet handig. Kon niet meer bij het onderste klepje om machine/roostertje schoon te maken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 07:27

ja dat klopt! als je het filter schoon moet maken moet eerst die bak er onder vandaan :')

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 08:39

Kan je niet 4 gaatjes maken in de vloer zodat de pootjes van de wasmachine direct op de betonvloer staan?